Czy chcesz przeprowadzić konkurs w mediach społecznościowych, aby zwiększyć ruch na swojej stronie?
Platformy mediów społecznościowych mają już miliardy aktywnych użytkowników. O wiele łatwiej jest znaleźć bardzo ukierunkowaną grupę odbiorców, która może być Twoim potencjalnym klientem lub subskrybentem.
W tym artykule pokażemy Ci, jak w prosty sposób przeprowadzić konkurs w mediach społecznościowych, aby rozwinąć swój biznes, z kilkoma najlepszymi praktykami i przykładami, aby zacząć.
Dlaczego warto przeprowadzić konkurs w mediach społecznościowych na swojej stronie internetowej?
Jest tak wiele treści w Internecie i zbyt wiele firm konkurujących o tych samych klientów docelowych.
Jeśli niedawno uruchomiłeś bloga WordPress lub uruchomiłeś biznes online, to konkursy w mediach społecznościowych są jednym z najlepszych sposobów na dotarcie do grupy docelowej.
Alternatywnie, jeśli jesteś firmą o ugruntowanej pozycji, to możesz użyć konkursów, aby zwiększyć zaangażowanie użytkowników poprzez świętowanie urodzin lub innych specjalnych okazji, jak zrobiliśmy na 11 urodziny WPBeginner:
Platformy mediów społecznościowych mają zasięg miliardów aktywnych użytkowników. Sam Facebook / Instagram ma ponad 3 miliardy aktywnych użytkowników miesięcznie. YouTube, Twitter i Pinterest mają miliony bardzo zaangażowanych aktywnych użytkowników.
Przeprowadzenie konkursu w mediach społecznościowych to szybki sposób na dotarcie do tych użytkowników. W zależności od tego, jakie są Twoje cele, możesz przeprowadzić konkurs w mediach społecznościowych, aby osiągnąć jeden lub wszystkie z poniższych celów:
- Zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej
- Zdobyć więcej zwolenników dla swoich kont w mediach społecznościowych
- Zwiększyć zaangażowanie na swoich profilach w mediach społecznościowych
- Zdobyć więcej subskrybentów na swoją listę e-mailową
- Zbudować rozpoznawalność marki dla swojej firmy
W związku z tym przyjrzyjmy się, jak możesz łatwo stworzyć konkurs w mediach społecznościowych dla swojej witryny WordPress.
W dalszej części tego artykułu pokażemy Ci również, jak sprawić, aby Twój konkurs odniósł sukces na prawdziwych przykładach.
Tworzenie konkursu w mediach społecznościowych w WordPress
Dla tego samouczka, będziemy używać RafflePress. Jest to najlepsza wtyczka konkursowa i giveaway dla WordPressa i pomaga promować się na wszystkich głównych platformach mediów społecznościowych. Możesz nawet użyć jednego z jego gotowych do użycia szablonów, aby szybko zbudować konkursy.
Uwaga: Istnieje darmowa wersja RafflePress dostępne, ale dla tego samouczka będziemy używać RafflePress pro konto.
Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to zainstalować i aktywować wtyczkę RafflePress. Aby uzyskać więcej szczegółów, zobacz nasz przewodnik krok po kroku, jak zainstalować wtyczkę WordPress.
Po aktywacji wtyczka doda nowy element menu oznaczony jako “RafflePress” do paska bocznego administratora WordPress. Kliknięcie na nią przeniesie Cię do strony ustawień wtyczki.
Po pierwsze, będziesz musiał wprowadzić swój klucz licencyjny. Możesz znaleźć te informacje pod swoim kontem na stronie RafflePress.
Po wprowadzeniu klucza licencyjnego, jesteś gotowy, aby utworzyć swój pierwszy konkurs w mediach społecznościowych.
Po prostu odwiedź RafflePress ” Dodaj nową stronę, aby uruchomić konstruktora konkursów.
Zaczniesz od wprowadzenia tytułu dla swojego konkursu w polu “Giveaway Name”. Po tym, zobaczysz kilka szablonów do wyboru.
Istnieją gotowe szablony dla różnych serwisów społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, Instagram czy YouTube. Jeśli chcesz się skupić na jednej z tych platform, to wybór szablonu pozwoli Ci zaoszczędzić trochę czasu.
Możesz również wybrać szablon “Classic giveaway” i zaprojektować własne akcje konkursowe. W ten sposób możesz dotrzeć do wielu platform społecznościowych i połączyć je z listą emailową lub akcjami konkursowymi WooCommerce.
Na potrzeby tego poradnika, pokażemy Ci klasyczny giveaway.
Następnie kreator konkursów poprosi Cię o wprowadzenie szczegółów dotyczących nagrody. Po prostu kliknij na ikonę “Ołówka”, aby podać tytuł i opis nagrody.
Możesz również wgrać obrazek, który będzie wyświetlany wraz z opisem nagrody. Dodanie zdjęcia nagrody pozwala użytkownikom na wizualizację nagrody i motywuje ich do wzięcia udziału w konkursie.
Dodaj działania, aby wziąć udział w konkursie w mediach społecznościowych
Akcje to interakcje, które chcesz, aby użytkownicy wykonywali, aby wziąć udział w konkursie w mediach społecznościowych i zakwalifikować się do nagrody.
RafflePress jest wyposażony w kilka działań, które możesz dodać do swojej kampanii. Jednak chciałbyś nadać priorytet działaniom, które pomogą Ci osiągnąć cel konkursu w mediach społecznościowych.
Na przykład, jeśli chcesz zwiększyć liczbę zwolenników na Twitterze, a następnie dodanie “Śledź nas na Twitterze” akcja będzie bardziej korzystne.
Musisz przejść do zakładki “Działania” z lewego menu, a zobaczysz listę działań, które możesz dodać.
Wystarczy kliknąć, aby dodać dowolną akcję do konkursu, a zobaczysz, że pojawi się ona poniżej szczegółów nagrody. Następnie możesz edytować ustawienia akcji z lewej kolumny.
Każda akcja posiada kilka ogólnych ustawień. Możesz zmienić tytuł akcji, wybrać liczbę wpisów, które użytkownicy będą zdobywać za jej wykonanie, zezwolić na codzienne wpisy lub sprawić, by dana akcja była obowiązkowa.
Zobaczysz również ustawienia związane z konkretnymi akcjami. Na przykład, jeśli chcesz, aby użytkownicy śledzili Cię na Instagramie, musisz podać adres URL swojego profilu na Instagramie.
Po wprowadzeniu ustawień dla akcji, przejdź z powrotem do zakładki akcji, aby dodać więcej akcji. Możesz dodać tyle akcji, ile chcesz. Nie zapomnij jednak nadać im priorytetu, aby pasowały do celu konkursu.
Możesz nawet tworzyć własne akcje, opisując po prostu działanie, które chcesz, aby użytkownicy podjęli.
Kiedy skończysz ustawiać akcje, nie zapomnij kliknąć na przycisk Zapisz, aby zachować zmiany.
Zmiana wyglądu i ustawień konkursu
Następnie, musisz przejść do zakładki wygląd. Tutaj możesz zmienić czcionki i kolory. Możesz również wybrać tło strony w przypadku, gdy chcesz stworzyć stronę docelową dla swojego konkursu w mediach społecznościowych (więcej na ten temat później).
Po zakończeniu projektowania, następnym krokiem jest skonfigurowanie ustawień konkursu.
Po prostu przejdź do zakładki ‘Ustawienia’, a zobaczysz listę opcji. W sekcji “Ogólne” możesz ustawić podstawowe opcje dla Twojego konkursu, w tym opcję pokazywania zwycięzców, liczbę zgłoszeń, limit zapisów na IP i wiele innych.
Co najważniejsze, możesz wybrać permalink strony, aby stworzyć indywidualną stronę docelową pokazującą widget Twojego konkursu.
Jest to szczególnie przydatne w przypadku prowadzenia konkursu w mediach społecznościowych, gdzie celem jest napędzanie ruchu do profili społecznościowych.
RafflePress pozwala również skonfigurować przekierowania, śledzenie sukcesu, włączyć logowanie społecznościowe, weryfikację e-maili i wiele więcej.
Aby uzyskać więcej szczegółów na temat każdego ustawienia, zobacz nasz przewodnik po tym, jak skonfigurować giveaway w WordPress.
Nie zapomnij kliknąć na przycisk Zapisz u góry, aby zapisać ustawienia.
Opublikuj i dodaj konkurs na swojej stronie internetowej
RafflePress ułatwia wyświetlanie widgetu konkursu mediów społecznościowych w dowolnym miejscu na swojej stronie internetowej WordPress.
Możesz dodać go do dowolnego postu WordPress lub strony, po prostu edytując tę stronę i dodając blok RafflePress do obszaru treści.
Po prostu wybierz konkurs, który utworzyłeś wcześniej z menu rozwijanego, a następnie zapisz lub zaktualizuj swój post.
Użytkownik może teraz odwiedzić swoją stronę internetową, aby zobaczyć swój konkurs mediów społecznościowych w akcji.
RafflePress pozwala również wyświetlać widżet konkursu w dowolnym miejscu w witrynie za pomocą shortcode. Możesz znaleźć shortcode, edytując swój konkurs i przechodząc do zakładki “Opublikuj”.
Możesz także opublikować swój konkurs jako samodzielną stronę. Po prostu edytuj swój giveaway i przejdź do zakładki “Publikuj”.
Teraz kliknij na opcję strony docelowej, a następnie kliknij poniżej, aby skonfigurować swoją stronę docelową.
To zabierze Cię z powrotem do strony ustawień, gdzie musisz utworzyć adres URL dla swojej strony docelowej.
Wprowadź krótki znaczący slug dla adresu URL, a następnie kliknij na przycisk widoku, aby go sprawdzić. Oto jak to wyglądało na naszej stronie demo:
Uwaga: Możesz zmienić wygląd i tło odwiedzając zakładkę “Design” w kreatorze konkursów.
Najlepsze praktyki prowadzenia konkursów w mediach społecznościowych z przykładami
Konkursy w mediach społecznościowych mogą z łatwością stać się viralem, jeśli zastosujesz się do kilku najlepszych praktyk. Poniżej znajduje się kilka wskazówek i przykładów, które sprawią, że Twoja kampania w mediach społecznościowych będzie bardziej efektywna.
1. Skoncentruj się na kampanii poprzez wyznaczenie celu
Upewnij się, że wyznaczyłeś jasne cele dla swojej kampanii konkursowej. To pozwoli Ci osiągnąć cele i zmaksymalizować wpływ Twojej kampanii.
Na przykład, jeśli chcesz pozyskać więcej subskrybentów swojego newslettera, to uczynienie akcji emailowej obowiązkową i nadanie jej priorytetowych punktów pomoże Ci zdobyć więcej subskrybentów.
Podobnie, jeśli chcesz przeprowadzić konkurs na Instagramie, to uczynienie działań na Instagramie obowiązkowymi pomoże Ci osiągnąć ten cel.
2. Wyznacz wystarczająco dużo czasu na promocję kampanii
Zaplanuj swoją kampanię z dużym wyprzedzeniem. Możesz dodać konkurs w mediach społecznościowych do swojej strony i zacząć go promować w swoich kanałach społecznościowych.
3. Dodaj zdjęcia i grafiki nagród
Obrazy są bardzo skutecznym sposobem na przyciągnięcie uwagi użytkowników. Jeśli oferujesz wartościową nagrodę, dodanie zdjęć sprawi, że użytkownicy będą mogli ją sobie zwizualizować. Dzięki temu Twoja kampania będzie bardziej efektywna.
Ale co jeśli nagrodą jest plan członkowski lub kurs online? Cóż, wtedy możesz użyć grafiki, tworząc własne banery i obrazy.
Zalecamy korzystanie z Canva jako najlepszego narzędzia dla początkujących do tworzenia grafiki dla ich bloga WordPress lub kampanii w mediach społecznościowych.
4. Promuj swój konkurs za pomocą retargetingu on-site
Upewnij się, że użytkownicy odwiedzający Twoją stronę wiedzą o Twoim konkursie i giveawayu. Najlepszym sposobem, aby to zrobić jest za pomocą OptinMonster.
Pozwala on na przekształcenie odwiedzających stronę internetową w subskrybentów i klientów. Posiada lightbox popup, liczniki, pływające banery i inne narzędzia, które możesz wykorzystać do promowania kampanii na swojej stronie.
5. Przestrzegaj zasad konkursów na platformach mediów społecznościowych
Każda platforma mediów społecznościowych ma pewne szczególne zasady dotyczące promowania konkursu lub giveaway, aby uzyskać więcej polubień, retweetów i akcji.
Na przykład, jeśli prowadzisz konkurs na Twitterze, to chcą, aby zniechęcać do duplikowania tweetów i poprosić uczestników konkursu o przestrzeganie zasad Twittera.
Podobnie, jeśli prowadzisz konkurs na Facebooku, to nie możesz przedstawiać swojego konkursu w sposób, który wygląda jak aprobata ze strony Facebooka.
Poniżej znajdziesz kilka ogólnych zasad, które dotyczą wszystkich platform społecznościowych:
- Opracuj jasną politykę konkursową i zasady, w których zaznaczysz, że platformy społecznościowe nie ponoszą odpowiedzialności za działania podejmowane przez użytkowników.
- Jasno określ kryteria kwalifikacji i określ, kto może wziąć udział w konkursie.
- Nie oferuj nielegalnych nagród ani nie proś użytkowników o wykonanie nielegalnych działań.
Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci dowiedzieć się, jak przeprowadzić konkurs w mediach społecznościowych, aby rozwinąć swoją stronę. Możesz również zobaczyć nasze inne wskazówki dotyczące promowania firmy online bez wydawania zbyt wielu pieniędzy.
Jeśli podobał Ci się ten artykuł, to proszę zasubskrybować nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Można nas również znaleźć na Twitterze i Facebooku.