Jak wtyczka WooCommerce CRM i Marketing Automation może pomóc zwiększyć sprzedaż

Jeśli masz sklep WooCommerce, zawsze szukasz taktyk, które możesz wykorzystać do zwiększenia sprzedaży w swoim sklepie.

Istnieje wiele strategii, których możesz użyć, aby rozwinąć swój sklep, ale w tym poście skupimy się tylko na jednej:

Jak możesz użyć WooCommerce customer relationship manager (CRM), aby rozwijać swój sklep poprzez lepsze zrozumienie klientów i wdrażanie strategii automatyzacji marketingu, takich jak porzucone wiadomości e-mail z koszykiem i automatyczne monitorowanie.

Zaczniemy od szybkiego wprowadzenia w jaki sposób CRM może przynieść korzyści Twojemu sklepowi. Następnie pokażemy Ci kilka konkretnych sposobów, w jakie możesz użyć jednej konkretnej wtyczki WooCommerce CRM, Autonami, aby zwiększyć sprzedaż.

Autonami WooCommerce CRM

Oto dlaczego potrzebujesz WooCommerce CRM

Jeśli chcesz zmaksymalizować sprzedaż WooCommerce, musisz zrozumieć klientów swojego sklepu i wysłać im odpowiednie wiadomości we właściwym czasie, aby przekonać ich do zakupu.

Ale jest problem.:

Dzięki podstawowym funkcjom WooCommerce nie daje żadnych zaawansowanych narzędzi do zrozumienia lub segmentacji klientów, ani nie daje żadnego sposobu wysyłania jednorazowych transmisji lub automatycznych e-maili marketingowych.

Wysokiej jakości Wtyczka WooCommerce CRM naprawia te punkty bólu.

Po pierwsze, WooCommerce CRM pomoże Ci zrozumieć swoich klientów na głębszym poziomie. Możesz zagłębiać się w indywidualne kontakty, a także tworzyć segmenty ukierunkowane laserowo, które przyciągają określone typy klientów, takie jak lojalni powtarzający się Klienci, kupujący po raz pierwszy, których musisz przekonać, aby zostali, ludzie zainteresowani pewnymi rodzajami produktów i tak dalej.

Jednak posiadanie tych informacji to tylko połowa sukcesu. Jeśli chcesz przekształcić te informacje w rzeczywistą sprzedaż, która poprawi wyniki finansowe Twojego sklepu, musisz znaleźć sposób na działanie.

Dlatego wysokiej jakości WooCommerce CRM powinien również pomóc ci skonfigurować reguły automatyzacji marketingu, abyś mógł wykorzystać swoje spostrzeżenia klientów do zwiększenia sprzedaży.

Na przykład możesz wysyłać porzucone sekwencje koszyka, aby odzyskać klientów, którzy odeszli bez zakończenia zakupów. 

Możesz też wysyłać specjalne oferty swoim klientom, którzy wydają wysokie pieniądze, ponieważ wiesz,że będą działać. 

Lub, można wdrożyć strategie, aby włączyć klientów po raz pierwszy do tych lojalnych klientów High-spending.

First purchase email

Za pomocą odpowiedniego narzędzia będziesz w stanie skonfigurować strategie automatyzacji marketingu, które pasują do twojego sklepu i potrzeb.

Jak Autonami Może Pomóc Ci Zwiększyć Sprzedaż

Autonami jest natywną wtyczką CRM WordPress i automatyzacji marketingu od tego samego zespołu za popularną wtyczką WooFunnels, o której pisaliśmy w naszym porównaniu Woofunnels vs CartFlows.

Oferuje cztery kluczowe funkcje, które pomogą Ci rozwijać sklep WooCommerce:

  • CRM – możesz przeglądać szczegółowe profile klientów bez opuszczania pulpitu WordPress. Będziesz także mógł zobaczyć kluczowe szczegóły WooCommerce, takie jak lista poprzednich zakupów klienta, i możesz użyć wszystkich tych data do tworzenia ukierunkowanych segmentów klientów.
  • Follow up Engine – możesz tworzyć zautomatyzowane kampanie dla swoich klientów, takie jak wiadomości e-mail o porzuconym koszyku, kupony pierwszego zakupu, powiązane wiadomości e-mail o produktach i inne.
  • Inteligentne przepływy pracy – możesz tworzyć przepływy pracy na podstawie innych wtyczek, których używasz. Na przykład, gdy ktoś anuluje subskrypcję za pośrednictwem subskrypcji WooCommerce, możesz wysłać sobie powiadomienie Slack.
  • Integracje – możesz przekazywać dane do innych narzędzi, których możesz używać. Otrzymasz wbudowane integracje wraz z catch-all integration Zapier.

Poniżej przyjrzymy się konkretnym sposobom, w jakie Autonami może pomóc ci lepiej zrozumieć i zaangażować klientów sklepu WooCommerce, aby zwiększyć sprzedaż.

Aby dodać te funkcje do swojego sklepu, Autonami ma podstawową darmową wersję na WordPress.org, wraz z wersją premium, która dodaje więcej funkcji od $129. Możesz jednak użyć naszego specjalnego kodu rabatowego, aby zaoszczędzić trochę pieniędzy:

10% Rabatuautonami

Ekskluzywny 10% rabat na Autonami-Zarządzaj relacjami z klientami za pomocą tagowania, segmentacji i transmisji bez opuszczania WordPress.

Ekskluzywny 10% rabat na Autonami-Zarządzaj relacjami z klientami za pomocą tagowania, segmentacji i transmisji bez opuszczania WordPress. Pokaż Mniej

Przyjrzyjmy się, jak możesz korzystać z funkcji w Autonami, aby zwiększyć sprzedaż swojego sklepu.

Zobacz Szczegółowe Profile Klientów

Jak wspomniano powyżej, dobry CRM zaczyna się od zapewnienia wglądu w swoich klientów.

Dzięki Autonami otrzymasz szczegółowe profile dla każdego klienta. Będziesz mógł zobaczyć podstawowe informacje o ich profilu, historię zamówień i historię zaangażowania.

Aby zobaczyć szczegóły każdego kontaktu, po prostu przejdź do Autonami → kontakty:

Viewing contact details in Autonami

Tworzenie Ukierunkowanych Segmentów Klientów

Twoi klienci nie są tacy sami, co oznacza, że nie powinieneś prowadzić marketingu tak, jakby twoi klienci byli tacy sami.

Zamiast tego chcesz tworzyć segmenty w WooCommerce CRM, aby móc oferować bardziej odpowiednie, ukierunkowane oferty i treści marketingowe. Oferując treści spersonalizowane do użytkownika, który je otrzymuje, możesz zwiększyć sprzedaż i uniknąć irytujących osób z treściami, które nie są dla nich istotne.

Oto kilka pomysłów na to, jak segmenty mogą być przydatne dla Twojego sklepu – możesz tworzyć segmenty na podstawie…

  • Rodzaje produktów, którymi osoba jest zainteresowana (na podstawie ich historii zakupów lub innych danych). Następnie możesz wysłać im e-maile z odpowiednimi produktami i ofertami, o których wiesz, że będą zainteresowani.
  • Ile zamówień już złożyli. Będziesz chciał traktować kogoś, kto dokonał tylko jednego zakupu inaczej niż kogoś, kto składa zamówienie co dwa tygodnie.
  • Ich średnia wartość zamówienia lub wydatki na całe życie. Warto zwrócić szczególną uwagę na swoich klientów wysokie wydatki jak tego typu klientów wnieść ponadprzeciętny wkład do liczby sprzedaży.

Dzięki Autonami możesz tworzyć własne segmenty – zwane “odbiorcami” – mieszając i dopasowując dowolną liczbę warunków.

Aby utworzyć pierwszy segment, przejdź do zakładki Kontakty w desce rozdzielczej Autonamideska. Następnie wybierz grupę odbiorców i Dodaj nową.

Następnie możesz użyć jednego lub więcej warunków, aby odfiltrować określone typy klientów:

Creating segments

Wyślij E-Maile Z Przypomnieniem O Porzuconym Koszyku

Według Instytutu Baymarda średni wskaźnik porzucania koszyków wynosi około 69,80%. Oznacza to, że wykonujesz całą ciężką pracę, aby przyciągnąć ludzi do twojej witryny i zaangażować ich na tyle, aby dodać produkty do swoich wózków…ale 70% tych osób po prostu zniknie bez dokonywania zakupu.

Nigdy nie będziesz w stanie zmniejszyć wskaźnika porzucania koszyka do zera, ale znalezienie sposobu na odzyskanie nawet 5-10% tych wózków doprowadziłoby do dużej sprzedaży w Twoim sklepie.

Dzięki Autonami otrzymasz pulpity nawigacyjne, na których możesz zobaczyć wszystkie porzucone Wózki Twojego sklepu wraz z potencjalnymi przychodami z odzyskiwania tych wózków.

Następnie, aby sprowadzić tych ludzi z powrotem do sklepu, możesz zbudować własne niestandardowe sekwencje porzuconych koszyków, które zawierają jeden lub więcej e-maili. Większość ekspertów zaleca wysyłanie wielu wiadomości e-mail w sekwencji.

Możesz także dołączyć niestandardowe kupony do wiadomości e-mail, które mogą zachęcić ludzi do sfinalizowania zakupów.

Po rozpoczęciu wysyłania przypomnień o porzuconych koszykach będziesz mógł śledzić, ile wózków możesz odzyskać, aby bezpośrednio powiązać przychody i sprzedaż z działaniami automatyzacji.

