Super Szybki przewodnik do pisania propozycji projektów WordPress

Propozycje Flash – wszyscy je wysłaliśmy. Wiesz, kiedy potencjalny klient chce kolejnych kroków, więcej szczegółów, wycenę, a może nawet propozycję … a Ty spieszysz się, aby przekręcić e-mail, który – jak myślisz-jest wszystkim, czego potrzebują, aby cię zatrudnić.

Takie maile działają … czasami. Na przykład mogą wylądować małe projekty, ale w przypadku większych projektów, takich jak strona internetowa, motyw lub rozwój wtyczek, spójrzmy prawdzie w oczy, nie są one wystarczające. Ponieważ klienci, którzy dokonują dużych inwestycji w większe projekty, oczekują więcej niż tylko tego, jak wycenisz i dostarczysz projekt.

Oto gdzie właściwe, szczegółowe propozycje pomocy. Szczegółowe propozycje pomagają klientom lepiej zrozumieć Twoją ofertę. W pewnym sensie klienci starają się ocenić ogólną przydatność projektu za pomocą twojej propozycji.

Rozpoczęcie pisania propozycji projektu

Propozycja projektu rozwoju witryny WordPress zazwyczaj przyjmuje następujący format:

List Motywacyjny

List motywacyjny lub treść strony tytułowej po prostu wprowadza Twoją propozycję. Aby przedstawić swoją propozycję, możesz użyć następującego komunikatu:

Hej [nazwa klienta],

Dziękuję za zainteresowanie współpracą ze mną.

Na podstawie briefu projektu i naszej korespondencji przygotowałem propozycję zawierającą szczegóły dotyczące rezultatów, zakresu, harmonogramu i budżetu.

Jeśli masz jakieś pytania, daj mi znać.

Dzięki.,

[Twoje imię]

Cel / Cel

W sekcji cele wniosku należy podać potrzeby klienta. Kiedy piszesz tę sekcję, po prostu pomyśl o rezultatach.

Na przykład celem projektu responsive Web development, w którym projekt nie jest uwzględniony, byłoby coś w rodzaju:

“Opracowanie responsywnej witryny biznesowej z wykorzystaniem dostarczonych PSD”

Pisząc sekcję cel wniosku, użyj słów z briefu lub opisu projektu. Pomoże Ci to uciec od żargonu i pokazać klientowi, że rzeczywiście rozumiesz, czego potrzebuje. Więc jeśli nazywają responsywną stronę internetową “responsywną”, nazwij to tak. Jeśli mówią o tym jako o “przyjaznym dla urządzeń mobilnych”, użyj przyjaznego dla urządzeń mobilnych.

Możesz wzbogacić sekcję cele o perswazyjne taktyki, takie jak podkreślenie, co Nowa responsywna strona internetowa może oznaczać dla klienta. Na przykład w tym przypadku możesz wskazać, w jaki sposób responsywna strona internetowa może pomóc klientowi uzyskać większy ruch mobilny.

Zakres Projektu

Zakres projektu określa, co jest zawarte w projekcie. Na przykład w przypadku projektu projektowania i rozwoju strony internetowej zakres może wyglądać następująco:

  • Badania naukowe
  • Projekt
  • Rozwój
  • Integracja z CMS

Poza wymienianiem tego, co jest zawarte w projekcie, sekcja zakresu projektu powinna również dotyczyć wspólnych scenariuszy pełzania zakresu.

Weźmy na przykład instancję revisions scope creep. Wielu twórców stron internetowych skarży się, gdy klienci żądają nieuzasadnionej liczby poprawek. Jeśli tak się stanie, możesz wspomnieć w zakresie projektu, że projekt uprawnia Klienta do X rund rewizji.

Ramy czasowe

Część czasowa wniosku mówi klientowi, w jaki sposób planujesz dostarczyć pracę.

Przykładowe ramy czasowe:

“Strona internetowa NA ŻYWO zostanie uruchomiona w ciągu ~3 tygodni od daty rozpoczęcia projektu. Tutaj”s oś czasu określająca poszczególne etapy:

Faza Dzieńs
Tworzenie Frontend HTML / CSS 7
Rozwój zaplecza 7
Przesyłanie treści 1
Testowanie i recenzowanie 6
Ostateczne uruchomienie strony 1

Budżet

Sekcja budżet mówi klientowi, ile będzie kosztować jego projekt. Są trzy ciekawe sposoby na zaproponowanie budżetu:

  • Opłata z wyszczególnioną listą z podziałem kosztów
  • Opłata ryczałtowa
  • Pakiety

Deweloper Rachel McCollin preferuje oferowanie szczegółowego podziału kosztów. Według Rachel:

“Cytat z tylko postacią nagłówkową i bez wyjaśnienia, jak do tego doszło, wydaje się, że ta postać została wyrwana z powietrza.”

Większość freelancerów trzyma się szczegółowych list, oferując cytaty projektów. Jeśli chcesz opracować szczegółową listę kosztów super-szybko, wypróbuj ten darmowy generator ofert.

Teraz, gdy omówiliśmy szczegółowy podział cen, porozmawiajmy o tym, co to znaczy oferować stałą opłatę.

Trener Troy Dean z WP Elevation preferuje metodę płaskiej wyceny niż szczegółowe ceny. Kiedyś miał trudności z wyjaśnieniem klientowi, dlaczego pobierał opłaty za dedykowanego kierownika projektu.

“Miałem kiedyś pytanie klienta, Dlaczego “zarządzanie projektami” zostało uwzględnione w mojej propozycji. Nie mogła zrozumieć, dlaczego potrzebujemy dedykowanego kierownika projektu, aby upewnić się, że projekt zostanie dostarczony na czas i w ramach budżetu. Zaproponowałem więc usunięcie kierownika projektu i dodanie opłaty do kosztów rozwoju. To był frustrujący argument z niedoświadczonym klientem, ale uświadomił mi, że nie zilustrowałem wystarczająco dobrze wartości.

Nathan Powell, autor Poradnik kreatywnego profesjonalisty: jak pisać lepsze propozycje również dezaprobuje szczegółową wycenę.Powell nazywa to “metodą ustalania cen w Chińskim menu” i mówi:

“…kiedy korzystasz z metody chińskiego Menu (trochę tego, trochę tamtego), staje się zbyt łatwo dla Twojego klienta myśleć: “będę miał trochę tego, trochę tamtego. Nie mogę sobie na to pozwolić.”

To powiedziawszy, Powell zaleca również, aby nie stosować opłaty zryczałtowanej. Zamiast tego sugeruje oferowanie pakietów, w których wyższe pakiety zapewniają wyższe wartości.Powell wyjaśnia, że ta metoda koncentruje się na wartości (a nie na kosztach), a klienci mogą to łatwiej zobaczyć.

Więc jak widać, nie ma dobrego lub złego sposobu podawania cytatów w propozycjach. W rzeczywistości powinieneś wypróbować każdą metodę i zobaczyć, co działa najlepiej dla ciebie. Różne style mają tendencję do dobrze dla różnych programistów.

O Mnie

Przed wprowadzeniem umowy, przedostatnia część wniosku powinna podkreślić, dlaczego jesteś właściwą osobą do pracy.

W dziale “O mnie” powinieneś zamieścić:

  • Twoja specjalizacja, doświadczenie, znajomość dziedzin
  • Referencje
  • Linki do odpowiednich studiów przypadków (jeśli masz jakieś)

Możesz też chcieć pokazać sekcję “O mnie” na początku swojej propozycji. Niektórzy tak wolą. Twój wybór.

Kontrakt

Tkontrakt jest ostatnią częścią propozycji. Jest to ostateczny podpis, w którym Klient zgadza się na Twoją oś czasu, wycenę i rezultaty.

Stuff & Nonsense, brytyjska agencja projektowa, podpisała kontrakt z open sourcem dla projektantów i programistów. Jest to bardzo szczegółowa umowa i z punktu widzenia dewelopera warto zauważyć, że klauzule umowy obejmują testowanie przeglądarek (i testowanie przeglądarek mobilnych), wsparcie techniczne oraz zmiany i poprawki.

Ponadto, ponieważ nie ma żargonu prawnego, jest łatwy do zrozumienia zarówno dla Ciebie, jak i dla klienta.

Dzięki wszystkim powyższym informacjom możesz teraz napisać zwycięską propozycję projektu. Jeśli potrzebujesz więcej pomocy, sprawdź szablony z niektórych narzędzi generatora propozycji premium, aby pomóc ci napisać i sformatować swoje propozycje lepiej.

Jeśli chcesz zacząć wysyłać propozycje, ale nie masz czasu na ich tworzenie od zera, wypróbuj jeden z poniższych gotowych szablonów.

Darmowe szablony propozycji, których możesz użyć do swoich projektów WordPress

#1. Przykładowa Propozycja Strony Internetowej

Oprócz osi czasu projektu i sekcji O mnie podkreślającej Twoją wiedzę, ten przykładowy szablon propozycji strony internetowej do pobrania za pośrednictwem TidyForms zaspokaja wszystkie twoje potrzeby w zakresie propozycji.

#2. Wzór Wniosku

Szablon projektu autorstwa Nicka Nikolaeva jest podstawową jednostronicową propozycją, która obejmuje cel projektu, zakres, ramy czasowe i budżet. Możesz go powielać i usuwać sekcje, takie jak te dla kluczowych interesariuszy oraz monitorowania i oceny.

Oprócz tych szablonów możesz również zarejestrować bezpłatne konto iCloud i skorzystać z szablonu propozycji projektu, który jest zapakowany W strony OS X. Jest to podstawowy, ale wykona zadanie.

Jeśli jesteś otwarty na wypróbowanie rozwiązań propozycji premium, oto trzy najlepsze narzędzia generatora propozycji premium…

#1. Proposify

Proposify ma ponad 50 szablonów propozycji, w tym te do tworzenia i wspierania projektów WordPress. Ponieważ Proposify oferuje niestandardowe szablony dla usług WordPress, jest to gotowe rozwiązanie dla Ciebie.

Analizy Proposify obejmują śledzenie widoków propozycji i sekcji, które są najczęściej przeglądane. Zostaniesz powiadomiony, gdy twoja propozycja zostanie zaakceptowana (lub odrzucona).

Plany zaczynają się od $49 / miesiąc w planie zespołu, Nieograniczona liczba użytkowników i nieograniczona liczba dokumentów.

#2. Bidsketch

Bidsketch oferuje przykładową treść propozycji, dzięki czemu możesz stworzyć swoją propozycję w ciągu kilku minut.

Umożliwia również tworzenie list obecnych i potencjalnych klientów oraz dodawanie notatek na temat każdego z nich. Informacje te mogą się przydać podczas składania wniosków.

Analityka Bidsketch obejmuje śledzenie widoków propozycji i pobrań.

Plan Solo kosztuje $29 / miesiąc dla jednego użytkownika.

#3. Qwilr

Z około 19 szablonami, w tym jednym dla twórców stron internetowych, Qwilr jest imponującym narzędziem do generowania propozycji. Wszystkie szablony są wspaniałe, a edycja jest prosta.

Qwilr monitoruje m.in. metryki, takie jak total views I Najczęściej oglądane sekcje propozycji.

Plany zaczynają się od $35 dla jednego użytkownika, nieograniczone propozycje.

Propozycje nie muszą być wymyślne-proste pliki PDF też się nadadzą!

Rozpoczynając od tworzenia propozycji, nie musisz poświęcać zbyt wiele czasu, aby wyglądały ładnie. Pamiętaj, że Twoi potencjalni klienci są głównie zainteresowani ich treścią i nie dbają o ich atrakcyjność wizualną, jeśli treść ma sens.

Więc, focus oN zawartość. Najlepsze jest to, że po utworzeniu wniosku, który działa konsekwentnie, można go ponownie wykorzystać do wielu projektów i udoskonalić go w czasie. Wszystko, co musisz zrobić, to trochę dostosowania.

Tagi:

  • usługi pitchingowe
  • propozycje projektów