Jak Skonfigurować Prostą Witrynę WordPress Tylko Dla Członków Za Darmo

Dowiedz się, jak skonfigurować Obszar Członkowski w swojej witrynie za pomocą wbudowanych funkcji WordPress w tym sprytnym samouczku krok po kroku!

Załóżmy ,że ty (lub twój Klient) chcesz skonfigurować Obszar Członkowski w witrynie WordPress przy niewielkim lub zerowym nakładzie pieniędzy na tworzenie stron internetowych (brzmi znajomo?)

Ilekroć słyszę, jak ktoś wspomina, że chce założyć obszar tylko dla członków na swojej stronie (zdarza się to często, gdy mieszasz się z firmami, które chcą przejść “w pełni cyfrowo”, zaufaj mi!), pierwszą rzeczą, którą chcę zrobić, to dowiedzieć się, czego potrzebują i chcą osiągnąć.

Czy naprawdę potrzebują w pełni zautomatyzowanej witryny członkowskiej hostowanej na dedykowanym serwerze ze wszystkimi dzwonkami i gwizdkami, lub po prostu podstawowego sposobu ochrony dostępu do niektórych treści dla określonej grupy użytkowników?

Czytaj dalej, lub Skocz do przodu, korzystając z tych linków:

Pierwszym krokiem jest dokładne zrozumienie, co jest wymagane, gdy pojawia się słowo “witryna członkowska”. Najlepszym sposobem na to jest upewnienie się, że ty (lub twój Klient) wykonałeś wszystkie kroki z poniższej listy kontrolnej.

Prowadzenie Witryny Członkowskiej-Lista Kontrolna

Planowanie Witryny Członkowskiej

Czy ty (lub twój Klient) wiesz, czym jest strona członkowska?
Dlaczego ty (lub twój klient) potrzebujesz strony członkowskiej?
Czy ty (lub twój Klient) rozumiesz, jak działa witryna członkowska i korzyści płynące z korzystania z witryn członkowskich?
Czy jesteś (lub twój Klient) świadomy różnych typów witryn członkowskich i modeli członkostwa, które można skonfigurować?
Jakiego rodzaju witrynę członkowską chcesz uruchomić (lub twój Klient)?
Czy witryna członkostwa oferuje bezpłatne i / lub płatne opcje członkostwa?
Czy witryna członkowska będzie zawierać inne rodzaje zarabiania oprócz rejestracji członków?
Czy ty (lub twój Klient) planujesz sprzedawać lub rozdawać linki do pobrania lub dostęp tylko dla członków do informacji / fizycznych produktów lub usług?
Czy musisz ograniczyć wszystkie swoje treści do dostępu tylko dla członków, czy tylko niektóre z nich?
Gdzie będą przechowywane, dostępne lub pobierane treści członkowskie?
Czy ty (lub twój Klient) będziesz wymagać od członków dokonywania jednorazowych lub cyklicznych płatności?
W jaki sposób płatności będą przetwarzane i odbierane od nowych i / lub istniejących członków?
Czy nowi członkowie będą mogli korzystać z darmowych okresów próbnych?
Czy ty (lub twój Klient) planujesz dostarczać informacje lub dostęp do informacji o pojedynczych lub wielu produktach lub Usługach?
Czy członkowie uzyskają dostęp do wszystkich informacji na raz, czy też będą z czasem zasilani?
Czy nowi członkowie będą mieli dostęp do informacji, które zostały udostępnione wcześniej istniejącym członkom?
Czy Twoja (lub Twojego klienta) witryna członkowska potrzebuje różnych poziomów członkostwa lub punktów cenowych do skonfigurowania?
Czy wymagany będzie ograniczony dostęp do niektórych typów użytkowników lub grup członkowskich?
Czy są jakieś specjalne funkcje, które Twoja (lub Twojego klienta) strona członkowska będzie wymagać uruchomienia?
Kto (i ile osób) będzie administrować i zarządzać stroną członkowską?

Budowanie Strony Członkowskiej

Czy Twoja witryna członkowska będzie działać na WordPress lub innej platformie?
Czy Twoja witryna członkowska zostanie zainstalowana i skonfigurowana pod inną domeną, czy będzie integrować się z innymi obszarami istniejącej witryny?
Czy jesteś (lub twój Klient) świadomy wszystkich składników i procesów wymaganych do skutecznego działania witryny członkowskiej?
Czy ty (lub twój Klient) understand jakie są wtyczki i jak działają wtyczki w WordPress?
Czy ty (lub twój Klient) rozumiesz główne korzyści i różnice między używaniem darmowych, freemium i płatnych wtyczek?

