17 Wskazówki Dotyczące Retencji, Aby Klienci Witryny Wracali

Pozyskiwanie nowych klientów do tworzenia stron internetowych to jedno, a posiadanie ich na dłuższą metę to inna sprawa. W tym artykule mówimy pro wskazówki dotyczące utrzymania klientów freelance i generowania powtarzających się przychodów.

Kiedy po raz pierwszy zaczynasz działalność programistyczną WordPress, musisz zainwestować czas w znalezienie nowych klientów, aby zbudować stałą bazę pracy freelancerów.

To powiedziawszy, gdy już masz ten stały napływ klientów, nadszedł czas, aby włożyć poważny wysiłek w utrzymanie tych klientów.

Oto dlaczego:

“Pozyskanie nowego klienta kosztuje 5x więcej niż utrzymanie istniejącego.”

To ma sens, kiedy o tym pomyślisz.

Piszesz zabójcze treści dla swojej witryny. Reklamujesz swoje usługi w mediach społecznościowych. Uczestniczysz w lokalnych wydarzeniach networkingowych.

I wkładasz cały ten czas, energię, a czasem nawet pieniądze, aby zdobyć nowy biznes.

Ale powtarzające się interesy?

Nie ma wiele trzeba zrobić z tym innym niż nadal wspierać pozytywne relacje i zapewnić dalsze wyniki.

Innymi słowy, generowanie nowego biznesu zajmuje dużo czasu i pieniędzy. Utrzymanie lojalnych klientów wymaga po prostu dalszego zapewnienia wysokiej jakości obsługi klienta i wartości.

Ponadto budowanie relacji z klientami nie zawsze polega na pierwszych wrażeniach, które robisz.

Oczywiście, są one ważne, ale powinieneś również wiedzieć, jak utrzymać pozytywne relacje z klientami, gdy są z Tobą.

W związku z tym przyjrzyjmy się 17 sposobom, w jaki możesz budować i ulepszać swoje relacje z klientami dzisiaj i dać im jeszcze więcej powodów, aby trzymać się z Tobą na dłuższą metę.

17 genialnych sposobów na budowanie lepszych relacji z Klientami

1. Bądź otwarty i szczery

Jako konsument wiesz, jak frustrujące może być wchodzenie w coś i szybkie odkrywanie, że rzeczywistość w ogóle nie zgadza się z ustalonymi oczekiwaniami.

Jednym z największych błędów, które możesz popełnić jako programista stron internetowych, jest nadmierne obiecywanie i niedostateczne dostarczanie.

To zdecydowanie nie jest jeden z tych momentów, aby być człowiekiem “tak”.

“Jestem pewien, że ta strona może Ci dać 100 nowych leadów dziennie!”

“Dotarcie do pierwszej strony wyników wyszukiwania prawdopodobnie nie potrwa długo!”

“Tak, zdecydowanie możemy dostarczyć tę nową stronę e-commerce w dwa tygodnie!”

Zawsze najlepiej być uczciwym i komunikować się jak najwięcej o procesie, cenach i postępach projektu.

Twoi klienci mogą nie rozumieć wszystkich szczegółów technicznych, ale docenią Twoją otwartość i uczciwość, jeśli chodzi o to, co możesz rozsądnie dostarczyć.

2. Łącz Się Często

W związku z tym należy zaplanować regularne spotkania, aby porozmawiać z klientami.

Oczywiście będziesz chciał połączyć się na rozpoczęcie projektu, a także na zakończenie, ale to nie znaczy, że możesz przejść na Ciemną Stronę, gdy strona jest w toku.

Zdaję sobie sprawę, że spotkania często stoją na przeszkodzie produktywności, gdy jest ich zbyt wiele lub gdy nie dzieje się podczas nich nic wartościowego, nie sugeruję spotkania z Twoimi klientami ze względu na spotkanie.

Szybkie 15-minutowe wezwanie po zakończeniu każdego etapu projektu powinno wystarczyć.

Możesz omówić postępy wykonane, przejrzyj rezultaty, które są gotowe do wprowadzenia i zapewnij aktualizację osi czasu.

Jest to również dobry moment, aby przywołać wszelkie potencjalne pytania lub wątpliwości—lepiej jest zająć się nimi w miarę ich powstawania, a nie wtedy, gdy klient uważa, że docierasz z ich witryną, która jest gotowa do uruchomienia.

Computer screen, lamp and clock

3. Bądź Pozytywny

Wiesz, jak mówią, że zmuszanie się do uśmiechu może mieć pozytywny wpływ na twój stan psychiczny?

To samo dzieje się tutaj.

Bez względu na to, jak sfrustrowany, zły, zdezorientowany lub zestresowany możesz czuć się ze swoim zespołem, klientami lub postępami w projekcie, najlepiej zachować poziom głowy podczas interakcji z klientami—nawet za pośrednictwem tekstu lub poczty e-mail.

Nie pozwól, aby twoje negatywne uczucia tworzyły niepotrzebne napięcie lub niepokój na ich końcu. Dasz im tylko powód, by wątpić w Ciebie i pracę, którą wykonujesz.

4. Nie myśl o nich jak o klientach

Przestań tak myśleć o swoich klientach.

Jeśli możesz zmienić tę mentalność i zaakceptować ich jako partnerów do sukcesu swojego projektu, przekonasz się, że jesteś bardziej niż szczęśliwy, że możesz włączyć ich we wspólny wysiłek.

Opinie klientów są cenne i będą wdzięczni za możliwość współpracy z Tobą.

5. Nie myśl też o nich jak o innej firmie

Jeśli Klient ma poczucie, że widzisz go tak samo, jak każdego innego klienta, dla którego pracujesz, prawdopodobnie nie będzie tak zachwycony witryną, którą otrzymuje.

Oczywiście, wielu z nich może zdać sobie sprawę, że jest to transakcja za dolary i centy-tworzysz stronę internetową, używają jej-ale inni chcą czuć się tak, jakby była to bardziej osobista transakcja.

W końcu tworzysz Twarz ich cyfrowego biznesu. To może sprawić, że ich firma będzie zarabiać na życie.

Zrób więc, co możesz, aby traktować każdego klienta jako wyjątkową osobę, która zasługuje na stronę internetową, która jest dla niego dostosowana.

6. Mów Ich Żargon

Twoi klienci prawdopodobnie nie zrozumieją, dlaczego musisz utworzyć szkielet dla swojej witryny lub dlaczego certyfikat SSL jest w ogóle potrzebny.

Rzeczy zawsze wydają się o wiele łatwiejsze, gdy stoisz na zewnątrz, patrząc do środka, dlatego powinieneś nauczyć się ich żargonu.

Oznacza to mniej mówienia o “UX”, a więcej mówienia o”mocy czystego i prostego projektu”.

Podczas gdy chcesz być otwarty na proces ze swoimi klientami, nie chcesz go zbytnio skomplikować.

7. Bądź gotów uczyć

Przekonasz się, że niektórzy z Twoich klientów woleliby wytrzeć ręce z całego procesu i po prostu zostawić cię z nim.

Jednak może się okazać, że inni są ciekawi tego, co robisz. Dla tych, którzy są na to otwarci, nie bój się uczyć.

Aby utrzymać klientów takich jak ten szczęśliwy, edukować ich na własnym żargonie.

Wyjaśnij, dlaczego masz określone fazy w procesie. Porozmawiaj o znaczeniu białej przestrzeni.

Możesz nawet pokazać im WordPress, aby mieli kontekst dla niektórych rzeczy, o których z nimi rozmawiasz.

Computer screen with graph

8. Bądź Przygotowany

Dla wyluzowanych typów to chyba nic wielkiego, gdy ktoś się pojawi spóźnia się do pracy lub przychodzi nieprzygotowany, aby odpowiedzieć na pytania na spotkaniu.

Ale nie dla niego pracujesz. Twoi klienci to zajęci właściciele firm lub marketerzy, którzy nie mają czasu do stracenia, więc zawsze bądź przygotowany.

Zachowaj szczegółowe notatki o swoich postępach, udokumentuj każdy punkt kontaktu z nimi i dostarcz to, co obiecałeś, kiedy to obiecałeś. Docenią, że szanujesz ich czas.

9. Postaw na profesjonalną “twarz”

Sposób, w jaki rozmawiasz z klientem, to jedno.

Platformy, dzięki którym zarządzasz tym wszystkim? To może przenieść ich postrzeganie Twojego profesjonalizmu i poświęcenia pracy na wyższy poziom.

Zamiast ograniczać komunikację do poczty e-mail lub telefonu, Skorzystaj z platformy do zarządzania projektami, takiej jak Basecamp lub Trello, aby pokazać im, że masz na myśli biznes i mieć to wszystko pod kontrolą.

10. Tworzenie procesu bez tarcia

Czy wiesz, jak zakończyć projekt strony internetowej, aby Twoi klienci zawsze wyszli z drugiej strony zadowoleni?

Kluczem jest zmniejszenie tarcia i punktów bólu po drodze.

Chociaż możesz nie wiedzieć, co to jest na początku, szybko złapiesz typowe czynniki drażniące podczas pracy z większą liczbą klientów. Następnie możesz odpowiednio dostosować swój proces.

11. Go Above and Beyond

Idąc ponad i poza nie oznacza “wysadzić swój budżet”. Oznacza to po prostu, że powinieneś dążyć do przekroczenia oczekiwań klientów dzięki płynnemu i mniej czkawkowemu procesowi, który skutkuje piękną stroną internetową.

Oznacza to również, że powinieneś rozważyć, co stanie się z tą witryną w przyszłości i zabezpieczyć się przed potencjalnymi problemami, których możesz nie być w pobliżu (ale to nadal może negatywnie odbić się na Tobie).

Jednym ze sposobów, aby to zrobić, jest ochrona klientów przed sobą po przekazaniu ich strony internetowej i udzieleniu im dostępu do WordPress.

12. Zaakceptuj Odpowiedzialność

Błędy się zdarzają. Pojawią się nieporozumienia.

A czyjeś uczucia mogą zostać zranione po drodze. To właśnie się dzieje, gdy prowadzisz interesy; nie każde doświadczenie będzie idealne.

Ale tylko dlatego, że [email protected]#$ się dzieje, nie oznacza, że możesz pozwolić sobie na to, aby te złe doświadczenia prześlizgnęły się.

82% osób przestaje współpracować z firmą po negatywnym doświadczeniu.

Co gorsza, 85% niezadowolonych klientów będzie narzekać na innych i ostrzegać ich przed współpracą z firmą. Nie możesz pozwolić sobie na złe wiadomości o twoich usługach tworzenia stron internetowych.

Niezależnie od tego, czy błąd wynika z czegoś, co zrobiłeś, weź z tego dumę, Zaakceptuj odpowiedzialność i skup się na odzyskaniu biznesu i satysfakcji klienta.

13. Stąpaj ostrożnie, gdy zagłębiasz się w osobiste

Tak, będziesz chciał unikać traktowania klientów jak źródła przychodów. To twoi partnerzy.

Nie oznacza to jednak, że odpowiednie lub nawet bezpieczne jest wkroczenie z nimi na zbyt przyjazne terytorium.

Pytanie o ich ostatnie wakacje na Jamajce jest miłym akcentem. Odbieranie telefonów od nich o 2 w nocy nie jest najmądrzejszym posunięciem. Więc trzymaj to przyjazne, ale staraj się trzymać swoje i ich życie osobiste z dala od tego.

14. Kontroluj Nieporęcznych Klientów

Zawsze znajdzie się ktoś, kto będzie próbował wykorzystać i wyciągnąć z Ciebie więcej, niż zapłacił.

A potem są po prostu toksyczni klienci, którzy rzucają na Ciebie obelgi i nadużycia, ponieważ czuli było uzasadnione (i nigdy nie jest).

Twoją pierwszą linią obrony jest trzymanie opinii klientów w ryzach.

To nauczy ich, że cenisz ich opinię, chcesz, aby byli częścią tego, ale musi to być zrobione w granicach rozsądku.

Jeśli ustaliłeś już granice, ale nadal masz problemy z utrzymaniem klientów pod kontrolą i zaczynają one zanieczyszczać pracę, którą wykonujesz dla innych, nie bój się pozwolić tym trudnym klientom odejść.

Computer screen with graph, plug and dollar symbol

15. Nagradzaj Lojalność Swoich Klientów

Ponieważ nie prowadzisz fizycznego sklepu, w którym możesz organizować wydarzenia związane z uznaniem klientów, najlepszym sposobem na nagradzanie lojalności klientów jest zapewnienie długotrwałym klientom specjalnych korzyści.

Jest na to kilka sposobów. Możesz dać im zniżki, jeśli zapłacą co miesiąc fakturę wcześniej. Możesz oferować specjalne oferty “insider” dotyczące usług pakietowych.

I możesz stworzyć klauzulę dziadka, która utrzymuje lojalnych klientów po niższych, bardziej rozsądnych cenach, nawet gdy Twoja firma rozwija się, a ceny rosną.

16. Zapewnij Pomocne Zalecenia

Spójrzmy prawdzie w oczy: jesteś utalentowany, ale nie będziesz w stanie zaspokoić wszystkich potrzeb brandingowych, marketingowych lub biznesowych swoich klientów.

Nie oznacza to jednak, że musisz ich zostawić, aby sami to rozwiązali.

Jeśli utworzyłeś wokół siebie sieć innych kreatywnych i doświadczonych biznesowo osób, skieruj swoich klientów do tych zasobów, którym ufasz.

Kontynuując dostarczanie im pomocnych wskazówek na temat takich rzeczy, jak projektowanie logo, usługi marketingowe, pomoc księgowa i wiele innych, pokażesz im, że jesteś czymś więcej niż programistą stron internetowych.

Jesteś zaufanym doradcą i partnerem.

17. Zaprezentuj Swoją Stronę Internetową We Własnym

Powinieneś zawsze aktualizować portfolio swojej witryny.

Czy jest lepszy sposób, aby to zrobić, niż dołączenie przykładów z ostatnich prac wykonanych na stronach lojalnych klientów?

To nie tylko pokazuje im, jak bardzo jesteś dumny z wykonanej pracy (a pieczęć zatwierdzenia projektanta zawsze wiele znaczy), ale także zwiększa ich ekspozycję w Internecie, zwłaszcza jeśli dodasz link zwrotny do ich nowej witryny.

Podsumowując – Bądź Niesamowity

Naprawdę, to wszystko sprowadza się do tego: po prostu bądź niesamowitą osobą.

Jeśli zabijasz go jako programista WordPress, zapewniasz niesamowitą obsługę klienta i traktujesz klientów ze spersonalizowaną uwagą i wysiłkiem, na który zasługują, przekonasz się, że poprawa relacji z klientami i utrzymanie ich na dłuższą metę nie wymaga wiele pracy.

Tagi: