Integracja aplikacji zewnętrznych forminatora i zachowanie po złożeniu

Nasza wtyczka do tworzenia formularzy, Forminator, pozwala wysyłać niestandardowe dane do wielu aplikacji, takich jak MailChimp, Arkusze Google i inne. Ponadto możesz wybrać, co dzieje się po przesłaniu przez Użytkownika swoich informacji i utworzyć subskrypcje.

Istnieją pewne funkcje naszego 5-gwiazdkowego darmowego wtyczki Forminator, o których możesz nie wiedzieć. Obejmuje to wysyłanie danych do aplikacji innych firm, kontrolowanie tego, co dzieje się po przesłaniu formularza i konfigurowanie subskrypcji.

Możesz również dostosować swój formularz, aby użytkownicy mogli przejść do specjalnie wymaganych obszarów, określić harmonogram subskrypcji i nie tylko!

Ten artykuł jest trochę Forminator 101, który obejmuje konfigurowanie tych funkcji i pokazuje, jak one działają.

Image of apps in Forminator
Łatwo jest wysyłać dane do aplikacji i wybierać, co dzieje się po przesłaniu.

Zastanowimy się, jak:

Sprawdźmy te funkcje! Zaczniemy od…

Warunkowe wysyłanie danych do aplikacji

Jeśli nie wiesz, Forminator od dawna jest w stanie zintegrować się z aplikacjami innych firm. Możesz jednak teraz określić, gdzie mają być wysyłane dane w formularzach.

Jest łatwy do wdrożenia i skonfigurowania. Możesz to zrobić w Nowym lub starym formularzu. (Jeśli potrzebujesz pomocy w konfigurowaniu formularza, zapoznaj się z tym artykułem.)

Synchronizacja aplikacji innych firm

Po pierwsze, musisz sprawdzić, które aplikacje innych firm chcesz połączyć z Forminator. Można to zrobić w dowolnym momencie podczas procesu; jednak od razu zacznijmy.

Po prostu przejdź do integracji W Desce Rozdzielczej Forminatora. Spowoduje to wyświetlenie wszystkich dostępnych aplikacji innych firm i pokaże, co aktualnie masz podłączone.

A view of all available integrations.
W tym przykładzie mamy zapiera I Arkusze Google połączone.

Możesz także zobaczyć, co połączyłeś z Forminatorem w sekcji Edycja formularza i integracje. Pokaże ci to tylko twoje połączone integracje.

The connected apps.
Możesz również zobaczyć, że mam zapiera I Arkusze Google połączone tutaj.

Niezależnie od tego, gdzie łączysz aplikacje innych firm, jest to proste. A jeśli potrzebujesz pomocy, mamy szczegółową dokumentację, która obejmuje każdą aplikację innej firmy (jest ich sporo!) oraz jak zintegrować je z Forminatorem.

Wysyłanie Danych Formularza Warunkowego

Teraz, gdy masz skonfigurowane rozszerzenie innej firmy, połącz je z formularzem, aby gdy użytkownik przesyła informacje, trafiały do określonej aplikacji.

Po prostu skonfigurujemy podstawowy formularz z polami imienia i nazwiska, adresu e-mail, telefonu i adresu.

A view of the form fields.
Ten formularz będzie miał tylko podstawowe informacje na potrzeby tego przykładu.

Teraz przejdziemy do integracji, aby określić, do której aplikacji zewnętrznej chcemy przesłać dane.

Przechodząc do tej sekcji edytora formularzy, zobaczysz skonfigurowane przeze mnie integracje, znane jako Aplikacje. W tym przykładzie mam Arkusze Google i Zapier jako połączone aplikacje.

g src=”https://wpmudev.com/blog/wp-content/uploads/2022/02/applications.png” alt= ” Obszar zastosowań w Forminatorze.”width=”600″ height = “279” />możesz zobaczyć Arkusze Google i Zapier jako opcje, z linkiem poniżej do strony integracji, aby w razie potrzeby połączyć więcej aplikacji.

Załóżmy, że chcemy tylko, aby dane z przesłanych formularzy trafiały do Arkuszy Google. W takim przypadku wystarczy kliknąć znak plus ( + ) Przez Arkusze Google.

The plus sign for Google Sheets.
Znak plus daje początek.

Następnie zostanie wyświetlony monit o utworzenie nazwy konfiguracji, aby szybko zidentyfikować integrację.

Where you set up the Google Sheets name.
Dodaj dowolną nazwę, którą chcesz.

Ponieważ jest to Arkusze Google, skonfigurowałem arkusz kalkulacyjny, podając identyfikator folderu dysku i nadając mu nazwę. Możesz również pozostawić identyfikator folderu dysku pusty, a nowy arkusz kalkulacyjny zostanie utworzony w folderze głównym dysku Google.

Where you create a spreadsheet.
To prowadzi cię przez jak uzyskać informacje, zbyt.

Po połączeniu będzie on teraz znajdował się w kategorii aktywne aplikacje.

View of connected apps.
Możesz zobaczyć, że Zapier nadal tam jest – ale tylko jako połączona aplikacja.

Kliknij ikonę koła zębatego obok aplikacji. Forminator otworzy wyskakujące okienko, w którym można go skonfigurować.

What you click to open current spreadsheet.
Kliknięcie tutaj otworzy arkusz kalkulacyjny.

Otworzy się nowa karta (w tym przykładzie arkusz Google).

Dodawanie Warunków

Chcesz, aby informacje trafiały do aplikacji innej firmy, jeśli określone kryteria nie są spełnione? Masz pełną kontrolę nad tym, co sprawia, że przechodzi przez bramy, dodając Warunki.

Łatwo dostać się do niego, klikając, zgadłeś-Warunki.

The Conditions button.
Jedno kliknięcie przeniesie Cię do obszaru, aby zmienić warunki.

Dodaj warunki, aby określić, czy dane zostaną wysłane do aplikacji, gdy określone warunki nie są spełnione. Zaczyna się jak czysta karta…

Where you add conditions.
Dodaj wszystkie warunki, których potrzebujesz.

… a teraz dodaj warunki, które chcesz. Wszystkie są oparte na polach zaimplementowanych w formularzu.

Where you set up conditions in Forminator.
W tym przykładzie imię i adres e-mail są równe null.

Dostosowywanie tego, co kończy się w aplikacji 3rd party, zależy wyłącznie od Ciebie.

Aby uzyskać więcej informacji na temat warunków, zapoznaj się z naszą dokumentacją i czytaj dalej poniżej.

Gdy już masz już ustalone, edytowane i gotowe warunki formularzy, po prostu naciśnij Publikuj – i to wszystko! Możesz wrócić i edytować warunki, dodać nową aplikację innej firmy i wiele więcej w dowolnym momencie.

Forma w działaniu

<p > teraz, gdy mamy już gotowy formularz, sprawdźmy to!

Oto formularz stworzony w Forminatorze:

An image of an example form.
Ten przedstawia fikcyjną postać o imieniu Bob.

Po wprowadzeniu informacji klikam Wyślij wiadomość. I jak widać, dokładne informacje są teraz na moim arkuszu Google.

Information in the spreadsheet from Forminator.
Informacje są tam natychmiast!

W tym przykładzie wykorzystano Arkusze Google, więc pamiętaj, że inne aplikacje będą wyglądać inaczej. Daje to jednak wgląd w to, jak działa to przy określaniu, co kończy się w aplikacjach innych firm zsynchronizowanych z Forminatorem.

Zachowanie Po Złożeniu

Zachowuj się! Właściwie, Forminator jest całkiem dobrze wychowany, dzięki after Submission Behavior.

Decydowanie o tym, co się stanie, gdy użytkownik wyśle formularz, można skonfigurować za pomocą kilku kliknięć.

Wszystko to znajduje się na karcie zachowanie podczas edycji formularza. Zachowanie przesyłania rozpoczyna się od wiadomości wbudowanej, którą można dostosować. To jest to, co pojawia się użytkownikom po pomyślnym przesłaniu formularza.

The Submission Behavior area.
Możesz dodać dowolną wiadomość.

Po kliknięciu ikony koła zębatego – lub w dowolnym miejscu-na pasku komunikatów wbudowanych można wprowadzić szczegółowe zmiany w zachowaniu w obszarze po złożeniu.

A thank you message for after submission.
Dobra wiadomość z podziękowaniem jest zwykle odpowiednia.

Oznacz zachowanie, aby dokładnie wiedzieć, co to jest. Twoi użytkownicy tego nie zobaczą.

An example label
Nazwiemy to po prostu “przykładową etykietą”.

Są teraz opcje wyboru tego, co się stanie. Jeśli chcesz zachować wiadomość wbudowaną, Dodaj dowolną wiadomość na karcie wiadomość Wbudowana. Dodatkowo, zdecyduj, ile sekund wiadomość pozostaje, dopóki nie zniknie.

An inline message example.
Ta wiadomość zostanie włączona przez pięć sekund.

Jeśli chcesz przekierować użytkownika do łącza, odbywa się to z zakładki Przekieruj użytkownika do adresu URL.

Masz opcje przekierowania na tej samej karcie, przekierowania na nowej karcie i pokazania wiadomości z podziękowaniem na stronie formularza, przekierowania na nowej karcie i ukrycia formularza na stronie formularza.

Redirect URL
Wszystkie opcje przekierowania znajdują się w rozwijanym menu.

Formularz ukryje się po przesłaniu za pomocą formularza Ukryj, a dla użytkownika pojawi się dostosowana wiadomość.

The hide form message.
Tutaj ponownie możesz dostosować wiadomość.

Zdecyduj, jakiej metody wysyłania tego formularza chcesz użyć, między Ajaxem (bez przeładowania strony) lub przeładowaniem strony.

wybory.”width=” 600″height =” 166 ” />jak widać, wybraliśmy tutaj Ajax.

Dodatkowo wybierz metodę walidacji. Sam decydujesz, jak zachowuje się Walidacja, wybierając opcję Po Stronie Wyślij lub po stronie serwera.

Validation area in Forminator.
Sposób walidacji pól zależy od Ciebie!

I na koniec, za pomocą wskaźnika składania, wybierasz, jaka ma być Kopia, dopóki formularz nie zostanie przesłany. Możesz też zdecydować się na brak, jeśli nie chcesz mieć żadnej wiadomości.

Submission indicator.
Dodanie opcji “submit” jest bezpiecznym zakładem po przesłaniu formularza.

Istnieje więcej poprawek i opcji dostosowywania do przesyłania formularzy (np. Autouzupełnianie, zabezpieczenia itp.). Możesz dowiedzieć się więcej o tym, co to wszystko zawiera w naszej dokumentacji.

Dołącz przycisk subskrypcji

Chcesz, aby użytkownik zapisał się do cotygodniowego newslettera? Z warunkami możesz dołączyć pole subskrypcji, które można zaznaczyć, aby dodać subskrypcję do Mailchimp.

W formularzu Dodaj pole zgody.

The consent field.
Dodawanie zgody pozwoli Ci zacząć.

Zmień tekst na dowolny w sekcji etykiety. W tym przypadku umieszczę Dołącz do naszego cotygodniowego newslettera. Zostawię też regulamin W takim stanie, w jakim jest.

The join weekly newsletter section.
Edytuj tekst w dowolny sposób. Po prostu pamiętaj, aby nacisnąć Zastosuj, gdy skończysz.

Musisz mieć pewność, że Mailchimp jest integracją. Wystarczy to zrobić, dodając klucz API konta Mailchimp (jeśli potrzebujesz pomocy, przeczytaj naszą dokumentację).

The Mailchimp integration area.
Zobaczysz, że MailChimp jest dodawany do integracji, gdy pojawi się w aplikacjach.

Po dodaniu, w formularzu, po kliknięciu integracje, zobaczysz Mailchimp jest dodawany i przycisk Warunki. Kliknięcie tego spowoduje rozpoczęcie pracy.

The conditions button.
Wszystkie twoje aktywne aplikacje zostaną wyświetlone tutaj.

Pojawi się nowe pole, w którym możesz dodać warunek. Tutaj ustawiasz warunki wysyłania danych do aplikacji Mailchimp.

The add conditions button.
Pole Dodaj Warunki jest gotowe, aby uzyskać informacje dodane do niego!

Następnie będziesz mieć możliwość wyboru spośród wszystkich pól z listy rozwijanej. Kliknij pole zgoda i upewnij się, że warunek jest ustawiony na “Jest”, A Status jest “zaznaczony.”

Setting up mailchimp conditions.
Gdy już to zrobisz, kliknij Zastosuj i zaktualizuj formularz.

Po zaimplementowaniu twój formularz będzie miał dodane pole wyboru, a użytkownicy zostaną dodani do listy Mailchimp!

.png”alt=” widok pola wyboru w formularzu.”width=” 600″height =” 552 ” />wystarczy jedno zaznaczenie pola, aby użytkownik został dodany do listy.

Następnie możesz dodać tagi i odpowiednio zorganizować nowe kontakty w Mailchimp.

W porządku, nadszedł czas, aby przejść na wyższy poziom i…

Pozwól użytkownikowi wybrać częstotliwość subskrypcji

Czasami użytkownicy mogą nie chcieć mnóstwa e-maili. Niech więc decydują o częstotliwości subskrypcji!

Zrób to, dołączając menu rozwijane, które pozwala użytkownikowi zdecydować, jak często chce otrzymywać subskrypcję e-mail.

Skorzystamy z powyższego przykładu newslettera, aby pokazać, jak to się robi.

Najpierw należy utworzyć nowe pole dla formularza, z którego użytkownik będzie mógł wybrać. Użyj pola Select i dodaj je pod polem checkbox.

Widać, że mam to oznaczone Jak często chcesz otrzymywać newsletter?

The select-2 field.
Ponieważ mam już pole wyboru, nazywa się ono Select-2.

Ważne jest, aby skonfigurować odbiorców w Mailchimp. W tej grupie odbiorców utworzymy dwa nowe znaczniki. W tym przypadku będziemy mieć miesięczne i tygodniowe. Oto jak to wygląda na pulpicie Mailchimp…

The audience in Mailchimp.
Widać, że mam ustawione Tagi miesięczne i tygodniowe.

Następnie dodamy kolejną integrację Mailchimp z Pulpitu Nawigacyjnego Forminatora.

Dzięki Forminator możesz dodać wiele integracji Mailchimp. Dodatkowo, należy pamiętać, że wystarczy tylko jedno konto Mailchimp, aby to zrobić!

Dodałem jeden o nazwie Test Forminatora, a drugi to test Forminatora 2.

Applications area in Mailchimp.
Mamy teraz skonfigurowane dwa aktywne konta Mailchimp.

Teraz, gdy te konta są już skonfigurowane, nadszedł czas, aby skonfigurować każdą aplikację Mailchimp, abyśmy mogli wybrać, pod którym tagiem będą się znajdować.

Jest to szybko dostępne, klikając ikonę KOŁA ZĘBATEGO przy każdym koncie.

The gear icons in Forminator.
Każde konto ma własną ikonę koła zębatego.

Po kliknięciu Wybierz grupę odbiorców wiadomości e-mail z listy rozwijanej. Lista rozwijana będzie zawierać wszystkie grupy odbiorców wiadomości e-mail na koncie Mailchimp.

W tym przykładzie moja publiczność nazywa się Forminator.

Where you choose a Mailchimp audience.
Gdy wybierzesz swoją publiczność, naciśniesz ” następny.”

Po kliknięciu przycisku “Dalej” pojawi się opcja dodawania tagów. Podobnie jak w przypadku odbiorców, wszystkie tagi, które masz w Mailchimp dla konta, pojawią się w rozwijanym menu.

Mailchimp tags.
W tym przypadku mam tygodniowy i miesięczny.

Dopasuj pola formularza do pól kampanii, aby mieć pewność, że dane zostaną wysłane we właściwe miejsce.

Dopasuj pola i wszystko będzie gotowe.

Następnie dodamy do nich warunek. Odbywa się to tak samo jak w przypadku opcji checkbox, w której klikasz Warunki przy każdym z niche i dodaj, co musi się stać, aby zaimplementować znacznik.

Zastosuj jeden na tydzień i jeden na miesiąc w każdej aktywnej aplikacji Mailchimp dla Select-2 (może to być Select – 1 lub inna liczba-w zależności od liczby pól Select używanych w formularzu) w obszarze pola.

Frequency option.
Opcja tygodniowa i Miesięczna pojawi się w tym rozwijanym menu.

Zaktualizuj formularz – i gotowe!

Możesz zobaczyć, że istnieje teraz opcja dla użytkownika, aby określić częstotliwość tego biuletynu.

Where a user can choose newsletter frequency.
Użytkownik będzie miał opcję w tym rozwijanym menu.

Oczywiście, to tylko przykład. Możesz dodać dowolną częstotliwość (np. dzienną, dwumiesięczną itp.).

Dodawanie kontaktów do grup

W Mailchimp możesz tworzyć grupy. Grupy służą do sortowania subskrybowanych kontaktów na podstawie ich zainteresowań i preferencji. Funkcjonują podobnie do kategorii i są sposobem na zarządzanie różnorodnymi kontaktami w tej samej grupie odbiorców.

Gdy użytkownik zdecyduje się na Formularz Forminator, możesz automatycznie dodać tego użytkownika do grupy. To proste i łatwe do zrobienia!

Utwórz (lub Użyj istniejącej) grupy w Mailchimp z sekcji odbiorców, aby rozpocząć. Możesz zobaczyć bardziej szczegółowe spojrzenie na to, jak to zrobić z ich dokumentacją tutaj.

Stworzyłem grupę o nazwie Formularz Forminator.

The groups area of Mailchimp.
Wszystkie Twoje grupy zostaną wyświetlone w obszarze odbiorców.

W tej grupie o nazwie Forminator Form możesz dodawać pola wyboru. Ma to na celu oddzielenie kategorii. W tym przykładzie utworzyłem pola wyboru dla telefonów komórkowych i laptopów. Dzięki temu mogę podzielić użytkowników na kategorie, które ich interesują.

Groups area in Forminator.
Pola wyboru można wyświetlać bezpośrednio pod nazwą grupy.

Teraz, gdy już jesteśmy w Mailchimp, możemy wrócić do Forminatora.

Po pierwsze, oto co mam na formularzu:

Czy jesteś zainteresowany zobaczeniem naszych Top 10 Sprzedaży laptopów?

Czy jesteś zainteresowany zobaczeniem naszych Top 10 sprzedaży telefonów komórkowych?

Każdy z nich ma opcję TAK lub nie. Mam również pole wyboru nadal tam, aby dołączyć do newslettera.

The interest of the user.
Zainteresowanie należy do użytkownika.

W backendzie Forminatora, możemy ustawić to tak, że użytkownik zostanie umieszczony w grupie, którą jest zainteresowany, i zostanie dodany do tej grupy Mailchimp i pola wyboru.

Przejdź do integracji w Forminator i kliknij skonfiguruj aplikację (ikona koła zębatego) w pierwszej aktywnej aplikacji Mailchimp. Stamtąd przejdziesz do grup Mailchimp. W tym miejscu wybierasz kategorię grupy, której chcesz użyć.

Mailchimp Groups section.
W tym przykładzie mam dwie różne grupy do wyboru.

Sprawdź również, jakie odsetki chcesz, aby to było. W tym przypadku jest to wybór między laptopami a Mobile.

Checkbox that shows interest in laptops.
Dołącz tyle zainteresowań, ile chcesz!

Wykonaj ten krok dla każdej aktywnej aplikacji Mailchimp. Następnie kliknij przycisk Dalej, Przypisz pola, a następnie upewnij się, że Twoje warunki są poprawnie skonfigurowane.

Kliknij przycisk Warunki przy aktywnej aplikacji Mailchimp. Następnie ustaw warunki do wysłania, jeśli wszystkie warunki są spełnione. Następnie pole zostanie ustawione jako Select-1-lub, w tym przypadku, zainteresowany.

Na przykład skonfigurujesz warunek dla laptopów, a następnie inny dla urządzeń mobilnych. Możesz zobaczyć poniżej mam Stan ustawiony na ” jest “i” mobilny.”

The two interests in Forminator.
Gdy wszystko będzie gotowe, kliknij “Gotowe” i będziesz gotowy.

I to wszystko! Teraz, gdy użytkownik wybierze-in, który jest zainteresowany konkretną funkcją, zostanie on dodany do grupy w Mailchimp.

Jedną z rzeczy, o których należy pamiętać, jest upewnienie się, że masz skonfigurowane grupy w Mailchimp przed skonfigurowaniem funkcji grupy w Forminatorze. Jeśli zrobisz to później, będzie dobrze. Wystarczy dezaktywować formularz, a następnie ponownie go aktywować, aby Forminator wiedział, że dodałeś grupy do odbiorców.

Dodaj wiele zachowań po złożeniu na podstawie wyboru

Omówiliśmy już zachowanie po poddaniu się. Jednak pójdziemy o krok dalej.

Co zrobić, jeśli chcesz, aby użytkownik został przekierowany na określoną stronę internetową po złożeniu – na podstawie ich wyboru? To możliwe.

Jako przykład posłużymy się powyższym formularzem z laptopami i urządzeniami mobilnymi. W ten sposób, jeśli użytkownik jest bardziej zainteresowany telefonami komórkowymi, może przekierować go do witryny mobilnej po przesłaniu. Podobnie, jeśli są zainteresowani laptopami, może przekierować je na adres URL laptopa.

Przejdź do zachowania w Forminatorze i na tym przykładzie dodaj zachowania dla najlepszych laptopów i najlepszych telefonów komórkowych.

After submission behaviors.
Wszelkie skonfigurowane zachowania po złożeniu pojawią się tutaj.

Następnie, pod każdym zachowaniem (np. Top Laptopy), wybierz opcję Przekieruj użytkownika do adresu URL i dodaj link. Wybierz również opcję przekierowania (np. Nowa karta).

The link to redirect to.
Ten jest ustawiony na przekierowanie na tej samej karcie.

Przejdź do zakładki warunki zachowania i ustaw ją dla pola Radio (ze spersonalizowanym tekstem), a warunkiem jest “jest” i “tak” (patrz poniżej).

Making the condition
Kliknij “Gotowe”, gdy masz to wszystko skonfigurowane.

Zrób to samo dla następującej kategorii (w tym przypadku najlepszych telefonów komórkowych) – i to wszystko! Po przesłaniu formularza użytkownik zostanie przekierowany do wybranego przez siebie miejsca.

Oczywiście możesz oznaczyć kategorie, co tylko chcesz, zamiast telefonów komórkowych i laptopów. Po prostu zastosuj kroki, które omówiliśmy, i jesteś w biznesie.

Przygotuj się na (3) imprezę

Jak widać, implementacja Forminatora przez stronę trzecią i ustawienia zachowania po przesłaniu mogą być bardzo cenne do zbierania informacji, decydowania o tym, co widzą użytkownicy i zarządzania formularzami.

Co więcej, zarządzanie i organizowanie zgłoszeń użytkowników w aplikacjach takich jak Mailchimp jest proste dzięki niestandardowym grupom, opcjom subskrypcji i nie tylko.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o Forminatorze, sprawdź nasze jak najlepiej wykorzystać Post Forminatora. A jeśli nie masz Forminatora, wypróbuj go już dziś. Korzystanie z niego jest bezpłatne!

Integracja aplikacji innych firm z Twoimi specyfikacjami to coś, co warto świętować! Zacznij korzystać z aplikacji z Forminator już dziś.