Czy zaznaczyłeś wszystkie pola na liście kontrolnej powyżej?

Świetnie! Następnie powinieneś lepiej zrozumieć, jak działają witryny członkowskie i dlaczego ich potrzebujesz, jakiego rodzaju witrynę członkowską chcesz zbudować, oraz główne funkcje, których Twoja witryna będzie potrzebować, aby skutecznie zarządzać i rozwijać członkostwo.

Korzystnie masz już zainstalowany WordPress na swojej domenie u niezawodnego dostawcy hostingu.

Idealnie, wszystko, co musisz teraz zrobić, to zdecydować się na oprogramowanie członkowskie, które będzie używane do skonfigurowania obszaru członka w witrynie WordPress twojej lub Twojego klienta.

Ale, mając niewiele pieniędzy do wydania na tworzenie stron internetowych, jakie masz możliwości wyboru?

Cóż, możesz użyć darmowych wtyczek członkostwa WordPress lub możesz użyć metody “tańszej niż bezpłatna”, aby zbudować prosty obszar tylko dla członków w swojej witrynie WordPress, korzystając z skromnej funkcji ochrony hasłem WordPress, którą pokażę Ci za chwilę.

Lub … możesz po prostu obejrzeć poniższy film i od razu wskoczyć!

Zanim przyjrzymy się tej metodzie bardziej szczegółowo, zróbmy szybkie podsumowanie najważniejszych rzeczy do rozważenia przed utworzeniem witryny członkowskiej lub obszaru dostępu tylko dla członków.

Dlaczego Potrzebujesz Strony Członkowskiej?

Ktoś kiedyś powiedział, że istnieją dwa rodzaje ludzi: ci, którzy kupują bilety na wydarzenia, i ci, którzy tworzą lub prowadzą wydarzenia i sprzedają bilety.

Za każdym razem, gdy płacę rachunek za prąd lub oglądam film na Netflixie, myślę o tym. Chociaż cieszę się, że mogę włączyć światło, zrobić popcorn w kuchence mikrofalowej i obejrzeć film na moim laptopie, chciałbym również być tym, który co miesiąc zbiera powtarzające się dolary od milionów “włączonych” klientów.

Strona członkowska może być biletem do “sprzedaży biletów”, ale nie musi być czymś tak dużym i nie musi generować dochodu.

W swojej najbardziej podstawowej witrynie członkowskiej możesz ograniczyć określone treści, do których dostęp mają tylko określone osoby. Mogą to być informacje premium, takie jak artykuły prasowe lub treści niszowe, samouczki, Filmy, e-booki, cyfrowe pliki do pobrania, a nawet specjalne kody rabatowe, cenniki hurtowni lub dostęp do usługi w chmurze.

Strona członkowska powinna pasować do twojego modelu biznesowego, a nie odwrotnie. Na przykład, jeśli planujesz sprzedawać koszulki online, dostępne są rozwiązania eCommerce z wbudowanymi funkcjami członkostwa, których możesz użyć do sprzedaży koszulek i ograniczenia dostępu do informacji o zakupie tylko klientom (tj. członkom).

Most eCommerce solutions include a member's area for customer orders and account details.
Większość rozwiązań eCommerce obejmuje Obszar Członkowski dla zamówień klientów i szczegółów konta.

Alternatywnie, twój model biznesowy może polegać na rozwijaniu witryny członkowskiej opartej na konkretnym produkcie lub usłudze i udostępnianiu do sprzedaży członkom koszulek z logo Twojej witryny. Oba rodzaje modeli biznesowych sprzedają koszulki online, ale sposób, w jaki można zbudowaćr site i zintegrować komponent członkostwa w firmie wymagałoby innego podejścia i różnych rozwiązań.

Selling items to members inside a membership site.
Sprzedaż przedmiotów członkom w witrynie członkowskiej.

Dodatkowo możesz, ale nie musisz nawet chcieć lub potrzebować zarabiać na swojej witrynie członkowskiej. Może to być bardziej o zapewnienie dostępu do informacji członkom lokalnego klubu lub organizacji, zamiast sposobu generowania powtarzających się subskrypcji i pasywnego dochodu.

To samo myślenie ma zastosowanie, jeśli wszystkie twoje potrzeby biznesowe są sposobem na zbudowanie listy subskrybentów. Nie potrzebujesz witryny członkowskiej, aby zbudować listę e-mail, możesz to zrobić za pomocą usługi autorespondera.

Dlaczego Warto Dodać Witrynę Członkowską WordPress?

Jeśli twój model biznesowy pasuje do posiadania witryny członkowskiej, będziesz potrzebować platformy, która może wspierać budowanie i rozwijanie społeczności członkowskiej.

To tutaj wkracza WordPress.

WordPress jest idealną platformą do budowania i prowadzenia witryny członkowskiej.

WordPress is the ideal platform to build and run a membership site.
WordPress jest idealną platformą do budowania i prowadzenia witryny członkowskiej.

Pozwól, że zaoszczędzę Ci tygodni badań porównujących różne platformy do budowania witryny członkowskiej lub Obszaru Członkowskiego … użyj WordPress!

Jednak planujesz zorganizować swoją witrynę członkowską, niezależnie od tego, czy potrzebujesz częściowej lub pełnej ochrony treści, zamierzasz sprzedawać tylko jeden lub wiele poziomów członkostwa, Zezwalaj członkom na dołączenie za darmo, za jednorazową opłatą, lub pobieraj regularną subskrypcję, dostarczaj treści na raz lub za pośrednictwem sekwencyjnego kanału kroplowego, WordPress jest idealną platformą do konfigurowania witryny członkowskiej.

WordPress ma już wbudowane funkcje, takie jak role użytkowników, rejestracja użytkowników, bazy danych mySQL do przechowywania danych oraz funkcje i opcje prywatności, które pozwalają programistom rozszerzać, budować i oferować zaawansowane funkcje członkostwa dzięki łatwym w instalacji, łatwym w użyciu i łatwym do dostosowania wtyczkom.

Wtyczka witryny członkowskiej WordPress opiera się na natywnej funkcjonalności i wbudowanych funkcjach platformy WordPress za pomocą haczyków i filtrów, aby ograniczyć dostęp do treści publikowanych w postach, stronach, niestandardowych postach, kanałach RSS itp.

Jakie Funkcje Wtyczki Członkostwa Potrzebuje Twoja Strona?

Wiele zaawansowanych funkcji wtyczek członkostwa WordPress można znaleźć tylko w wersjach Freemium, płatnych lub Pro, A różne wtyczki członkostwa WordPress oferują różne funkcje.

Planując swoją witrynę członkowską i badając wtyczki, ważne jest, aby wiedzieć, czego potrzebujesz i dlaczego, co planujesz zaoferować i jak zostanie ona dostarczona oraz jak przenieść rzeczy na wyższy poziom, jeśli chcesz, aby Twoja witryna członkowska rosła.

Istnieją trzy zasadnicze elementy, które muszą mieć wszystkie witryny członkowskie:

Poziomy Członkostwa

Pierwszym istotnym elementem witryny członkostwa jest możliwość oferowania poziomów członkostwa. Oprogramowanie członkowskie lub wtyczki powinny umożliwić utworzenie co najmniej jednego poziomu członkostwa. Najlepsze wtyczki członkostwa pozwalają tworzyć nieograniczone poziomy członkostwa, ale są one zazwyczaj dostępne tylko dla wtyczek premium (płatnych).

Rejestracja Członków

Kolejnym istotnym elementem strony członkowskiej jest możliwość rejestracji nowych członków. Zazwyczaj odbywa się to za pomocą formularza rejestracyjnego. Jeśli oferujesz bezpłatne członkostwo, możesz chcieć, aby strona rejestracji była widoczna dla wszystkich użytkowników. Jeśli oferujesz płatne członkostwo, możesz chcieć, aby strona rejestracji była ukryta lub trudno dostępna, zwłaszcza jeśli nowo zarejestrowani członkowie są przekierowywani lub przenoszeni bezpośrednio do sekcji pobierania treści.

Ochrona Treści

Możliwość ochrony lub ograniczenia dostępu do treści, tak aby tylko niektóre grupy użytkowników mogły mieć wyłączny dostęp, jest kolejną istotną cechą, która oddziela witryny członkowskie od innych typów stron internetowych.

Różne wtyczki oferują różne opcje ochrony treści i dodatkowe funkcje, takie jak częściowe wyświetlanie treści, chronione kanały RSS itp.

Dodatkowe Funkcje

Jeśli chodzi o dodatkowe funkcje wtyczki witryny członkowskiej, WordPress jest ograniczony tylko wyobraźnią programisty.

Niektóre z funkcji zwykle występujących w wtyczkach członkostwa WordPress, obejmują:

  • W Pełni Zautomatyzowany System Członkowski
  • Łatwe Zarządzanie Członkami
  • Zatwierdzaj Członków Ręcznie
  • Automatyczna Aktualizacja Członkostwa
  • Przekierowanie Logowania
  • Niestandardowe Pola Rejestracji
  • Pobierz Folder Ochrona
  • Integracja z procesorami płatności, autoresponderami i e-commerce
  • Licencja Multi-Site
  • I wiele więcej!

Basic membership site features.
Podstawowe funkcje witryny członkostwa.

Opcja “Tańsza Niż Bezpłatna” WordPress Membership Site

Jeśli wszystko, czego potrzebujesz, to prosty sposób na ochronę lub ograniczenie dostępu do treści, takich jak ebook, raport PDF, film lub plik do pobrania, taki jak cena lub lista kontaktów, które chcesz dostarczyć wybranej grupie użytkowników, takich jak klienci, klienci, subskrybenci, przyjaciele, a nawet tylko twoja mama, nie musisz instalować wtyczki członkostwa WordPress … po prostu zablokuj swoje treści za chronioną hasłem stroną i wyślij użytkownikom hasło za pośrednictwem poczty e-mail.

Oto kilka przykładów, w których przydatne może być utworzenie prostego obszaru dostępu tylko dla członków na swojej stronie internetowej:

  • Firma ma handel lub cennik hurtowy dla agentów lub dystrybutorów, który jest regularnie aktualizowany.
  • Biuro lub dział chce udostępnić plik PDF ze zaktualizowaną listą haseł, kodów, numerów kart kredytowych itp. wyłącznie do użytku wewnętrznego.
  • Organizacji, grupy społecznej, Kościoła itp. chce rozpowszechniać informacje tylko dla pracowników lub członków.
  • Szkoła lub zespół sportowy chce dać rodzicom dostęp do listy kontaktów ze szczegółami innych rodziców.
  • Chcesz naprawdę prosty sposób, aby sprzedać dostęp do producenta informacji zachować zawartość na stronie pobierania ukryte przed odwiedzających witrynę.

Pokażę Ci, jak łatwo jest to skonfigurować:

Najpierw Utwórz nowy post lub stronę …

Create a new post ...
Utwórz nowy post …

Uwaga: jeśli zdecydujesz się chronić zawartość za pomocą “strony”, możesz zagnieżdżać ją na innych stronach, aby utworzyć dodatkową warstwę ochrony …

Or create a new page and hide it under Parent Page layers.
… lub utwórz nowy strony i ukryj ją pod warstwami strony nadrzędnej.

Następnie dodaj swoją zawartość do posta lub strony …

Add content to your member's only post or page.
Dodaj treść do jedynego postu lub strony członka.

Ustaw widoczność swojego postu lub strony na “Chroniony hasłem” …

Password-protect your post or page.
Hasło-Chroń swój post lub stronę.

I “Publikuj” lub “Aktualizuj” swój post lub stronę …

Publish your post or page.
Opublikuj swój post lub stronę.

To jest to, co osoby niebędące członkami (tj. użytkownicy bez hasła) zobaczą, gdy odwiedzą post lub stronę zawierającą Twoje ograniczone treści …

Password protected page.
Strona zabezpieczona hasłem.

Aby uzyskać dostęp do treści, użytkownicy będą musieli Odblokować post lub stronę za pomocą hasła, które im wysłałeś.

Korzyści Z Zastosowania Tej Metody

Powyższa metoda jest przydatna, jeśli planujesz ograniczyć dostęp do treści do określonej grupy użytkowników (np. klientów, dystrybutorów, biura lub drużyny sportowej, klasy szkolnej lub ich rodziców itp.) i nie przeszkadza im używanie wspólnego hasła.

W zależności od tego, jakie informacje podasz w chronionym obszarze treści, możesz również regularnie zmieniać hasło (np. co miesiąc), a jeśli chcesz w pewnym momencie wykluczyć dostęp do poszczególnych użytkowników, po prostu zmień hasło postu lub strony i upewnij się, że tylko użytkownicy, którzy powinni mieć dostęp do treści, otrzymują nowe hasło.

Możesz również użyć powyższej konfiguracji, aby sprzedawać (lub rozdawać) jednorazowy lub sekwencyjny dostęp do pojedynczych lub wielu informacji.

