Jeśli jesteś sprzedawcą e-maili, istnieją prawa i są one poważne. Tak więc, aby pomóc ci trzymać się z dala od więzienia, zebraliśmy ten artykuł, aby pomóc ci zrozumieć przepisy antyspamowe i objąć niektóre z dużych zadań i zakazów marketingu e-mailowego.
Istnieją protokoły międzynarodowe, które pomagają zapobiegać spamowi, jeśli chodzi o e-mail marketing. Wiele z nich może prowadzić do ogromnych grzywien, kar i innych po złamaniu. Ponadto reputacja Twojej firmy lub osoby może pójść na marne dzięki kiepskim praktykom e-mail.
Będziemy zajmować się spamem, różnymi rodzajami e-maili (legalne kontra nielegalne), Ustawą CAN-SPAM i wszystkimi niezbędnymi kwestiami, aby upewnić się, że nie wysyłasz spamu. Zrozumiesz, co możesz zrobić, a czego nie, jeśli chodzi o e-mail marketing.
Ten artykuł będzie kontynuowany:
Zacznijmy więc od dobrego pytania…
Co To Jest Spam?
Prawdopodobnie znasz słowo ” spam.”Ale, co to jest dokładnie, i jak to jest zdefiniowane?
Spam to niechciane wiadomości-śmieci wysyłane masowo do masowej listy odbiorców. Zazwyczaj spam jest wysyłany w celach komercyjnych.
Zabawną rzeczą w tym jest nazwa. Pochodzi ze skeczu Monty Pythona, gdzie Nazwa produktu wieprzowego w puszkach (Spam) jest nieunikniona i powtarzalna. W przeciwnym razie spam zdecydowanie nie jest śmiechem dla tych, którzy go otrzymują.
Aby rozwinąć nieco więcej, spam to niechciana masowa wiadomość e-mail. Odbiorca wiadomości e-mail nie udzielił możliwej do zweryfikowania zgody na wysłanie wiadomości e-mail na ich skrzynkę odbiorczą.
Słowo kluczowe jest zbiorcze i niechciane. Bulk oznacza, że wiadomość została wysłana do wielu skrzynek odbiorczych, a niechciane oznacza, że nie poproszono. Wiadomość jest spamem tylko wtedy, gdy jest zarówno masowa, jak i niechciana.
Techniczną definicję spamu, zgodnie z Spamhaus.org is:
“Wiadomość elektroniczna jest “spamem”, Jeśli (A) tożsamość i kontekst odbiorcy są nieistotne, ponieważ wiadomość ma jednakowe zastosowanie do wielu innych potencjalnych odbiorców; oraz (B) odbiorca nie udzielił weryfikowalny sposób umyślnego, wyraźnego i wciąż odwołalnego zezwolenia na jej wysłanie.”
Spam sprowadza się głównie do zgody. Nie ma znaczenia, jaka jest wiadomość (np. oszustwo, porno, leki itp.). Byłby to spam, gdyby został wysłany niezamówiony i luzem.
Jest rzeczą oczywistą, że spam e-maile są zazwyczaj nieistotne i nie są proszone o nie. Mogą wypełnić skrzynkę odbiorczą, stać się irytujące, i stać się bramą dla hakerów.
Dobrą wiadomością jest to, że istnieją programy antyspamowe i filtry, które skanują wiadomości e-mail w poszukiwaniu czerwonych flag i często mogą zostać złapane i trafiają do wiadomości-śmieci. Gmail) wyśle wiadomość e-mail za pomocą filtrów wbudowanych w ich systemy.
Filtry szukają podejrzanych linii tematycznych, skróconych adresów URL i innych czynników-zasadniczo czerwonych flag.
Zapobieganie spamowi stale się rozwija. Spamerzy są sprytni i zastanawiają się, jak regularnie ominąć oprogramowanie i filtry, podczas gdy firmy pocztowe ewoluują, aby znaleźć te luki i je naprawić.
It to gra w kotka i myszkę, która trwa i trwa…
Spam vs. Opt-In E-mail
Może być wiele nieporozumień dotyczących tego, co jest uważane za spam. Jest to szczególnie ważne, jeśli masz kogoś, kto decyduje się na liście e-mail. Jeśli masowo wysyłasz e-mail na listę, czy jest to spam?
E-mail Opt-In różni się od spamu w tym sensie, że masz pozwolenie na wysłanie e – maila do tego odbiorcy-nawet jeśli jest zbiorczo. Jeśli masz listę osób, które wyraziły zgodę, klikając lub wprowadzając swój adres e-mail, możesz wyrazić zgodę.
Różnica między wyrażeniem zgody a spamem jest czynnikiem zatwierdzającym. Będziesz wysyłać treści, które odbiorca chce żeby dostać. Nie jest niezamawiana.
Biorąc to pod uwagę, czasami odbiorca oznaczy wiadomość e – mail jako spam-nawet jeśli się zgłosił. Być może zapomnieli, że zarejestrowali się w celu uzyskania zgody na otrzymywanie wiadomości e-mail, lub być może twoja zawartość stała się spamem (np. wysyłanie zbyt wielu wiadomości e-mail).
Dzięki potwierdzeniu przez dostawcę poczty e-mail, że odbiorca wyraził zgodę, wysyłanie wiadomości e-mail do tego odbiorcy nie jest uważane za spam. Treści spamowe mogą jednak spowodować utratę kontaktu i “anulowanie subskrypcji”, więc pamiętaj, aby ćwiczyć dobrą Etykietę e-mail.
Czym są przepisy Antyspamowe?
W skrócie, przepisy Antyspamowe to-jak się domyślasz-zasady oparte na niechcianych wiadomościach e-mail, które pomagają chronić ludzi przed otrzymywaniem niechcianych wiadomości spamowych.
W Stanach Zjednoczonych ustawa o CAN-SPAM w 2003 roku przesądziła o kilku tych przepisach. To powiedziawszy, większość dostawców usług e-mail wymaga, aby każdy użytkownik wyraził zgodę na przestrzeganie zasad antyspamowych za pośrednictwem ich warunków korzystania z usługi.
Jeśli zastanawiasz się, dlaczego ważne jest przestrzeganie zasad antyspamowych podczas wysyłania wiadomości e-mail, rozważ to – naruszenie przepisów antyspamowych może skutkować grzywną do 43 tysięcy dolarów. Jejku!
Te przepisy Antyspamowe są różne w każdym kraju. Możesz wyświetlić listę różnych przepisów antyspamowych według krajów tutaj. W dalszej części tego artykułu poruszę również kilka innych krajów.
Ważne jest, aby zapoznać się z rynkiem przed wysłaniem niechcianych wiadomości e-mail.
Przejdźmy więc do wielkiego problemu, który jest ważny w Stanach Zjednoczonych: CAN-SPAM.
Co To jest CAN-SPAM Act?
CAN-SPAM (kontrolowanie napaści na nielegalną pornografię i Marketing) jest aktem przyjętym w 2003 roku. Jest to prawo Stanów Zjednoczonych, które określa krajowe standardy wysyłania komercyjnych wiadomości e-mail.
Zasadniczo ustanawia zasady dotyczące komercyjnych wiadomości e-mail i wiadomości. Daje to odbiorcom prawo do zaprzestania wysyłania e-maili do firmy lub zakładu, a dla tych, którzy naruszają prawo, określa kary.
Ustawa ta wymaga od Federalnej Komisji Handlu (FTC) egzekwowania jej przepisów.
Senatorowie Conrad Burns i Ron Wyden sponsorowali ustawę CAN-SPAM. Po zdaniu powszechnie określano ją jako ustawę “you-Can-Spam”, ponieważ bill nie zakazał różnego rodzaju spamu. Na przykład nie wymaga od marketerów uzyskania zgody przed wysłaniem wiadomości e-mail.
Raport FTC był wymagany do kongresu w ciągu 24 miesięcy od przejścia, aby określić jego skuteczność. 20 grudnia 2005 roku FTC poinformowało, że ilość spamu maleje i nie zaleca się żadnych zmian.
Pojawiło się kilka modyfikacji. Na przykład Kongres dodał definicję terminu “osoba” i zmodyfikował nazwę ” nadawca.”Wyjaśnili, że nadawca może zastosować się do ustawy, dodając skrzynkę pocztową lub prywatną skrzynkę pocztową.
Kary za nieprzestrzeganie ustawy CAN-SPAM mogą mieć wpływ na twój portfel.
Za każdy e-mail, który narusza ustawę, możesz dostać do $46,517 grzywny od FTC. Zastanów się, ile by to kosztowało, gdybyś wysłał list 15,000. (Podpowiedź: to dużo…)
Tak, chcesz być zgodny.
Zgodność z CAN-SPAM
Marketerzy muszą spełniać wymagania, jeśli chodzi o e-mail marketing i w ramach CAN-SPAM Act. Trzy podstawowe rodzaje zgodności określone w ustawie są następujące:
1. Zgodność z subskrypcją: odbiorcy wiadomości e-mail muszą mieć możliwość rezygnacji z wiadomości e-mail. Rezygnacja z subskrypcji odbywa się po prostu poprzez dodanie linku anulowania subskrypcji lub wysłanie wiadomości e-mail do odbiorcy w celu usunięcia listy e-mail. Następnie wniosek o rezygnację musi zostać uwzględniony w ciągu dziesięciu dni roboczych.
2. Zgodność treści: obejmuje to dokładne linie “od”, odpowiednie linie tematyczne, zgodny z prawem fizyczny adres wydawcy lub reklamodawcy oraz ostrzeżenie, jeśli treść jest pełnoletnia.
3. Zgodność z zachowaniem wysyłania: obejmuje to kilka rzeczy. Są to:
– Wiadomość nie może zostać wysłana bez opcji rezygnacji z subskrypcji
– Wiadomość nie może zawierać fałszywego nagłówka
– Wiadomość powinna zawierać minimum jedno zdanie
– Wiadomość nie może być null
– Opcja rezygnacji z subskrypcji wiadomości powinna znajdować się pod wiadomością
Te trzy podstawowe rodzaje zgodności, gdy są przestrzegane, zapewni Ci bezpieczeństwo przed ukaraniem grzywną.
Aby to uprościć, oto zalecenia i zakazy, jeśli chodzi o marketing e-mailowy i przestrzeganie ustawy CAN-SPAM.
DO
- Dołącz swój prawidłowy fizyczny adres pocztowy do wszystkich wysyłanych wiadomości e-mail.
- Dołącz do każdej wiadomości e-mail prostą i łatwą metodę rezygnacji i uszanuj rezygnację w ciągu dziesięciu dni roboczych.
- Zawierać jasne zrozumienie, od kogo to jest, kto to jest do, i” odpowiedz na ” język, który jest dokładny.
NIE.
- Utrudnić wypisanie się. Nie możesz pobrać opłaty, sprawić, że będzie to strasznie trudne (np. w tym mnóstwo kroków) lub poprosić o podanie dodatkowych informacji innych niż adres e-mail.
- Nie sprzedawaj ani nie przesyłaj adresów e-mail na inną listę.
- Unikaj używania fałszywych linii w wiadomościach e-mail, które wprowadzają w błąd treść.
Pamiętaj, że ten artykuł nie jest poradą prawną. Nie jesteśmy prawnikami, więc bądź pewny aby sprawdzić Strona internetowa FTC aby uzyskać dodatkowe informacje lub skonsultuj się z prawnikiem, jeśli masz pytania, na które uważasz, że nie ma odpowiedzi w tym artykule.
Zimne Maile
Jednym z powszechnych nieporozumień jest to, że nie można legalnie wysyłać zimnych e-maili. To powiedziawszy, możesz. Legalnie.
Podczas wysyłania wiadomości e-mail ważne jest przestrzeganie powyższych wskazówek. Tak długo, jak to robisz, powinieneś być bezpieczny od kar. To, ilu marketerów pozostaje w branży, a zimne e-maile są regularnie wysyłane.
Jaka jest różnica między zimnym e-mailem a spamem?
Jak ktoś, kto wybiera się na Listę, jest nastawiony na tę konkretną osobę. Udane wiadomości e-mail obejmują celowy i spersonalizowany kontakt z odbiorcą wiadomości e-mail.
Przekazują również cenne informacje, mają na celu nawiązanie relacji opartych na zaufaniu i – oczywiście – przestrzegają elementów ustawy CAN-SPAM i zawierają link do rezygnacji z subskrypcji (lub opcję).
Międzynarodowe przepisy Antyspamowe i o ochronie danych
W innych krajach istnieją podobne przepisy, które są porównywalne do amerykańskiej ustawy CAN-SPAM. Tak więc, jeśli prowadzisz marketing do innych krajów i mieszkasz w USA, musisz przestrzegać prawa międzynarodowego-lub możesz zostać pociągnięty do odpowiedzialności i otrzymać grzywnę lub grozić karą (nawet uwięzieniem).
Być może znasz RODO (Ogólne Rozporządzenie o ochronie danych), które jest europejską wersją ustawy CAN-SPAM. Ustawa ta jest wdrażana we wszystkich państwach Unii Europejskiej.
W skrócie, Brytyjskie RODO ma siedem zasad:
- Zgodność z prawem, uczciwość i przejrzystość
- Ograniczenie celu
- Minimalizacja Danych
- Dokładność
- Ograniczenie przechowywania
- Integralność i poufność
- Odpowiedzialność
Aby uzyskać więcej informacji na temat RODO, przeczytaj nasz obszerny artykuł, który obejmuje absolutnie wszystko.
W Kanadzie obowiązuje kanadyjskie ustawodawstwo Antyspamowe (CASL). Określa ona wymagania dla wszystkich komercyjnych wiadomości e-mail i jest podobna do innych przepisów zobowiązujących firmy do identyfikacji siebie i zapewnienia opcji opt-out.
Kanadyjskie przepisy Antyspamowe są uważane za jedno z najbardziej solidnych przepisów o ochronie danych na świecie. Duża różnica polega na tym, że CASL wymaga od ludzi rezygnacji z otrzymywania wiadomości od marek. Oznacza to, że marki mogą sprzedawać tylko e-maile, które wyraziły zgodę.
CASL uznaje dwa rodzaje zgody:
- Wyraźna zgoda: oznacza to, że osoba udziela wyraźnej ustnej lub pisemnej zgody na wiadomości e-mail. Ten rodzaj zgody nie ma daty wygaśnięcia i pozostaje ważny do momentu wycofania zgody przez użytkownika.
- Dorozumiana zgoda: niektóre działania, takie jak zakup usługi lub zapytanie o produkt, mogą oznaczać zgodę na otrzymywanie wiadomości e-mail. Za dorozumianą zgodą wygasa. Jest ważny przez dwa lata na zakup, a na zapytanie jest ważny przez sześć miesięcy. Odbiorca może odnowić zgodę, kupując inny produkt lub inną usługę.
Firmy muszą prowadzić rejestr nabytych uprawnień od subskrybentów. Naruszenia CASL może doprowadzić do pozwania nadawcy przez odbiorcę.
Wszystkie wymagania CASL są:
- Firma musi podać dane identyfikacyjne (np. nazwę firmy, Adres pocztowy itp.).
- Nadawca może wysyłać e-maile tylko do osób, które wyraziły wyraźną lub dorozumianą zgodę.
- Ewidencja zgody musi być przechowywana.
- Kontakty muszą zostać usunięte z listy mailingowej po wygaśnięciu zgody.
- Firmowe wiadomości e-mail muszą zawierać opcję rezygnacji, a żądanie anulowania subskrypcji musi zostać zrealizowane w ciągu dziesięciu dni roboczych.
Aby uzyskać więcej informacji na temat CASL i jego wymagań, odwiedź ich stronę internetową.
Przepisy różnią się w zależności od kraju, więc pamiętaj, aby dokładnie zbadać, czego wymaga twój kraj w zakresie przepisów antyspamowych.
Usługi E-Mail Marketingu
Aby upewnić się, że jesteś przestrzegającym prawa marketerem, istnieje kilka świetnych firm e-mailowych.
Firmy te mają wbudowaną zgodność z przepisami i wymaganiami dotyczącymi poczty e-mail. Dodatkowo mają mechanizmy sprzężenia zwrotnego(np. Ostrzeżenia zgodne), co pomaga zminimalizować ryzyko wystąpienia naruszeń.
Należy pamiętać, że nie są to firmy stowarzyszone z nami. (Nie mamy partnerów i nigdy nie będziemy!). Jednak wszystkie są przez nas polecane i mają solidną reputację.
To tylko garstka firm, które są dostępne. Wszystkie są bezpiecznym zakładem, że twój e-mail marketing jest w dobrych rękach!
Wraz z dobrą firmą e-mail, istnieją inne kroki, które możesz podjąć, aby…
Upewnij się, że jesteś legalny
Omówiliśmy wiele na temat e-mail marketingu i spamu. Aby zakończyć sprawę, przyjrzyjmy się, jak upewnić się, że jesteś całkowicie legalny, jeśli chodzi o wysyłanie treści do innej skrzynki odbiorczej.
W końcu to nie tylko kwestie prawne – to reputacja Twojej firmy lub osoby. Oczywiście zawsze dobrze jest przestrzegać zasad i przestrzegać międzynarodowych wymogów antyspamowych.
1. Wiedz do kogo piszesz
E-mail pozwala dotrzeć do praktycznie każdego na całym świecie. Jeśli planujesz to zrobić, koniecznie zapoznaj się z przepisami obowiązującymi w danym kraju (np. CAN-SPAM Act).
Oczywiście może być trudne, wiedząc, skąd wszyscy są na liście kontaktów. Zawsze możesz mieć opcję opt-in dla określonych regionów i odpowiednio segmentu. Ogólnie rzecz biorąc, większość przepisów antyspamowych ma wiele takich samych warunków, więc miej to na uwadze.
2. Upewnij Się, Że Twój Kontakt Się Zgłosił
W Stanach Zjednoczonych nie jest wymagane, aby Twoi subskrybenci byli subskrybentami opt-in, ale inne przepisy Antyspamowe tego potrzebują.
Zgoda-in pomoże chronić Cię na arenie międzynarodowej i upewnić się, że Twoi subskrybenci są legalnymi ludźmi, którzy chcą uzyskać informacje.
3. Przechowywać Swoją Zgodę
Przechowywanie zgody kontaktu w bezpiecznym i niezawodnym miejscu może pomóc cię chronić i może być wykorzystane do legalizacji twojej sprawy. Mieć możliwość wykazania, na co im powiedziałeś, że wyrazili zgodę i w jaki sposób wyrazili zgodę (np. poprzez wyrażenie zgody).
4. Możliwość Rezygnacji
Rozmawialiśmy o tym wcześniej, ale ponownie ważne jest, aby dać użytkownikom możliwość rezygnacji i upewnić się, że zostaną wycofani po określonym czasie.
5. Nie Kupuj List E-Mail
Kupowanie list e-mailowych jest legalne, ale musisz uzyskać konkretną zgodę od osób z listy, aby nadal ich używać. Możesz wpaść w kłopoty, jeśli ktoś z tej listy zrezygnował, a następnie skontaktujesz się z nim, ponieważ jest teraz na twojej liście i bez Twojej wiedzy, nie chciał być.
Najlepiej jest zbierać potencjalnych klientów za pośrednictwem witryny lub formularza opt-in.
6. Bądź Otwarty Na To, Kim Jesteś
Podsumowując: nie ukrywaj swojej tożsamości. Podaj swoje imię, nazwisko i firmę, w której pracujesz. Dodaj linki do strony internetowej firmy, aby upewnić się, że kontakt wie, kto wysłał e-mail. Podaj również swój adres pocztowy.
Przejrzystość jest kluczem do bycia bardzo otwartym na to, kim jesteś jako nadawca.
7. Bądź Szczery
Niezależnie od tego, jaka jest twoja propozycja z Twoim e-mailem, nie wprowadzaj w błąd i bądź szczery. Upewnij się, że jest to jasne i proste. Dotyczy to tematu i treści.
8. Wysyłaj wysokiej jakości (i nie za dużo) e-maili
Nie ma legalności wysyłania masowych e-maili do legalnych kontaktów, ale aby uzyskać najlepsze praktyki i pomóc upewnić się, że nie zostaniesz skazany na coś nielegalnego, ćwicz dobre Zasady e-mail i nie przesyłaj.
Jeśli chodzi o jakość, unikaj spamowych rzeczy, takich jak używanie wielkich liter, zbyt wielu wykrzykników i wymyślnych słów lub zwrotów.
Innymi słowy, nie spraw, aby Twoje wysokiej jakości, legalne (i legalne) wiadomości e-mail wyglądały jak spam, wysyłając zbyt wiele wiadomości e-mail lub zawierając treści spamowe.
9. Użyj zgodnej usługi poczty e-mail
Korzystanie ze zgodnej usługi poczty e-mail (np. Mailchimp, stały kontakt itp.) ma wiele korzyści, aby upewnić się, że jesteś legalny. Monitorują odrzucenie, anulowanie subskrypcji i wskaźniki nadużyć oraz wydają ostrzeżenia dla kont, gdy przekraczają standardy branżowe.
Ponadto przechowują informacje i prowadzą “papierowy ślad”zgłoszeń i pomagają zarządzać odbiorcami. Mają również wsparcie, więc wszelkie pytania dotyczące legalności, mogą pomóc odpowiedzieć.
Spam Jestem (Nie)
Jak czytasz, jest mnóstwo, co możesz zrobić, aby upewnić się, że jesteś legalnie na poziomie, jeśli chodzi o e-mail marketing. To tylko kwestia wprowadzenia dobrych praktyk i utrzymania standardów jakości, które mogą być stosowane na arenie międzynarodowej.
Ponadto, po prostu zapoznanie się z prawem, co to jest spam, a co nie, powstrzyma cię od zostania marketerem spamowym, który nie robi sobie – ani swojej liście e – mailowej-żadnych przysług.
Na szczęście nie musisz się martwić o ogromne grzywny i kary, jeśli tylko grasz zgodnie z zasadami. Jeśli nawet myślisz, że możesz wysyłać Spam-prawdopodobnie tak. Teraz wiesz, że lepiej tego nie robić.
W końcu bycie spamerem nie ma uroku.