Czy chcesz sprawdzic ruch na dowolnej witrynie, w tym wlasnej?
Sprawdzanie ruchu w witrynie pozwala zobaczyć, jak dobrze działa Twoja witryna i jak wypada na tle konkurencji.
W tym artykule pokażemy, jak sprawdzić ruch w dowolnej witrynie za pomocą różnych narzędzi online.
Dlaczego warto sprawdzać ruch w witrynie?
Sprawdzając statystyki witryny internetowej , możesz łatwo sprawdzić, jak działa Twoja witryna.
Dane o ruchu w witrynie pokażą Ci, skąd pochodzi ruch, jak użytkownicy wchodzą w interakcję z Twoją witryną i jakie strategie marketingu cyfrowego działają.
Jeśli chcesz uzyskać więcej subskrybentów e-maili , większą sprzedaż sklepu internetowego lub po prostu większy ruch , musisz regularnie sprawdzać analityka strony internetowej.
Śledząc ruch w witrynie, wiesz, gdzie obecnie znajduje się witryna i co możesz zrobić, aby ją ulepszyć.
Dlaczego warto sprawdzać ruch w witrynie konkurencji?
Analiza statystyk ruchu w witrynie konkurencji może ujawnić wiele przydatnych informacji, takich jak:
- Strony i posty generujące największy ruch Twojej konkurencji
- Jakie słowa kluczowe twoi konkurenci klasyfikują
- Kanały, które powodują ich największy ruch
Wszystkie te informacje mogą zostać wykorzystane do ulepszenia strategii content marketingu, budowania linków, procesu badania słów kluczowych i nie tylko.
Dzięki zrozumieniu, co generuje największy ruch wśród konkurencji, będziesz w stanie kierować reklamy na te same słowa kluczowe i tematy, aby generować większy ruch w swojej witrynie.
Najlepsze narzędzia do sprawdzania ruchu w witrynie (w tym konkurencji)
Istnieje wiele bezpłatnych i płatnych narzędzi do sprawdzania ruchu, z których możesz korzystać. Każdy z nich ma unikalne cechy, które je wyróżniają.
Większość ekspertów używa wielu narzędzi do sprawdzania szacunków ruchu w witrynie dla swoich konkurentów. Zawsze zalecamy czytelnikom wypróbowanie co najmniej dwóch różnych narzędzi do analizy statystyk ruchu w sieci.
Korzystając z różnych narzędzi, możesz wypełnić luki i uzyskać dokładniejsze statystyki ruchu w dowolnej witrynie.
W miarę jak Twoja witryna WordPress i budżet rosną, możesz zainwestować w wiele narzędzi, aby uzyskać więcej informacji i zdominować swój rynek.
Powiedziawszy to, przyjrzyjmy się najlepszym narzędziom do sprawdzenia, ile ruchu ma witryna.
1. SEMRush
SEMRush to kompleksowe narzędzie do analizy ruchu i badania konkurencji. To najlepsze narzędzie do analizowania i monitorowania ruchu w dowolnej witrynie.
Używamy tego narzędzia na WPBeginner do badania słów kluczowych , śledzenia rankingów słów kluczowych i wielu innych.
Po wprowadzeniu adresu URL konkurenta otrzymasz szczegółowe zestawienie całkowitego ruchu konkurenta.
Będziesz mógł zobaczyć ważne dane witryny, takie jak wielkość miesięcznego ruchu w czasie, dystrybucja ruchu według krajów, słowa kluczowe, które generują największy ruch i nie tylko.
Karta Traffic Analytics podaje liczbę unikalnych użytkowników, łączną liczbę odwiedzin, średni czas trwania odwiedzin, liczbę odsłon i współczynnik odrzuceń, jaki uzyskuje witryna.
Ta funkcja przypomina przeglądanie konta Google Analytics konkurencji.
Kolejna doskonała funkcja zwana zbiorczą analizą ruchu pozwala analizować poziomy ruchu dla wielu konkurentów jednocześnie.
W zależności od planu cenowego możesz porównać do 200 stron internetowych. Daje to duży obraz swojej niszy, witryny generujące największy ruch i wszelkie możliwości związane z ruchem, na których możesz działać.
Znajdziesz tu również szczegółowe raporty z analizy ruchu, które zawierają informacje, na przykład, które witryny wysyłają najwięcej odsyłaczy, które strony w ich witrynie są najbardziej wartościowe i które lokalizacje generują największy ruch.
Możesz skorzystać z 14-dniowego okresu próbnego lub ograniczonego bezpłatnego abonamentu, który zapewnia dostęp do podstawowych danych witryny.
Jeśli potrzebujesz pełnych raportów, plany premium zaczynają się od 119,95 USD miesięcznie, co daje pełny dostęp do źródeł ruchu konkurencji, rankingów, mediów społecznościowych i nie tylko.
2. SimilarWeb
SimilarWeb to narzędzie do sprawdzania ruchu w witrynie internetowej, które daje przegląd ruchu konkurencji i wskazuje, które kanały są najbardziej wartościowe.
Zamiast po prostu dostarczać ruch z wyszukiwania, otrzymasz szczegółowe raporty dotyczące całej strategii ruchu w witrynie.
Po uruchomieniu witryny internetowej za pomocą narzędzia otrzymasz zestawienie całego ruchu, w tym raport według krajów.
Otrzymasz dane dotyczące zaangażowania, takie jak współczynnik odrzuceń , liczba wyświetlonych stron na wizytę, średni czas trwania odwiedzin i najpopularniejsze źródła ruchu w tej witrynie.
Oprócz bezpłatnego ruchu w wynikach wyszukiwania dowiesz się, jakie płatne słowa kluczowe generują ruch w witrynie, które kanały społecznościowe są najbardziej wartościowe oraz jakie sieci reklamowe wykorzystuje witryna do zarabiania.
Na koniec otrzymasz szczegółowe zestawienie odbiorców witryny, rodzaje innych witryn, które ich interesują, najczęściej odsyłające witryny oraz listę konkurencyjnych witryn, które możesz dokładniej zbadać.
Bezpłatna wersja narzędzia zapewnia przydatne dane o ruchu drogowym. Jeśli potrzebujesz bardziej szczegółowych raportów, możesz utworzyć konto przedsiębiorstwa z niestandardowymi cenami.
3. Google Search Console
Google Search Console to bezpłatne narzędzie firmy Google, które umożliwia analizowanie ruchu w wyszukiwarkach.
To narzędzie daje pełny obraz tego, jak Twoja witryna jest przeglądana przez wyszukiwarki.
Pokazuje liczbę wyświetleń, kliknięć, współczynnik klikalności (CTR) i średnią pozycję słów kluczowych w wyszukiwarkach.
Pomaga to zrozumieć, według jakich słów kluczowych znajdujesz się w rankingu, i jaką liczbę wyszukiwań generują. Te informacje mogą pomóc w zwiększeniu ruchu.
Na przykład, jeśli okaże się, że zajmujesz pozycję 11, możesz zoptymalizować post na blogu , aby spróbować przenieść go na pierwszą stronę wyników wyszukiwania.
Możesz także zobaczyć, które strony są indeksowane, czy występują jakieś błędy i nie tylko.
Po dodaniu witryny do Google Search Console możesz rozpocząć przeglądanie danych witryny.
Najłatwiej jest połączyć swoje konto Google Search Console z All in One SEO . Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z naszym przewodnikiem , jak dodać witrynę WordPress do Google Search Console .
Możesz również użyć narzędzia MonsterInsights , wspomnianego poniżej, aby wyświetlić ranking słów kluczowych w obszarze administracyjnym WordPress przy użyciu danych Google Search Console.
Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z naszym przewodnikiem , jak zobaczyć słowa kluczowe, których ludzie używają do znalezienia Twojej witryny WordPress .
4. Ubersuggest
Ubersuggest to bezpłatne i płatne narzędzie Neila Patela, które oferuje mnóstwo przydatnych danych o ruchu w witrynie.
Jest prosty w obsłudze, a interfejs jest przeznaczony dla początkujących. Jeśli nigdy wcześniej nie badałeś słów kluczowych ani nie przeprowadzałeś analizy ruchu, to narzędzie sprawia, że jest to niezwykle proste.
Funkcja analizatora ruchu zapewnia szczegółowe zestawienie ruchu konkurencji w czasie, słowa kluczowe przynoszące im największy ruch i najpopularniejsze strony w witrynie.
Wszystko, co musisz zrobić, to wpisać adres URL witryny, którą chcesz przeanalizować, i kliknąć „Szukaj”.
Strona „Przegląd ruchu” zawiera całkowitą liczbę bezpłatnych słów kluczowych, według których znajduje się witryna, organiczny ruch miesięczny, autorytet domeny i łączną liczbę linków przychodzących.
Możesz także zagłębić się w każdą sekcję raportu drogowego. Na przykład możesz rozwinąć wyniki „Najpopularniejsze strony”, aby uzyskać zestawienie każdej opublikowanej strony w witrynie i szacowaną wielkość ruchu, jaki generuje ona każdego miesiąca.
Wyniki podają również szacunkową liczbę linków zwrotnych wraz z liczbą udostępnień na Facebooku i Pinterest. Te dane dają ogólny przegląd tego, co musisz zrobić, aby przelicytować tę stronę w SERP.
Darmowa wersja narzędzia zapewnia dostęp do danych z ostatnich 3 miesięcy. Plany premium zaczynają się od 29 USD miesięcznie, co czyni je jednym z najtańszych narzędzi na tej liście.
5. Serpstat
Serpstat oferuje szeroką gamę różnych narzędzi SEO. To, co zaczęło się jako proste narzędzie do badania słów kluczowych, przekształciło się w wszechstronne narzędzie do analizy witryn.
Mimo że jest pełen funkcji, nadal jest bardzo łatwy w użyciu. Wystarczy wpisać adres URL, a narzędzie wygeneruje raport ruchu.
Dostępne są funkcje sprawdzania ruchu wraz z analizą linków zwrotnych, audytem witryny i narzędziami do śledzenia pozycji.
Funkcje analizy ruchu zapewniają wszelkiego rodzaju przydatne dane dotyczące witryny, w tym bezpłatne i płatne słowa kluczowe, które generują ruch, średnią liczbę odwiedzających witrynę w ciągu miesiąca oraz strony, które uzyskują największy ruch.
Znajdziesz tu również informacje o trendach, dzięki czemu możesz zobaczyć, jak rankingi, ruch i słowa kluczowe witryny zmieniają się w czasie.
Bezpłatna wersja narzędzia zapewnia dostęp do części wszystkich danych dostępnych dla nazwy domeny . Plany premium zaczynają się od 69 USD miesięcznie i zapewniają dostęp do wszystkich danych udostępnianych przez narzędzie.
6. Ahrefs
Ahrefs to jedno z najpopularniejszych narzędzi SEO na rynku, któremu ufają marki takie jak Netflix, Uber i Facebook. Pomaga sprawdzić, ile ruchu generuje Twoja konkurencja i dlaczego zajmuje tak wysoką pozycję w rankingu.
Ahrefs przeszukuje ponad 6 miliardów stron internetowych każdego dnia, z ponad 200 milionami witryn w indeksie. To dużo danych, ale daje to przydatne informacje, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję i uzyskać większy ruch.
Interfejs jest bardzo prosty i przyjazny dla użytkownika. Po prostu wprowadź adres URL witryny w polu wyszukiwania, a narzędzie pobierze wszystkie dostępne informacje o witrynie.
Raport przeglądu wyszukiwania zawiera przegląd organicznego ruchu związanego z wyszukiwaniem witryny, autorytet domeny, największych konkurentów i wiele więcej.
Możesz filtrować raport, aby wyświetlić statystyki ruchu za rok, ostatnie 30 dni lub cały czas.
Mimo że dostępnych jest mnóstwo danych, łatwo jest filtrować i znajdować dane witryny, których szukasz.
Pamiętaj, że dane o ruchu pokazują tylko organiczne wyniki wyszukiwania, a nie inne źródła, takie jak media społecznościowe.
Dostępny jest 7-dniowy okres próbny za 7 USD, po czym plany zaczynają się od 99 USD miesięcznie. Biorąc pod uwagę ilość danych, do których masz dostęp, jest to zaskakująco przystępne cenowo.
7. MonsterInsights
Jeśli chcesz analizować własny ruch, jedynym narzędziem, którego powinieneś używać, jest Google Analytics. Jednak samodzielne skonfigurowanie Google Analytics i analiza własnych danych może być trudne.
Zalecamy korzystanie z MonsterInsights , najlepszej wtyczki Google Analytics do WordPressa, z której korzysta ponad 3 miliony witryn, w tym Microsoft, Yelp, PlayStation i nie tylko.
Pozwala łatwo skonfigurować Google Analytics w WordPress i przeglądać dane o ruchu bezpośrednio na pulpicie WordPress.
Będziesz mógł zobaczyć swoje najskuteczniejsze posty, strony, strony docelowe, ruch na stronie głównej i nie tylko. Pomaga to zrozumieć zachowanie użytkowników i znacznie ułatwia rozwijanie bloga WordPressa .
Ostatnie przemyślenia na temat sprawdzania ruchu w Twojej witrynie
Istnieją różnego rodzaju narzędzia, których można użyć do sprawdzenia ruchu w witrynie i ruchu w witrynie konkurencji.
Sprawdzanie ruchu konkurencji daje wgląd w Twój rynek i co możesz zrobić, aby zwiększyć ruch. Monitorowanie ruchu we własnej witrynie pokaże, czy działa SEO, media społecznościowe i inne strategie generowania ruchu.
Najlepszym sposobem sprawdzenia ruchu w witrynie jest użycie MonsterInsights . Za pomocą kilku kliknięć możesz wyświetlić dane o ruchu w witrynie bezpośrednio na pulpicie nawigacyjnym WordPress.
Jeśli Twoim celem jest dogłębne badanie konkurencji i chcesz sprawdzić ruch na dowolnej stronie internetowej, to SEMRush to nasz najlepszy wybór. Zapewnia nie tylko dokładne dane o ruchu, ale jest to jedno z najlepszych narzędzi SEO na rynku.
Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci nauczyć się sprawdzać ruch w dowolnej witrynie. Możesz również zapoznać się z naszym ostatecznym przewodnikiem po SEO WordPress , a nasza lista ekspertów 24 musi mieć wtyczki WordPress dla witryn biznesowych.
Jeśli podobał Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube z samouczkami wideo WordPress. Możesz nas również znaleźć na Twitterze i Facebooku .