Jak wybrać najlepszą nazwę firmy dla swojej firmy (porady ekspertów)

Jak wybrać najlepszą nazwę firmy dla swojej firmy (porady ekspertów)

Znalezienie idealnej nazwy dla nowej firmy może być naprawdę trudne. Jest wiele rzeczy, które musisz zrobić dobrze.

Ale bez pomysłu na nazwę firmy nie można przejść dalej w tym procesie. Nie możesz nawet zarejestrować nazwy domeny dla swojego pomysłu na biznes, dopóki nie wymyślisz unikalnej nazwy firmy.

Korzystanie z bezpłatnego generatora nazw firm może być świetnym skrótem do wymyślenia idealnej nazwy. Potrzebujesz nazwy firmy, która reprezentuje Twoją markę, i czegoś, z czym możesz się trzymać, gdy Twoja firma będzie się rozwijać przez lata.

Jeśli korzystasz z generatora nazw firmy lub generatora nazw domen, wypróbuj te wskazówki najlepszych ekspertów ds. Marki:

1. Lista słów kluczowych powiązanych z Twoim pomysłem biznesowym

Jakie słowa lub wyrażenia dobrze pasują do Twojej marki?

Jeśli nie masz jeszcze pewności, co zrobi Twoja firma, nadszedł czas, aby to zdefiniować.

Warto również pomyśleć o co najmniej jednym z nich:

  • Jak prowadzisz interesy: Szybko? Niedrogo? Fachowo?
  • Dla kogo prowadzisz interesy: Małe firmy? Zapracowani profesjonaliści? Początkujący?

Zrób listę wszystkich słów, które przychodzą ci do głowy. Spróbuj też wymyślić synonimy (powiązane słowa), zawężając swoją markę. Na przykład Twój „niedrogi marketing dla małych firm” może stać się „niedrogą reklamą dla start-upów”.

Warto też pomyśleć o tym, jaki rodzaj firmy tworzysz. Być może musisz wymyślić nazwę sklepu e-commerce przy użyciu WooCommerce lub Shopify .

A może tworzysz firmę, która świadczy usługi offline, np. studio jogi .

Jeśli utkniesz, spójrz na nazwy firm i slogany, których używają twoi konkurenci. Jakich słów i wyrażeń używają do opisu siebie? Jak nazwy firm pasują do ich marek?

Oczywiście nie powinieneś kopiować nazwy ani sloganu konkurenta, ale może się okazać, że zainspiruje Cię to nowym pomysłem na nazwę firmy.

2. Wymyśl wiele pomysłów dotyczących nazwy firmy

Kiedy próbujesz nazwać swoją firmę, może to przypominać nadanie imienia dziecku. Chcesz, żeby nazwa była idealna.

Ale w rzeczywistości istnieje wiele różnych nazw firm, które dobrze pasowałyby do Twojego pomysłu. Nie chcesz za bardzo utknąć w posiadaniu jednego konkretnego słowa lub wyrażenia w swojej nazwie, na wypadek gdyby ta nazwa domeny była niedostępna.

Wymyśl jak najwięcej opcji. Możesz też poprosić znajomych lub rodzinę o sugestie dotyczące imion. Nawet jeśli nie wymyślą nowej, świetnej nazwy firmy, nadal mogą być dla Ciebie źródłem pomysłów.

3. Niech nazwa firmy będzie wyraźna, a nie zabawna

Niektóre śmieszne nazwy firm mogą wywołać śmiech, na przykład „Podkręć i farbuj” w przypadku salonu fryzjerskiego. Jeśli jednak chcesz, aby klienci traktowali Ciebie i Twoją firmę poważnie, trzymaj się czegoś jasnego.

Śmieszne nazwy firm mogą zmylić klientów. Nazwa domeny, która wydaje się nie być powiązana z Twoją firmą, również nie pomoże Twojej witrynie w uzyskaniu dobrego miejsca w Google. Świetna nazwa dla Twojej firmy musi od razu nabrać sensu.

4. Nie naruszaj znaków towarowych innych nazw marek

Jeśli tworzysz firmę związaną z produktami lub usługami innej osoby, bardzo uważaj, jak nazwać swoją firmę.

Na przykład nasza witryna nazywa się WPBeginner. Chodzi o WordPress, ale w nazwie witryny używamy „WP”, a nie „WordPress”. Dzieje się tak, ponieważ „WordPress” jest zarejestrowanym znakiem towarowym i musimy przestrzegać zasad dotyczących używania logo i znaku towarowego WordPress .

Kiedy korzystasz z generatora nazw marek, unikaj wpisywania słów będących znakami towarowymi. W ten sposób żadna z Twoich propozycji nazw nie będzie naruszać praw autorskich.

5. Pomyśl o marce swojej firmy, a nie tylko o nazwie firmy

Nazwa Twojej firmy to tylko część Twojej marki. Jak nazwa Twojej firmy będzie pasować do wszystkiego innego? Na przykład nasza siostrzana firma OptinMonster ma uroczego potwora (Archie) żującego wiadomość e-mail w logo.

Będziesz chciał pomyśleć o swojej nazwie obok możliwych projektów logo firmy , kolorach marki i nie tylko.

6. Użyj generatora nazw firm

Po wymyśleniu słów kluczowych użyj naszego generatora nazw firm powyżej. Wypróbowaliśmy całkiem sporo i uważamy, że nasz jest najlepszym generatorem nazw firm na rynku.

W przeciwieństwie do innych generatorów nazw marek, również sprawdzamy dostępność nazwy domeny , dzięki czemu można sprawdzić, czy pasująca nazwa domeny jest dostępna do zarejestrowania bez dodatkowych kliknięć.

Wszystko, co musisz zrobić, to wpisać 1 lub 2 słowa w powyższym polu, a następnie kliknąć Generuj.

Jeśli nie podoba Ci się żaden z pierwszych propozycji nazw, spróbuj ponownie z innymi słowami kluczowymi.

Za pomocą naszego generatora nazw firm możesz łatwo kliknąć jedną z wygenerowanych nazw domen, aby ją kupić. Jeśli żądana domena nie jest dostępna, możesz kliknąć link WHOIS, aby uzyskać szczegółowe informacje na temat aktualnego właściciela.

Znalezienie chwytliwej nazwy dla Twojej firmy może być naprawdę trudne, więc pozwól, aby nasz generator nazw firmy oparty na sztucznej inteligencji wymyślił dla Ciebie kreatywną nazwę firmy.

7. Wybierz odpowiednie rozszerzenie domeny

Co się stanie, jeśli znajdziesz odpowiednią nazwę dla swojej firmy, ale ktoś inny już zarejestrował domenę .com? Wybór innego rozszerzenia domeny, takiego jak .org lub .net, może być bardzo kuszący.

To nie jest dobry pomysł. Klienci, którzy słyszą o Twojej firmie od kogoś innego, być może we wzmiance w mediach społecznościowych, mogą po prostu zgadnąć, że Twoja domena to .com. Dlatego zawsze zalecamy szukanie dostępnej domeny z przyrostkiem .com.

Co dalej?

Teraz, gdy wybrałeś nazwę firmy dla swojej firmy, następnym krokiem jest skonfigurowanie strony internetowej. Oto kilka pomocnych samouczków:

Nasze przewodniki są przydatne dla użytkowników w każdym wieku i na każdym poziomie umiejętności. Jeśli jednak potrzebujesz pomocy, możesz skontaktować się z naszym zespołem ekspertów, który pomoże Ci bezpłatnie skonfigurować witrynę.

Psychologia nazewnictwa firmy (infografika) – Generator nazw firm

Wybór znakomitej nazwy dla Twojej firmy to najważniejszy pierwszy krok. Nasi eksperci stworzyli użyteczną infografikę na temat psychologii pomysłów na nazwy firm, dzięki czemu nie popełnisz tych samych błędów, co inne firmy. Wykorzystanie tych badań w połączeniu z naszym inteligentnym generatorem nazw biznesowych powinno pomóc w znalezieniu najlepszego pomysłu na nazwę dla Twojej firmy.

Psychology Of Naming Your Business - Infographic - Business Name Generator