3 potężne sposoby na poprawę wyszukiwania WordPress, aby nie było do bani

Funkcja wyszukiwania wbudowana w Rdzeń WordPress przeszła długą drogę w ciągu ostatnich kilku lat. Jeśli jednak masz dużą, złożoną witrynę, prawdopodobnie nadal nie jesteś zadowolony z wyników, które daje. Na szczęście istnieje wiele sposobów, aby go poprawić.

W tym przewodniku przyjrzymy się, jak działa domyślna funkcja wyszukiwania WordPress i rozważymy różne strategie poprawy wydajności tego narzędzia.

Po pierwsze: ten post nie dotyczy optymalizacji pod kątem wyszukiwarek ani zwiększania ruchu w wyszukiwarkach, chociaż ostatnio pisaliśmy o tym kilka razy. Ten poradnik ma na celu poprawę doświadczenia użytkowników witryny, którzy korzystają z funkcji wyszukiwania witryny, aby znaleźć zawartość w witrynie.

Jeśli chcesz nadać swojej witrynie WordPress supermoce wyszukiwania, ten przewodnik da ci kilka pomysłów na rzeczy, które możesz zrobić, aby poprawić trafność wyników wyszukiwania w witrynie. Czytaj dalej, lub Skocz do przodu, korzystając z tych linków:

  • Podstawowe Wyszukiwanie WordPress
  • Czy Powinieneś W Ogóle Trudzić Się Ulepszaniem Wyszukiwania W Witrynie?
  • Poprawa Wyszukiwania W Witrynie WordPress
  • Metoda 1: Wyszukiwanie Fasetowane
  • Metoda 2: Bardziej Wydajny Algorytm Wyszukiwania
  • Metoda 3: Zapewnij lepsze wrażenia z wyszukiwania

Aż do końca 2013 r.dość często czytano artykuły narzekające na niedoskonałość podstawowej funkcji wyszukiwania. Do tego momentu wbudowana funkcja wyszukiwania nie uwzględniała żadnego priorytetyzowania wyników wyszukiwania, a jedynie uwzględniała posty. Wszystkie wyniki wyszukiwania zostały zwrócone i posortowane chronologicznie bez dalszego sortowania.

Chociaż mogło to zadziałać na małym blogu z kilkudziesięciu postami, nigdy nie zadziałałoby na dużej stronie internetowej z dużą ilością treści.

Pod koniec 2013 r. wyszukiwanie uzyskało aktualizację, gdy główny programista rdzenia Andrew Nacin wprowadził aktualizację do rdzenia WordPress, który wprowadził nowy mechanizm sortowania wyszukiwania, który priorytetyzował wyniki w następującej kolejności:

  1. Wyniki z pełnym dopasowaniem zdania w tytule postu są wymienione jako pierwsze.
  2. Wyniki zawierające wszystkie wyszukiwane hasła w tytule, ale nie pełne dopasowanie zdania, są wyświetlane dalej.
  3. Wyniki zawierające wszystkie wyszukiwane hasła w tytule, ale nie wszystkie wyszukiwane hasła lub pełne dopasowanie zdania, są wyświetlane dalej.
  4. Wreszcie wyniki wyszukiwania, które zawierają pełne dopasowanie zdania w treści postu, są ostatnie.
  5. W ramach każdej grupy wyniki są sortowane chronologicznie według daty publikacji.

Ta aktualizacja oznaczała, że wyniki wyszukiwania były teraz przydatne dla nieco większych witryn WordPress. Jeśli jednak witryna zawiera tysiące stron i postów, wbudowana funkcja wyszukiwania jest nadal daleka od ideału.

Zanim poświęcisz czas na pracę nad funkcją wyszukiwania witryny, upewnij się, że poświęcasz czas na naprawienie problemu, który warto naprawić.

Wszyscy mamy ograniczoną ilość czasu na pracę nad naszymi stronami internetowymi, a Ty powinieneś być selektywny w sposobie spędzania tego czasu. Jeśli Twoja witryna nie zawiera wielu treści, istnieje duża szansa, że wbudowana funkcja wyszukiwania WordPress będzie dobrze działać. Wypróbuj kilka wyszukiwań, aby zobaczyć, jak sprawy idą. Jeśli wyniki są zadowalające dla ciebie, to prawdopodobnie są zadowalające dla ynaszych użytkowników.

Podczas pracy sprawdź ruch w witrynie, aby określić, jak często odwiedzający korzystają z funkcji wyszukiwania. Korzystałem z Google Analytics, aby sprawdzić, jak często narzędzie wyszukiwania jest używane na małej stronie, którą prowadzę. Odkryłem, że używa się go tylko około 10 razy w miesiącu. Oczywiście, w tym przypadku, jeśli mam spędzić czas próbując ulepszyć stronę, prawdopodobnie jest lepszy sposób na jej wydanie niż wydanie jej na ulepszanie funkcji wyszukiwania. Jeśli jednak narzędzie wyszukiwania jest używane setki lub tysiące razy w miesiącu, czas spędzony na ulepszaniu wyszukiwania w witrynie jest prawdopodobnie Dobrze Spędzony.

Kolejną rzeczą do przemyślenia jest struktura witryny. Czy jest coś w nawigacji i designie witryny, co zmusza użytkowników do korzystania z funkcji wyszukiwania?

Jeśli elementy nawigacji są źle zaprojektowane, użytkownicy mogą czuć się zmuszeni do korzystania z funkcji wyszukiwania z powodu braku lepszego sposobu poruszania się po witrynie.

W takim przypadku naprawa nawigacji powinna przynieść znacznie lepsze zyski niż ulepszenie funkcji wyszukiwania-chociaż możesz chcieć to zrobić w dłuższej perspektywie.

Więc kiedy powinien inwestujesz czas i energię, aby poprawić funkcję wyszukiwania w witrynie?

Mogę wymyślić trzy scenariusze, w których spędzanie czasu na ulepszaniu wyszukiwania w witrynie ma sens na świecie.

  1. Jeśli Twoja witryna jest wyjątkowo duża, z tysiącami postów i stron, potężna funkcja wyszukiwania ma sens na całym świecie.
  2. Jeśli Twoja witryna zawiera elementy, które są mocno skategoryzowane, takie jak witryna e-commerce, w której każdy produkt może pasować do kilkunastu różnych kategorii, ulepszenie funkcji wyszukiwania w celu ułatwienia wyszukiwania treści jest prawie obowiązkowe.
  3. Jeśli nawigacja w Twojej witrynie jest dobrze zaprojektowana i nadal uważasz, że setki naszych tysięcy odwiedzających korzystają z funkcji wyszukiwania co miesiąc, zdecydowanie powinieneś dostosować funkcję wyszukiwania do wydajności.

Po ustaleniu, że ulepszenie funkcji wyszukiwania w witrynie jest teraz najlepszym posunięciem, oto cztery strategie, które możesz rozważyć:

  • Rozważ dodanie wyszukiwanie fasetowane funkcje.
  • Przełącz na a potężniejszy algorytm wyszukiwania aby poprawić trafność wyników wyszukiwania obsługiwanych przez odwiedzających Twoją witrynę.
  • Jeśli Twoja witryna jest siecią Multisite lub BuddyPress, uaktualnij do narzędzia wyszukiwania zaprojektowany dla Twojej witryny.
  • Zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla użytkowników Wyszukiwania.

Nie wszystkie te strategie będą miały sens dla każdej witryny WordPress. Przyjrzyjmy się każdemu, określ, kiedy każda strategia ma największy sens i przyjrzyjmy się narzędziom, których możesz użyć do wdrożenia każdej strategii.

Metoda 1: Wyszukiwanie Fasetowane

Ogromne witryny e-commerce, takie jak Amazon i eBay, byłyby praktycznie bezużyteczne bez szlifowanego wyszukiwania. Czym więc jest wyszukiwanie fasetowane? Wyszukiwanie fasetowane, czasami nazywane nawigacją fasetowaną, jest sposobem uzyskiwania dostępu do danych witryny w oparciu o system kategorii.

t=”312″ / >

Najlepszym sposobem na zrozumienie aspektowych poszukiwań jest udanie się do Amazon.

Typ WordPress przejdź do wiersza wyszukiwania, a otrzymasz tysiące opcji. Jak już prawdopodobnie zrobiłeś dziesiątki lub setki razy, możesz następnie użyć kategorii i opcji na lewym pasku bocznym, aby przejść do produktu, którego faktycznie szukasz.

Jest to wyszukiwanie wielowymiarowe: korzystanie z kategorii i opcji do filtrowania wyników, dopóki nie znajdziesz poszukiwanej treści.

Wyszukiwanie fasetowane jest niezwykle ważne w przypadku witryn, które mają duży katalog mocno skategoryzowanych treści. Witryny e-commerce są najbardziej oczywistym przykładem, ale każda witryna, która zawiera dużą liczbę podobnych treści, jest kandydatem do wyszukiwania fasetowanego.