Oto jak to zrobić:

Jeśli planujesz sprzedać dostęp do swoich treści, skonfiguruj stronę docelową w swojej witrynie WordPress z przetwarzaniem płatności za pomocą wtyczki ecommerce lub przycisku płatności (np. przycisku PayPal) i formularza przechwytywania wiadomości e-mail, aby utworzyć listę. Możesz użyć wtyczki, takiej jak Forminator Pro Form Builder, aby przechwycić dane kontaktowe oraz pobieraj płatność.

A simple WordPress membership site using password-protected content.
Prosta witryna członkowska WordPress wykorzystująca treści chronione hasłem.

Dzięki powyższej konfiguracji możesz łatwo sprzedać dostęp do zastrzeżonych treści … nawet subskrypcję sekwencyjnej zawartości!

Załóżmy na przykład, że chcesz sprzedawać miesięczny dostęp do zawartości o wartości rocznej.

Oto, jak to zrobić, używając tej samej podstawowej struktury członkowskiej:

  1. Wybierz rozwiązanie e-commerce lub wtyczkę oferującą subskrypcje.
  2. Utwórz stronę docelową, aby obciążać użytkowników miesięczną opłatą cykliczną i rejestrować ich dane kontaktowe.
  3. Utwórz 12 osobnych wpisów lub stron zabezpieczonych hasłem (dla miesiąca #1, miesiąca # 2, miesiąca # 3, itd.) i ustawić unikalne hasło dla każdego z tych postów lub stron.
  4. Dodaj zawartość do każdego z chronionych hasłem postów lub stron (dodaj zawartość miesiąca # 1 do strony miesiąca#1, Zawartość miesiąca # 2 do strony miesiąca # 2 itp.)
  5. Utwórz sekwencję autorespondera dla każdej miesięcznej raty, więc jeśli sprzedajesz zawartość subskrypcji na 12 miesięcy, Utwórz 12 autoresponderów ustawionych na odpalanie w odstępach miesięcznych i dołącz unikalne hasło, które odblokuje zawartość każdego miesiąca w sekwencji wiadomości e-mail (miesiąc #1 = Hasło #1, miesiąc #2 = hasło #2 itp.).
  6. Skonfiguruj swój autoresponder, aby wysłać wiadomość e-mail zawierającą hasło # 1 do nowych członków, gdy tylko potwierdzą subskrypcję (upewnij się, że są one dodawane do listy e-mail po pomyślnym przetworzeniu początkowej płatności).  Abonenci powinni otrzymać hasło # 2 miesiąc później, a następnie hasło # 3 w miesiącu # 3 itd.
  7. Jeśli subskrybent anuluje swoją płatność lub subskrypcję, usuń je z listy e-mail. Być może trzeba to zrobić ręcznie, chyba że używasz wtyczki, która integruje i automatyzuje e-commerce z budowaniem list.

Basic membership with sequential content.
Podstawowe członkostwo z treścią sekwencyjną.

Oczywiście przedstawione tutaj rozwiązanie ma wiele ograniczeń, ponieważ jest przeznaczone dla użytkowników z niewielkim budżetem lub bez budżetu, pojedynczym poziomem członkostwa i bez automatyzacji lub zaawansowanych funkcji. Jeśli wszystko, czego potrzebujesz, to prosty sposób na ochronę niektórych treści i zapewnienie dostępu do grupy użytkowników i nie masz nic przeciwko robieniu trochę ręcznej administracji, aby zarządzać rzeczami, ten samouczek pomoże Ci skonfigurować prosty obszar dostępu tylko dla członków za pomocą wbudowanej funkcji ochrony hasłem WordPress.

Jeśli jednak chcesz czegoś bardziej zaawansowanego przy niskim budżecie, to wtyczki członkostwa WordPress są drogą do zrobienia ,a omówimy je w innych samouczkach (na przykład sprawdź nasz post na temat korzystania z bezpłatnych wtyczek członkostwa WordPress).

Czy widzisz inne zastosowania konfiguracji pokazanej powyżej, lub jeszcze lepszy lub mądrzejszy sposób? Czy Twoja witryna musi ograniczać dostęp do określonych treści? Czy korzystasz z funkcji ochrony hasłem w WordPress? Czy obecnie używasz żadnych wtyczek członkostwa WordPress?  Dodaj swój komentarz poniżej i daj nam znać, co myślisz!

Mam nadzieję, że powyższy samouczek okazał się przydatny. Aby dowiedzieć się więcej na temat konfigurowania witryny członkostwa w WordPress i sposobów rozwoju firmy online za pomocą witryn członkowskich, pamiętaj, aby subskrybować na dole tej strony świeże aktualizacje WP wysyłane bezpośrednio do skrzynki odbiorczej.

Tagi: