Facebook i Instagram uruchamiają „sklepy”, aby pomóc małym firmom w sprzedaży online

Facebook właśnie rozpoczął największe przejście do handlu elektronicznego: Sklepy na Facebooku!

Ogłoszona dzisiaj podczas sesji Facebook Live z Markiem Zuckerbergiem, nowa funkcja e-commerce pozwoli małym firmom budować sklepy internetowe zarówno na Facebooku, jak i Instagramie.

W najbliższej przyszłości sklepy na Facebooku pozwolą również małym firmom sprzedawać produkty za pośrednictwem Instagram Direct, WhatsApp i Messenger oraz oznaczać produkty podczas transmisji na żywo!

Oto wszystko, co musisz wiedzieć o najnowszej funkcji e-commerce na Facebooku:

facebook shops

Gdy świat nadal boryka się z COVID- 19, konsekwencje ekonomiczne dla małych firm były, no cóż, bardzo złe.

Zaledwie wczoraj Facebook opublikował Raport o stanie małych firm , w którym zbadano 86 000 małych firm w Stanach Zjednoczonych. . % małych firm przestało działać w wyniku kryzysu związanego z koronawirusem.

Jednak według Zuckerberga jednym ze sposobów przetrwania firm w tym okresie jest przenoszenie większej ilości informacji online.

„Widzimy, że wiele firm, które nigdy nie były obecne w Internecie, wchodzi do sieci po raz pierwszy, i widzimy, że małe firmy, które były obecne w Internecie, teraz są ich głównym sposób prowadzenia biznesu – powiedział.

„To nie nadrobi całego straconego biznesu, ale może pomóc. A w przypadku wielu małych firm w tym okresie jest to różnica między utrzymaniem się na powierzchni a upadkiem ”.

facebook shops

Małe firmy są bardzo ważne dla Facebooka. Według Zuckerberga zdecydowana większość reklamodawców na Facebooku to małe firmy, które również stanowią największą część ich przychodów.

Nic więc dziwnego, że firma tak bardzo zainwestowała w pomoc małym firmom w przetrwaniu burzy COVID-19.

W marcu firma ogłosiła program dotacji w wysokości 100 milionów dolarów dla małych firm, t hey uruchomiono dostawa żywności i naklejki na karty podarunkowe [19459004 ] na Instagramie w połowie kwietnia, aw zeszłym tygodniu wypuścili naklejkę Support Small Businesses .

Ale dzisiejsze ogłoszenie sklepów na Facebooku było największym ze wszystkich – i prawdopodobnie najważniejszym jak dotąd grą e-commerce na Facebooku.

Własnymi słowami Zuckerberga: „To największy krok, jaki podjęliśmy, aby umożliwić handel w naszej rodzinie aplikacji”.

Oto wszystko, co musisz wiedzieć o sklepach na Facebooku:

Przedstawiamy sklepy na Facebooku

Według Zuckerberga, podstawowa idea za sklepami na Facebooku (lub w skrócie Sklepami) jest to, że pozwala małym firmom budować sklep internetowy i sprzedawać rzeczy bezpośrednio w rodzinie aplikacji Facebooka, w tym na Facebooku i Instagramie.

Właściciele firm mogą utworzyć dedykowaną sekcję „sklep” na swojej stronie na Facebooku lub profilu na Instagramie i stworzyć katalog produktów i usług, które odwiedzający mogą przeglądać, zapisywać, udostępniać, a nawet kupować .

Facebook Shops

I chociaż każda firma, zarówno duża, jak i mała, może na tym skorzystać, sklepy na Facebooku są szczególnie cenne dla małych firm.

To dlatego, że sklepy są darmowe i łatwe w tworzeniu, szybkie i, co najważniejsze, są zintegrowane z wieloma aplikacjami Facebooka, co oznacza, że ​​po skonfigurowaniu sklepu będzie dostępne na Twojej stronie na Facebooku i Twoim profilu na Instagramie (dostępne z artykułów i reklam).

facebook shops instagram

Sklepy na Facebooku są również wysoce konfigurowalne. Firmy mogą wybrać produkty, które chcą zaprezentować ze swojego katalogu, a następnie dostosować wygląd i styl swojego sklepu, dodając zdjęcie na okładkę i kolory akcentujące, które reprezentują ich markę.

Facebook współpracuje z Shopify, BigCommerce, Woo, Channel Advisor, CedCommerce, Cafe24, Tienda Nube i Feedonomics, aby pomóc markom we wprowadzaniu ich produktów do sklepów na Facebooku.

Firmy będą mogły używać tych platform osób trzecich do zarządzania swoimi sklepami na Facebooku, a także wszelkimi reklamami społecznościowymi związanymi z tymi sklepami.

Mówiąc o partnerstwie, Shopify powiedział: „Sklepy na Facebooku umożliwiają sprzedawcom Shopify kontrolę nad dostosowywaniem i merchandisingiem dla ich witryn sklepowych na Facebooku i Instagramie, jednocześnie zarządzając ich produktami, zapasami, zamówieniami i realizacją bezpośrednio z Shopify . ”

Według Zuckerberga część dostosowywania sklepów na Facebooku będzie również pochodzić z sztucznej inteligencji i technologii rozszerzonej rzeczywistości Facebooka.

Na przykład, jeśli prowadzisz sklep odzieżowy, który produkuje ubrania zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet, możesz przejrzeć swoją witrynę sklepową, aby pokazać produkty, które są najbardziej odpowiednie dla odwiedzającego, takie jak kurtki męskie lub dżinsy damskie.

Odwiedzający Twój sklep będą również mogli korzystać z AR, aby wirtualnie przymierzać takie rzeczy jak okulary przeciwsłoneczne, makijaż, a nawet meble – podobnie jak funkcja zakupów w rozszerzonej rzeczywistości na Instagramie [19459011 ] ogłoszone pod koniec ubiegłego roku.

augmented reality shopping

I tak jak gdy jesteś w fizycznym sklepie i musisz poprosić kogoś o pomoc, w sklepach na Facebooku będziesz mógł wysłać wiadomość firmę za pośrednictwem WhatsApp, Messenger lub Instagram Direct w celu zadawania pytań, uzyskiwania wsparcia, śledzenia dostaw i nie tylko.

W przyszłości będziesz mógł przeglądać sklep firmy i dokonywać zakupów bezpośrednio na czacie w WhatsApp, Messenger lub Instagram Direct.

facebook shops

Wreszcie, Facebook testuje także sposoby ułatwiania zdobywania nagród w firmach, które kochasz, umożliwiając łączenie programów lojalnościowych, takich jak program punktów w lokalnej kawiarni, na swoje konto na Facebooku.

„Będziesz mógł łatwo przeglądać i śledzić swoje punkty i nagrody”, zgodnie z zapowiedzią Facebooka. „Staramy się też pomóc małym firmom w tworzeniu programu lojalnościowego, zarządzaniu nim i jego rozpowszechnianiu w sklepach na Facebooku”.

facebook shops loyalty program

Coś, o czym należy pamiętać, to fakt, że tworzenie i korzystanie ze Sklepów jest bezpłatne. Facebook planuje pobierać prowizję od zamówień składanych za pośrednictwem tego narzędzia.

Według wywiadu TechCrunch z wiceprezesem Facebooka ds. Reklam, Danem Levy, firma planuje pobierać „niewielkie opłaty” za każdy zakup dokonany w sklepach – chociaż nie określił stawki lub procent.

Powinniśmy jednak wiedzieć już niedługo, ponieważ Sklepy Facebooka są obecnie uruchamiane w Stanach Zjednoczonych i powinny być szerzej dostępne w nadchodzących miesiącach.

Sklep na Instagramie, zakupy na żywo i inne narzędzia e-commerce z Facebooka

Chociaż głównym tematem dzisiejszej sesji Zuckerberga na Facebooku były sklepy na Facebooku, omówił także innych funkcji handlu elektronicznego, które Facebook tworzy, aby ułatwić kupowanie i sprzedawanie produktów online.

Największą zapowiedzią był Instagram Shop, który umożliwi użytkownikom przeglądanie produktów bezpośrednio z Instagram Explore i ostatecznie będzie dostępny jako stały przycisk na pasku nawigacyjnym, więc możesz dostać się do sklepu na Instagramie jednym kliknięciem.

Zgodnie z komunikatem prasowym Facebooka, po wprowadzeniu tej funkcji będzie można „ przeglądać pozycje ulubionych marek i twórców, filtrować według kategorii, takich jak uroda i dom i kup wszystkie ulubione stylizacje w jednym miejscu ”.

Instagram Shop

Facebook również planuje uruchomić nowe funkcje Live Shopping na Facebooku i Instagramie, które pozwolą Ci robić zakupy na żywo w czasie rzeczywistym.

Według Zuckerberga ponad 800 milionów ludzi codziennie angażuje się w wideo na żywo na Facebooku i Instagramie, a wiele z nich obejmuje samouczki i premiery produktów – więc istnieje już silna kultura e-commerce związana z wideo na żywo.

Jednak dzięki nadchodzącej funkcji zakupów na żywo na Facebooku firmy będą mogły „ oznaczyć produkty ze swojego sklepu na Facebooku lub katalogu przed ich udostępnieniem, a produkty te zostaną pokazane na dole filmu, aby ludzie mogli z łatwością dotknij, aby dowiedzieć się więcej i kupić ”.

live shopping

Facebook i Instagram są już dużymi celami zakupów, ale sklepy na Facebooku są skazane na otworzenie wrót nowych możliwości dla małych firm!

Co sądzisz o nowych funkcjach handlu elektronicznego Facebooka? Dajcie nam znać w komentarzach!

Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi najnowszymi trendami i wydaniami funkcji? Zasubskrybuj biuletyn e-mail Later , aby otrzymywać najnowsze wiadomości, porady i nie tylko na Instagramie!

Benjamin Chacon [ 19459011]

Benjamin jest strategiem ds. Marketingu treści w Later i niedawno przeszczepionym z Toronto. Możesz śledzić jego codzienne życie na Instagramie @benjaminchacs .