5 pomysłów na personalizację eCommerce dla WooCommerce

Nie powinno dziwić, że gdy coś jest dostosowane do Twoich zainteresowań i osobistych nawyków, znacznie częściej angażujesz się w to. Bardziej prawdopodobne jest, że otworzysz śmieciowy e-mail z napisem: “Jimmy! Otwórz to!”niż po prostu” otwórz to teraz!”Jest również znacznie bardziej prawdopodobne, że kupisz upsell ze sklepu ecommerce, który został spersonalizowany dla Ciebie na podstawie historii zakupów, niż coś zaprezentowanego losowo. Jeśli prowadzisz sklep ecommerce, powinieneś zainwestować w pewne opcje personalizacji dla swoich klientów. Spowoduje to wzrost konwersji, stopy zwrotu i ogólnej satysfakcji klienta.

Czym jest Personalizacja eCommerce?

Personalizacja w sklepie ecommerce jest skierowana tylko do określonego użytkownika lub grupy, zamiast pokazywać każdemu odwiedzającemu tę samą wiadomość i produkty. Możesz spersonalizować swoją witrynę na wiele sposobów, od używania ich nazw w komunikacji z nimi do dostarczania odpowiednich upsells na podstawie historii zakupów do strzelania do kogoś porzuconego e-maila z koszykiem lub korzystania z ich postów społecznościowych na temat Twojej marki na swojej stronie internetowej.

Rozważając od czego zacząć, pamiętaj, że personalizacja e-commerce polega tylko na dostosowaniu sklepu do określonego użytkownika (lub rodzaju użytkownika). Chcesz zwiększyć UX swojej witryny dla tej osoby lub osób, czyniąc to, co uważają za odpowiednie dla nich, jak to możliwe. Mając to na uwadze, istnieje wiele sposobów, a wiele z nich jest dość prostych i łatwych do wdrożenia.

Pamiętaj jednak, że musisz chronić te dane personalizacyjne. Wymaga to zgody i plików cookie, a ty musisz mieć pewność, że Twój sklep jest zgodny z przepisami, takimi jak RODO i CCPA.

1. Personalizuj Rekomendacje Produktów

Każdy, kto kupił przedmiot online, prawdopodobnie miał spersonalizowane rekomendacje produktów w twarz. Od momentu dodania artykułu do koszyka często wyświetlane są listy “często kupowane razem” i zestawy “Możesz również polubić”. Jest to spersonalizowana rekomendacja produktu.

Jednym z najprostszych sposobów osiągnięcia tego jest wtyczka lub rozszerzenie systemu, takie jak dodatek do rekomendacji produktów dla WooCommerce.

product recommendations ecommerce personalization plugin

Dodatkowo możesz użyć modułu upsell Divi wraz z opcjami kondycji motywu, aby spersonalizować, kiedy i jak różne produkty i części twojego sklepu ecommerce pojawiają się. Możesz użyć wielu innych modułów Divi WooCommerce, aby spersonalizować rekomendacje. Należą do nich trafnie nazwane produkty powiązane moduł Divi.

2. Użyj Wyszukiwania Semantycznego

Prawdopodobnie wszyscy możemy się zgodzić, że domyślna funkcja wyszukiwania WordPress jest dość słaba. Dlatego jednym z najlepszych narzędzi personalizacji dla Twojego sklepu WooCommerce lub sklepu ecommerce jest solidne, semantyczne rozszerzenie wyszukiwania, takie jak Fast Simon.

fast simon semeantic search

Kodowanie semantyczne i wyszukiwanie zasadniczo oznacza, że używasz ludzkiego języka dla witryny zamiast języka maszynowego. Różne semantnarzędzia wyszukiwania ic pozwalają używać synonimów do opisów produktów, filtrowania opartego na płci, pytań konwersacyjnych i używania sztucznej inteligencji, aby ułatwić wyszukiwanie po wielu zapytaniach.

Semantyczne narzędzia wyszukiwania oferują personalizację e-commerce, ponieważ użytkownik widzi to, co chce zobaczyć. Nie to, co oprogramowanie interpretuje jako ciąg słów kluczowych.

3. Rabaty specyficzne dla użytkownika

Każdy lubi oszczędzać pieniądze. Jednym z najlepszych sposobów na przekształcenie potencjalnego klienta w płatnego klienta jest zachęcenie go zniżką. Na przykład możesz zaoferować użytkownikowi po raz pierwszy 25% zniżki na zakup za pośrednictwem wyskakującego okienka po przeglądaniu przez określony czas.

Jest to bardzo łatwe zadanie do wykonania. Możesz to zrobić za pomocą prostego modułu Divi opt-in i odrobiny logiki warunkowej. W Ustawieniach dowolnego modułu, w zakładce Zaawansowane oraz w obszarze Warunki, możesz ustawić warunek, aby moduł rabatowy pojawiał się tylko wtedy, gdy użytkownik Nie odwiedził konkretnej strony. Jeśli byli już wcześniej w Twoim sklepie, moduł oferujący rabat nie pojawi się.

divi condition options to personalize woocommerce

Możesz zastosować tego rodzaju logikę do powrotu odwiedzających. Może zaproponuj im 10% zniżki na wizytę powrotną. Dodatkowo możesz oferować zniżki dla zalogowanych i niezalogowanych użytkowników. W ten sposób zachęcasz ludzi do rejestracji i zakupu w tym samym czasie (zamiast korzystania z kasy gościa).

3. Używaj Ich Nazw

Ten jest prosty. Jeśli jest to w ogóle możliwe, Przechwytuj nazwy użytkowników. Imię wystarczy. Jak wspomnieliśmy powyżej, użytkownicy są znacznie bardziej skłonni do otwarcia wiadomości e-mail lub kliknięcia spersonalizowanego do nich linku. Mogą zignorować jeden adresowany do wszystkich.

Najprostszy i najłatwiejszy sposób na przechwycenie ich nazwy poprzez rejestrację użytkownika w Twojej witrynie (poprzez członkostwo lub stanie się klientem) lub za pośrednictwem poczty e-mail optin z dostawcą, który umożliwia użycie znaczników scalających (takich jak *|FNAME|* z Mailchimp).

ecommerce personalization with first name email optin divi

Niezależnie od metody nauki nazwy użytkownika, można go używać w wielu miejscach w sklepie. “Typy tylko dla Ciebie, Ashley!”lub” nie przegap, Sarah!”z różnymi banerami w całej witrynie. Może mógłbyś wysłać e-mail z napisem “Bart, wiemy, że kochasz deskorolki, więc sprawdź te oferty.”

Niezależnie od metody, możesz znacznie zwiększyć konwersje, personalizując czyjeś zakupy.

4. Kierowanie użytkowników na podstawie zachowań

Naprawdę nie ma lepszej konwersji personalizacji ecommerce niż porzucony e-mail z koszykiem. Gdy ktoś prawie kupując coś, istnieje sto powodów, dla których nie dokończyli sprzedaży. Nie ma znaczenia, czy znamy powód, czy nie. Wysłanie e-maila z przypomnieniem może doprowadzić je do zakończenia sprzedaży. Ponieważ najprawdopodobniej zostały przerwane podczas procesu, a nie podjęcie decyzji o zatrzymaniu.

Behawioralnie ukierunkowane wiadomości e-mail mogą również pomóc przywrócić użytkowników. Spersonalizowane wiadomości e-mail z nowymi artykułami w kategoriach, w których dokonały zakupów, mogą je ponownie przyciągnąć. Jeśli segment Twoich użytkowników kiedykolwiek purchased z twojego sklepu, gdy używają kodu rabatowego, a następnie wyślij e-mail do wszystkich w tym segmencie ze zniżką, aby je przywrócić!

Możesz wybrać jedną z wielu różnych narzędzi, aby to osiągnąć. Członkostwo w WooCommerce to świetny początek. Jeśli masz taki sklep, który naprawdę korzysta z powracających użytkowników, wdrożyć program lojalnościowy, w którym użytkownicy mogą wymieniać punkty. Nie brakuje opcji, aby to zrobić. Jest GamiPress, WooCommerce points and Rewards extension, i YITH ‘ s points and rewards plugin, który będzie miał użytkowników na ich najlepsze zachowanie.

5. Test A / B Cały Czas

Wreszcie, jeśli chcesz wiedzieć, jak spersonalizować swój sklep pod kątem unikalnej grupy demograficznej, zdecydowanie powinieneś przyjrzeć się testom a / B. Zasadniczo uruchamiasz wiele wersji tej samej strony i określasz, która z nich działa lepiej i dlaczego. Następnie możesz drążyć i wykonać kolejny test A / B z jeszcze bardziej zoptymalizowanymi stronami.

Nawet nie musisz tego robić tylko z kartkami. Divi ma wbudowane funkcje testowania A / B, które można wykorzystać dla sekcji, wierszy i modułów w obrębie stronę. Nie tylko całą stronę.

Możesz testować A / B dla zalogowanych i niezalogowanych użytkowników. Możesz przeprowadzić testy A/B na użytkownikach, którzy docierają do twojej witryny organicznie w porównaniu z tymi, którzy przychodzą przez ruch referencyjny. Następnie możesz przetestować poszczególne strony w każdym segmencie, który wcześniej testowałeś A / B.

Rozumiesz o co chodzi. Ważne jest to, że stale się rozwijasz i testujesz. Dowiesz się dokładnie, jak spersonalizować sklep ecommerce w oparciu o to, jak twoi faktyczni użytkownicy reagują na Twoją witrynę i wchodzą w interakcję z nią.

Należy również przeprowadzić testy A / B u dostawcy poczty e-mail. Prawie każda usługa poczty e-mail blast umożliwia testowanie A / B w segmentach i grupach, a gdy dowiesz się, jakie najlepsze praktyki działają w Twojej witrynie, możesz zastosować je również do marketingu e-mailowego. I na odwrót.

Koniec z personalizacją eCommerce

Najbardziej wpływowy sposób, aby uzyskać więcej sprzedaży ecommerce, więcej ruchu, więcej return ruch i wyższe konwersje dla Twojej witryny są poprzez personalizację. Mogą to być zniżki dla poszczególnych użytkowników, e-maile, w których po prostu używasz nazwiska danej osoby, lub masowa kampania testowa A/B, w której przeglądasz dane, aby dostosować każdy aspekt zakupów. Niezależnie od wybranej metody, pamiętaj, że celem tego wszystkiego jest interakcja z klientami w bardziej spersonalizowany sposób, rozumiejąc, że są to ludzie, którym służysz, a nie tylko punkt danych w raporcie Google Analytics. Traktowanie ludzi jak ludzi jest najwyższą taktyką konwersji.

Jakie rodzaje personalizacji e-commerce zrobiłeś dla swoich sklepów internetowych?

Artykuł promowany przez Lemberg Vector studio / shutterstock.com