Oto niektóre z najlepszych wtyczek, których możesz użyć, aby dodać wyszukiwanie fasetowane do swojej witryny WordPress.

  • Szukaj I Filtruj

    Search and Filter plugin from WordPress.org

    Search & Filter to imponująca, bogata w funkcje, darmowa wtyczka wyszukiwania. Funkcja Search & Filter umożliwia filtrowanie wyników wyszukiwania za pomocą dowolnej kombinacji kategorii, tagów, niestandardowych taksonomii, typów wpisów i dat wpisów. Elementy można manipulować za pomocą pól wyboru, przycisków radiowych, suwaków zakresu jQuery, selektorów danych i innych. Ponadto możesz również użyć lub wyłączyć wiersz wyszukiwania słowa kluczowego, co oznacza, że możesz użyć wyszukiwania i filtrowania jako głównego elementu nawigacji. Wyniki są wyświetlane za pomocą AJAX, więc odwiedzający witrynę nie będą musieli czekać na przeładowanie strony wyszukiwania.

    Interesujesz się wyszukiwaniem i filtrowaniem?

    Pobierz go z WordPress.orgGet to z GitHub

  • FacetWP

    screenshot of facet wp website

    Premium faceted Search plugin, który omówiliśmy dogłębnie wcześniej. FacetWP używa skrótów do określenia położenia funkcji kontroli wyszukiwania i wyników. Niestandardowe pola, tagi i Kategorie mogą być używane do tworzenia aspektów wyszukiwania. Wyniki są prezentowane za pomocą AJAX do szybkiej prezentacji wyników wyszukiwania.

    Zainteresowany FacetWP?

    Get Wtyczka

  • Wyszukiwanie zaawansowane WP

    screenshot of advanced search page on Github

    Wyszukiwanie zaawansowane nie jest wtyczką, jest to framework PHP do tworzenia niestandardowych formularzy wyszukiwania zaawansowanego z opcją implementacji filtrowania wyszukiwania. Jeśli potrzebujesz całkowicie niestandardowego, potężnego, aspektowego systemu wyszukiwania, możesz użyć WP Advanced Search, aby go utworzyć. Jak można sobie wyobrazić, Zaawansowane wyszukiwanie WP nie jest dla użytkowników nietechnicznych.

    Interesuje Cię WP Advanced Search?

    Pobierz go z GitHub

  • Solr Szukaj w WordPress

    Solr Search for WordPress plugin image from WordPress.org

    Ta stosunkowo nowa wtyczka ma potencjał, aby przekształcić się w coś naprawdę wyjątkowego. Jest zasilany przez wyszukiwarkę Apache Solr, a jeśli Solr jest wystarczająco dobry dla Instagram, Netflix i Ticketmaster, prawdopodobnie jest wystarczająco dobry dla Twojej witryny. Solr Search for WP umożliwia faceting wyników wyszukiwania według tagu, kategorii, autora, typu strony i pól niestandardowych. Chociaż ta wtyczka idealnie nadaje się dla programistów w obecnym stanie, może być bardzo potężną funkcją dla witryn, które wymagają szybkiego wyszukiwania, doskonałej trafności i możliwości korzystania z wyszukiwania z dużą liczbą wyników wyszukiwania.

    Interesuje Cię Solr Search for WordPress?

    Pobierz go z WordPress.orgGet to z GitHub

Metoda 2: Bardziej Wydajny Algorytm Wyszukiwania

Witryny z wieloma podobnymi ofertami prawdopodobnie uzyskają największe korzyści z faceted search,ale witryny z mnóstwem napisanych treści mogą być lepiej serwowane do uaktualnienia do bardziej wydajnego algorytmu wyszukiwania. Jeśli Amazon był świetnym przykładem wyszukiwania fasetowanego, Google jest najlepszym przykładem tego, co można osiągnąć za pomocą potężnego algorytmu.

Pomyśl o różnicach między results w Amazon i wyniki do wyszukiwarki Google. Po pierwsze, każdy produkt w Amazon jest wysoko skategoryzowany. Filtrowanie wyników za pomocą fasetów ma sens na świecie, gdy wyniki są bardzo skategoryzowane. Jednak wyniki z Google często nie są tak łatwo skategoryzowane.

Szukasz mechanizmu wyszukiwania, który jest bliższy temu, co widzisz w Amazon lub Google?

screenshot of google custom search engine page

Jeśli odpowiedziałeś Amazonka do ostatniego pytania, idź do przodu i wróć do faceted wtyczki wyszukiwania. Jeśli jednak odpowiedziałeś Google, Czytaj dalej

Jedną z opcji, która jest powszechnie używana do poprawy wyników wyszukiwania WordPress, jest przejście na niestandardową wyszukiwarkę Google (CSE). Rozpoczęcie pracy z CSE jest bezpłatne i korzysta z podstawowej technologii wyszukiwania Google, aby dostarczyć wyniki pobrane z twojej witryny.

Następujące wtyczki mają na celu ulepszenie algorytmu narzędzia wyszukiwania, aby uzyskać bardziej odpowiednie wyniki, które są skuteczniej klasyfikowane. Niektóre z tych wtyczek używają niestandardowej wyszukiwarki Google, podczas gdy inne wykorzystują różne wyszukiwarki. Ich wspólną cechą jest to, że generują bardziej odpowiednie wyniki niż standardowa funkcja wyszukiwania WordPress.

  • Relevanssi-Lepsze Wyszukiwanie

    relevanssi search plugin image from wordpress.org

    Pozbądź się algorytmu wyszukiwania WordPress całkowicie za pomocą Relevanssi i włącz algorytm wyszukiwania, który pasuje do częściowych słów, akceptuje pewne operatory wyszukiwania i lepiej sortuje wyniki pod kątem trafności. Możesz nawet kontrolować wagę wyszukiwanych haseł w zależności od miejsca ich wyświetlania – w tytułach, znacznikach lub komentarzach.

    Dzięki Relevanssi otrzymujesz również automatyczną analizę wyszukiwania, dzięki czemu wiesz, jakich terminów szukają użytkownicy. Warto zauważyć: darmowa wersja Relevanssi nie będzie działać z wieloma witrynami. Będziesz musiał kupić wersję premium, aby korzystać z Relevanssi z wieloma witrynami.

    Interesuje Cię Relevanssi-lepsze wyszukiwanie?

    Get it from WordPress.org

  • Lepsze Wyszukiwanie

    Better Search Plugin image from WordPress.org

    Interesuje Cię lepsze wyszukiwanie?

    Get it from WordPress.org

  • Wyszukiwarka Swiftype

    Swiftype Search Plugin image from WordPress.org

    Wyszukiwarka Swiftype zawiera trzy zaawansowane ulepszenia wyszukiwania. Po pierwsze, Ulepszona wyszukiwarka zastępuje standardową funkcję wyszukiwania WordPress i zwraca wyniki z lepszą trafnością. Po drugie, wyniki dla konkretnych terminów można dostosować. Oznacza to, że można określić wyniki, które powinny pojawić się, gdy określone terminy są pytane. Po trzecie, dostarczana jest szczegółowa analiza, dzięki której wiesz, jakich terminów szukają użytkownicy. Jednak aby uzyskać dostęp do niektórych funkcji tej wtyczki, wymagane jest konto Switftype.

    Interesuje Cię wyszukiwarka Swiftype?

    Pobierz go z GitHub

Metoda 3: Zapewnij lepsze wrażenia z wyszukiwania

Jeśli Twoja witryna nie zawiera tysięcy postów, ale nadal chcesz poprawić wrażenia użytkowników korzystających z wyszukiwania w witrynie, istnieje wiele wtyczek, które zwiększają moc wbudowanej funkcji wyszukiwania WordPress bez zastępowania podstawowej funkcji wyszukiwania.

Załóżmy na przykład, że chcesz dodać wyniki wyszukiwania oparte na technologii AJAX, które będą wyświetlane na stronie wyszukiwania. Cóż, możesz rzucić własne, ale jeśli chcesz czegoś szybszego i mniej wymagającego, istnieje wiele wtyczek, które przynoszą wyniki oparte na Ajaxie do wyszukiwania WordPress.

Innym popularnym ulepszeniem często dodawanym do standardowej funkcji wyszukiwania WordPress jest możliwość wyszukiwania dodatkowych rodzajów treści, takich jak niestandardowe typy postów i medpliki ia, czyli możliwość filtrowania wyników w oparciu o taksonomię.

W jakich okolicznościach należy rozważyć jedną z tych wtyczek, a nie faceted wyszukiwania lub ulepszony algorytm wyszukiwarki? Korzystanie z tych wtyczek ma sens na świecie, jeśli standardowy algorytm WordPress daje rozsądnie użyteczne wyniki na twojej stronie.

A może mówisz sobie: “do diabła z tym, nie obchodzi mnie, czy tylko jedna osoba korzysta z wyszukiwania mojej witryny co miesiąc. Nadal chcę, żeby było lepiej.”W takim przypadku ta następna runda wtyczek jest zdecydowanie dla ciebie.

  • AJAX Search Lite

    Ajax search lite plugin image from WordPress.org

    Spraw, aby wyszukiwanie było piękne Dzięki tej darmowej wtyczce zasilanej AJAX. Użytkownicy Witryny będą mogli wyszukiwać posty, strony i niestandardowe typy postów, a także ograniczać wyniki do określonych kategorii. Prawdziwa moc tej wtyczki jest wyświetlana, ponieważ wyniki są wyświetlane w rozwijanym polu podczas wpisywania haseł wyszukiwania, dając odwiedzającym witrynę podgląd wyników, które zobaczą, jeśli zakończą wyszukiwanie przy użyciu aktualnych terminów.

    Interesuje Cię AJAX Search Lite?

    Get it from WordPress.org

  • Szukaj w miejscu

    Search in Place image from WordPress.org

    Wyświetl wyniki zapytań w rozwijanym polu wypełnionym wynikami wyszukiwania generowanymi przez AJAX. Użytkownicy mogą wybrać z sugerowanych wyników lub kliknąć na pełną stronę wyników. Wyniki wyszukiwania są pogrupowane w posty i strony, dzięki czemu użytkownicy mogą wskazać określone typy postów podczas wyszukiwania treści.

    Zainteresowany wyszukiwaniem w miejscu?

    Get it from WordPress.org

Wyróżnienia

Istnieją dziesiątki wtyczek w katalogu wtyczek WordPress i na GitHub, które mogłem włączyć do tej kategorii. Starałem się jednak wyróżnić tylko najbardziej dobrze zaprojektowane, dobrze udokumentowane i naprawdę przydatne opcje. Nie oznacza to jednak, że tnie ma innych godnych kandydatów.

Oto inne opcje dla tej kategorii.

  • WP Extended Search przyjmuje domyślną funkcję wyszukiwania WordPress i daje możliwość rozszerzenia wyników o kategorie, tagi, strony i pliki multimedialne. Ponadto możesz ograniczyć wyszukiwanie tylko do tytułów, tylko treści lub przeszukiwać zarówno tytuły, jak i zawartość jednocześnie.
  • Relevanssi zastępuje regularne wyszukiwanie WordPress ulepszoną wyszukiwarką. Możesz uzyskać ulepszone wyniki; w tym Wyniki wyszukiwania na podstawie kolejności trafności, dopasowania rozmytego i wyszukiwania cytatów.

Rozważ również użycie Swiftype.

Podstawowy algorytm rankingu Swiftype opiera się na najlepszych praktykach branżowych i zapewnia bardziej odpowiednie wyniki niż domyślne WordPress. Aplikacja wykracza poza podstawy, zapewniając szczegółową analizę wyszukiwania i prosty interfejs “przeciągnij i upuść” do ponownego zamawiania wyników wyszukiwania.

Jeśli Twoja witryna ma zasoby rozproszone po wielu postach i stronach, Wyszukiwanie Swiftype da Ci możliwość szybkiego organizowania wyników w oparciu o temat i trafność.

Witryny WordPress z produktami na sprzedaż mogą również korzystać z jego szczegółowej analizy. Wiedza o tym, czego odwiedzający szukają w Twojej witrynie, może pomóc ci dowiedzieć się, jakie produkty dodać do swojego ekwipunku. Może również pomóc ci dostosować interfejs użytkownika i marketing, aby skupić się na najczęściej wyszukiwanych produktach i zwiększyć sprzedaż.

Swiftype jest zaufany do obsługi funkcji wyszukiwania dla wielu znanych firm internetowych, w tym Shopify, SendGrid, MailChimp, KISSmetrics, Mixergy i wielu innych.

Podsumowanie i kolejne kroki

Oczywiście, masz dużo do przemyślenia. Wyszukiwanie jest ważnym narzędziem na wielu stronach internetowych WordPress i istnieje wiele sposobów poprawy funkcji wyszukiwania wbudowanej w rdzeń WordPress.

Naszą sugestią jest sklonowanie kopii witryny do lokalnego środowiska programistycznego i wypróbowanie kilku różnych opcji. W ten sposób możesz zidentyfikować opcję, która jest najlepiej dopasowana do twojej witryny i dostosować ją przed wdrożeniem nowej funkcji wyszukiwania w Twojej witrynie NA ŻYWO.