Większość użytkowników WordPressa spędza większość czasu używając edytora treści do pisania postów i tworzenia stron. WordPress posiada intuicyjny edytor bloków Gutenberga , który jest bardzo łatwy w użyciu.
Jednak jako użytkownik zaawansowany możesz znacznie zwiększyć swoją produktywność, ucząc się niektórych mniej znanych sztuczek. Umożliwiłoby to tworzenie bardzo angażujących treści w krótszym czasie.
W tym artykule podzielimy się naszymi poradami ekspertów dotyczącymi opanowania edytora treści WordPress. Te wskazówki nauczą Cię, jak korzystać z edytora treści WordPress jak profesjonalista.
1. Nauka podstawowych bloków
Bloki są głównymi elementami konstrukcyjnymi edytora treści WordPress, dlatego czasami nazywa się go edytorem bloków.
Każdy element w treści składa się z bloków. Domyślnie WordPress zawiera wiele powszechnie używanych bloków, takich jak akapity, listy, obrazy, galerie i inne.
Możesz użyć tych bloków do tworzenia pięknych układów treści. Dlatego ważne jest, aby zbadać różne bloki i dowiedzieć się, jak możesz ich używać w swoich treściach. Wspomnimy również o niektórych blokach w dalszej części tego artykułu.
2. Zacznij używać skrótów klawiaturowych
Poruszanie myszą tylko po to, aby pogrubić tekst lub dodać łącze jest nieefektywne. Edytor treści zawiera kilka przydatnych skrótów klawiaturowych, które pomagają wykonywać typowe zadania związane z formatowaniem bez użycia myszy.
Korzystanie ze skrótów klawiaturowych pomaga zaoszczędzić czas i przyspieszyć pisanie. Sprawdź nasz przewodnik po najbardziej oszczędzających czas skrótach klawiaturowych w WordPress .
3. Pojedyncze i podwójne odstępy między wierszami
Wielu początkujących użytkowników ma trudności ze zrozumieniem, jak tworzyć akapity i podziały wierszy w WordPress.
Aby dodać nowy akapit w edytorze treści, wystarczy nacisnąć klawisz Enter . WordPress doda nowy akapit z podwójnymi odstępami między wierszami.
Jeśli jednak chcesz zmienić tylko jeden wiersz, musisz jednocześnie nacisnąć klawisze Shift + Enter .
Sprawdź nasz przewodnik dotyczący dodawania pojedynczych / podwójnych odstępów między wierszami w WordPress .
4. Zmiana układu ekranu edycji
Edytor treści to w zasadzie czyste płótno z górnym paskiem i kolumną po prawej stronie. Zapewnia to przejrzysty interfejs użytkownika do tworzenia postów.
Edytor wyświetla pasek narzędzi na górze edytowanego bloku. Możesz przesunąć pasek narzędzi, klikając menu z trzema kropkami w prawym górnym rogu ekranu.
Możesz także pokazać i ukryć kolumnę ustawień, klikając ikonę koła zębatego u góry.
WordPress ułatwia również przełączanie się do trybu Spotlight, co sprawia, że blok, w którym się znajdujesz, jest bardziej zauważalny, przyciemniając resztę treści.
Potrzebujesz więcej białego miejsca na ekranie? Przełącz się do trybu pełnoekranowego, który zapewnia czyste płótno z paskiem narzędzi u góry.
5. Zmiana rozmiaru czcionki w edytorze wizualnym WordPress
Rozumiemy, że typografia odgrywa bardzo ważną rolę w treściach internetowych. Możesz chcieć użyć różnych rozmiarów czcionek, aby przyciągnąć uwagę odbiorców, lub podkreślić różne sekcje w obszernym artykule.
Po prostu wybierz blok, w którym chcesz zmienić rozmiar czcionki, a zobaczysz opcję rozmiaru czcionki w ustawieniach bloku po prawej stronie.
6. Dodaj nagłówki do swoich artykułów
Nagłówki odgrywają ważną rolę w poprawie czytelności. Z tego powodu wyszukiwarki, takie jak Google, również uważają nagłówki za ważne dla SEO . Użycie kluczowych słów kluczowych (słów, których użytkownicy będą używać do wyszukiwania) w nagłówkach pomaga wyszukiwarkom zrozumieć znaczenie tych słów kluczowych.
Edytor treści ułatwia dodawanie nagłówków do artykułów. Po prostu wybierz blok nagłówka, a następnie wybierz rozmiar nagłówka i wyrównanie tekstu z ustawień bloku.
Możesz także dodać link do swojego nagłówka, pogrubić go lub pochylić.
7. Dodawanie kolumn do postów
Edytor treści WordPress jest wyposażony we wbudowany blok kolumn, który umożliwia dodawanie treści do kolumn. Ułatwia to nadanie tekstowi wyglądu przypominającego magazyn.
Po prostu wybierz i dodaj blok kolumn do swojego edytora. Możesz wybrać liczbę kolumn, które chcesz dodać, z ustawień bloku.
Każda kolumna będzie automatycznie zawierać blok akapitu. Możesz łatwo dodać inne bloki, które chcesz w każdej kolumnie. Na przykład cytaty, obrazy, akapity i nie tylko.
Jeśli jednak chcesz dodać obraz obok tekstu, sprawdź następną wskazówkę.
8. Dodawanie obrazu obok tekstu
W starszych wersjach WordPressa dodanie obrazu tuż obok tekstu z odpowiednim wyrównaniem było dość trudne. Ten problem został rozwiązany w bloku Media i tekst.
Pozwala na dodanie obrazu obok bloku tekstu. Automatycznie dostosowuje szerokość i odstępy między dwoma blokami.
Możesz ustawić blok na pełną szerokość i użyć opcji formatowania dla bloku tekstu.
9. Dodawanie filmów z YouTube w WordPress
Możesz przesyłać filmy do swojej witryny WordPress. Jednak WordPress nie jest przeznaczony do użytku jako platforma do przesyłania strumieniowego, a większość firm hostingowych WordPress nie może odpowiednio obsługiwać dużych plików.
Aby dowiedzieć się więcej na ten temat, zobacz nasz artykuł o tym, dlaczego nigdy nie należy przesyłać filmów wideo do witryny WordPress .
Zamiast tego zalecamy przesyłanie filmów wideo do YouTube lub innych witryn strumieniowych, a następnie osadzanie ich w postach i stronach WordPress.
Możesz użyć bloku YouTube, aby po prostu wkleić adres URL filmu, który chcesz dodać, a WordPress automatycznie go osadzi.
Możesz także wkleić adres URL filmu do akapitu lub dowolnego bloku tekstu, a WordPress automatycznie skonwertuje go na blok YouTube.
10. Tworzenie tabel w postach WordPress
Edytor postów zawiera również blok do łatwego dodawania tabel do postów i stron WordPress.
Po prostu dodaj blok tabeli, a następnie wybierz liczbę kolumn i wierszy, które chcesz dodać. Nie martw się, zawsze będziesz mógł dodać więcej kolumn i wierszy później, jeśli zajdzie taka potrzeba.
Następnie zobaczysz zwykłą tabelę. Możesz dodać zawartość do komórek tabeli i wybrać kolory / styl tabeli z ustawień bloku.
Blok tabeli WordPress jest dobry dla podstawowych tabel, ale brakuje mu wielu funkcji. Na przykład nie można wybrać wiersza nagłówka, umożliwić sortowanie kolumn, wyróżnić wiersze i nie tylko.
Dlatego zalecamy używanie TablePress . To bezpłatna wtyczka, która umożliwia tworzenie pięknych tabel i dodawanie ich do postów i stron WordPress.
Aby dowiedzieć się więcej, zobacz nasz przewodnik jak łatwo dodawać tabele w postach WordPress .
11. Dodawanie przycisków w postach i stronach WordPress
Przyciski odgrywają ważną rolę, gdy chcesz dodać wezwanie do działania do swoich postów lub stron WordPress.
Edytor treści zawiera podstawowy blok przycisków, który umożliwia szybkie dodanie przycisku do treści.
Przycisk jest dostępny w trzech stylach: kwadratowy, zaokrąglony iz ramką. Możesz także wybrać tło, kolor tekstu i wyrównać przycisk do środka, w lewo lub w prawo.
12. Dodaj obrazy okładki w postach WordPress
Być może widzieliście zdjęcia okładek używane w środku artykułu w popularnych publikacjach, takich jak New York Times. Zdjęcie na okładkę to po prostu obraz umieszczony w środku artykułu, czasem z nałożonym tekstem.
Obraz okładki ma na celu uczynienie treści bardziej wciągającymi. Zapewnia również użytkownikom przerwę od czytania tekstu i spojrzenie na obraz, aby przyciągnąć ich uwagę.
Edytor treści ułatwia dodawanie okładek do postów. Po prostu dodaj blok z obrazem okładki, a następnie prześlij obraz, którego chcesz użyć. Najlepiej byłoby, gdyby był to większy plik obrazu, który dobrze wygląda w szerokim formacie.
Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z naszym artykułem na temat obrazu okładki a wyróżnionego obrazu oraz tego, jak używać ich na swoim blogu.
13. Zmień kolory akapitu
Kolejną fajną sztuczką, która często pozostaje niezauważona, jest możliwość zmiany kolorów. Większość ludzi chce, aby ich tekst był spójny w całym artykule.
Jednak czasami używanie kolorów może pomóc w przekierowaniu uwagi użytkownika i wyróżnieniu ważnych części artykułu.
Edytor treści pokazuje opcje kolorów w prawej kolumnie, możesz wybrać dowolne kolory. Upewnij się tylko, że wybrana kombinacja koloru tła i tekstu jest łatwa do odczytania.
14. Dodaj widżety do swoich postów
Widgety są dość podobne do bloków. Pozwalają dodawać elementy internetowe do witryny WordPress bez dodawania kodu.
Zazwyczaj widżety są powszechnie używane na paskach bocznych lub w stopce witryny. Możesz jednak również dodać widżety do obszaru zawartości, takie jak formularze kontaktowe .
Po prostu poszukaj sekcji Widgety pod przyciskiem dodawania bloków. Z tego miejsca możesz używać powszechnie używanych widżetów w swoich postach i na stronach.
15. Dodawanie niestandardowego kodu HTML do postów WordPress
Edytor treści w WordPress jest w pełni wizualnym edytorem WYSIWYG. Jednak nadal możesz dodać kod HTML, jeśli zajdzie taka potrzeba.
Najłatwiej to zrobić, dodając niestandardowy blok HTML do swojego posta. Następnie możesz po prostu wkleić kod HTML, który chcesz dodać.
16. Sprawdź liczbę słów i inne statystyki dla swoich postów
Podczas pracy nad długim artykułem możesz chcieć zobaczyć krótki zarys artykułu, ile zawiera słów i jak wszystko jest umieszczone.
Na górze paska narzędzi edytora treści znajdują się dwa przyciski do tego. Najpierw przycisk informacji, który pokazuje liczbę słów, akapity, bloki i konspekt artykułu na podstawie użytych nagłówków.
Tuż obok znajduje się przycisk nawigacji blokowej. Pokazuje wszystkie bloki, których użyłeś w swoim artykule, i możesz kliknąć blok, aby bezpośrednio do niego przejść.
Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci odkryć nowe wskazówki dotyczące opanowania edytora treści WordPress. Możesz także chcieć zobaczyć nasz przewodnik , jak utworzyć biuletyn e-mailowy i zwiększyć ruch na blogu .
Jeśli podobał Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube z samouczkami wideo WordPress. Możesz nas również znaleźć na Twitterze i Facebooku .