Domyślnie Autonami automatycznie skonfiguruje dla ciebie sekwencję porzuconych koszyków z trzema e-mailami. Aby edytować sekwencję i dostosować zawartość, przejdź do Autonami → Automatyzacja i edytuj automatyzację porzucania koszyka:

Abandoned cart reminder sequence

Po kliknięciu wiadomości e-mail będziesz mógł w pełni edytować jej zawartość:

Editing an email

Gdy będziesz zadowolony, upewnij się, że aktywujesz sekwencję.

Twórz niestandardowe reguły automatyzacji, aby angażować klientów

Oprócz wysyłania e-maili z przypomnieniami o porzuconym koszyku, Autonami może również pomóc Ci stworzyć własne niestandardowe sekwencje automatyzacji, aby zaangażować klientów i zwiększyć sprzedaż.

Możesz ustawić wszystkie te ustawienia, przechodząc do Autonami → Automatyzacja.

Na przykład, załóżmy, że chcesz znaleźć sposób, aby przekształcić klientów po raz pierwszy w stałych klientów. Jedną z popularnych strategii jest wysyłanie ludziom niestandardowego kodu kuponu po pierwszym zamówieniu. Chodzi o to, że ten kod kuponu zachęci ich do złożenia drugiego zamówienia. A gdy złożą drugie zamówienie, masz całkiem spore szanse na przekształcenie ich w stałego klienta.

Dzięki Autonami możesz wywołać wiadomość e-mail po pierwszym zakupie kupującego i dołączyć do niej kod kuponu:

Creating custom automations

Inną strategią byłoby wysyłanie e-maili prezentujących produkty związane z do produktów, które kupujący już kupił.

Na przykład, jeśli ktoś kupił rakietę tenisową z twojego sklepu, możesz być pewien, że będą mieli regularne zapotrzebowanie na piłki tenisowe, aby mogli korzystać z rakiety.

Aby zwiększyć sprzedaż od tych klientów, możesz skonfigurować automatyczną kampanię, aby wysłać im e-mail z najlepszymi ofertami na piłki tenisowe.

Lub-możesz połączyć strategie i wysłać do nich wiadomość e-mail zawierającą powiązane produkty wraz z specjalny kod kuponu, aby zachęcić ich do zakupu.

Kluczową ideą jest to, że marketing automation może pomóc wdrożyć strategie zwiększające sprzedaż, które są unikalne dla Twojego sklepu. A kiedy poświęcisz trochę czasu na skonfigurowanie automatyzacji, będą one działać w zasadzie na autopilocie.

Wysyłaj transmisje do niektórych lub wszystkich swoich klientów

Oprócz konfigurowania procesów automatyzacji marketingu, Autonami pozwala również wysyłać jednorazowe transmisje do niektórych lub wszystkich klientów w razie potrzeby.

Na przykład, jeśli uruchamiasz sprzedaż w całej witrynie, możesz wysłać jednorazową transmisję do wszystkich swoich klientów, która ogłosi sprzedaż. Może to pomóc zwiększyć ruch do transakcji i zwiększyć sprzedaż.

Możesz też wysyłać transmisje do określonych segmentów klientów. Na przykład, być może oferujesz specjalny ograniczony czas Kod kuponu, aby nagrodzić lojalnych klientów. Korzystając z reguł segmentacji, możesz wysłać wiadomość e-mail do osób, które złożyły określoną liczbę zamówień lub kupiły określoną kwotę.

Aby wysłać jednorazową transmisję e-mail lub SMS, przejdź do Autonami → transmisje.

Następnie możesz skonfigurować transmisję, w tym wybrać nadawcę, dostosować zawartość, skonfigurować testy A / B i nie tylko:

Sending one-off email broadcasts

Rozpocznij z WooCommerce CRM już dziś

WooCommerce ułatwia tworzenie sklepu eCommerce z WordPress. Ale podstawowa wtyczka WooCommerce nie ma funkcji, które pomogą Ci zrozumieć Twoich klientów, podzielić ich na grupy i skutecznie sprzedawać im produkty. To znaczy, że tracisz sprzedaż.

WooCommerce CRM naprawia to i daje możliwość dostarczania ukierunkowanych wiadomości marketingowych do klientów.

Aby łatwo rozpocząć pracę z WooCommerce CRM, możesz użyć wtyczki Autonami od WooFunnels.

Zapewnia szczegółowe informacje na temat każdego klienta, a także możliwość segmentowania klientów na logiczne listy, takie jak kupujący po raz pierwszy, klienci o wysokiej wartości, osoby zainteresowane pewnymi kategoriami produktów i tak dalej.

Aby zaangażować swoich klientów, Możesz wysyłać jednorazowe blasty lub skonfigurować własne zasady automatyzacji marketingu, takie jak dostarczanie porzuconych wiadomości e-mail z koszykiem lub kodów kuponów po zakupie.

Jeśli chcesz rozpocząć pracę z Autonami i CRM WooCommerce, kliknij poniższe przyciski: