Jak zbudować listę e-maili w WordPressie – Email Marketing 101

Czy chcesz utworzyć listę e-mailową w WordPress?

Email marketing to najlepszy sposób, aby pozostać w kontakcie z czytelnikami. I jest o wiele bardziej skuteczny w docieraniu do odbiorców niż same media społecznościowe.

W tym przewodniku email marketingu dla początkujących pokażemy Ci, jak w prosty sposób zbudować listę emailową w WordPressie.

How to build an email list in WordPress

Ponieważ jest to dłuższy artykuł, poniżej zamieściliśmy spis treści, który ułatwi Ci poruszanie się po poszczególnych sekcjach.

Co to jest lista e-mailowa?

Lista e-mailowa to grupa osób, które wyraziły chęć otrzymywania regularnych aktualizacji e-mailowych od Ciebie. Zazwyczaj ludzie zapisują się na Twoją listę emailową poprzez dodanie swoich danych w formularzu opt-in na Twojej stronie.

Budowanie listy mailingowej pozwala Ci pozostać w kontakcie z czytelnikami i klientami za pomocą oprogramowania do email marketingu.

A ponieważ e-mail jest niezawodną formą komunikacji, możesz łatwo powiadomić swoich czytelników o nadchodzących nowościach, takich jak nowe produkty, wyprzedaże czy specjalne ogłoszenia.

Dlaczego Email Marketing jest ważny?

Na naszych stronach internetowych, email marketing przewyższa social media marketing pod względem ilości kliknięć.

Testowaliśmy to wielokrotnie i wynik jest zawsze taki sam: e-maile przynoszą nam 10 razy więcej kliknięć niż wszystkie media społecznościowe razem wzięte.

Ale dlaczego email radzi sobie tak dobrze? Odpowiedź jest prosta: email jest prywatny i osobisty.

Jeśli to nie jest wystarczająco dobry powód, aby zacząć budować swoją listę e-maili, oto kilka głównych korzyści.

  • Gwarantowany zasięg – Kiedy używasz Twittera, Facebooka lub Instagrama, Twoje aktualizacje na pewno zostaną przeoczone ze względu na samą naturę algorytmów mediów społecznościowych. Jednakże, ludzie mają tendencję do sprawdzania wiadomości e-mail o wiele bardziej uważnie niż ich sieci społecznych.
  • Dostęp i własność – Nie jesteś właścicielem treści, które publikujesz w mediach społecznościowych. W każdej chwili Twoje konto może zostać zawieszone, a Ty stracisz wszystkich swoich zwolenników. A co jeśli Twoja ulubiona platforma mediów społecznościowych zniknie z rynku? Nie mówimy, że będą, ale twoja lista e-mail jest coś, co jest własnością. Po drugie, nie jesteś ograniczony do zasad platformy społecznej, takie jak długość znaków lub hashtag zasady. Sam ustalasz limity. Możesz zintegrować biuletyny e-mail w ramach swojego bloga WordPress z większą skutecznością niż osadzanie platform społecznościowych (pokażemy Ci, jak w dalszej części tego przewodnika).
  • Lepsze Targetowanie – Najlepszą częścią budowania listy e-maili jest to, że można go używać do kierowania odbiorców lokalnie (dla ludzi w określonych krajach, miastach, stanach). Jeżeli wprowadzasz produkt na rynek w wybranych lokalizacjach, to email jest najlepszym sposobem na dotarcie do subskrybentów w danym regionie.
  • Zwiększenie przychodów – Najważniejsze jest to, że kiedy masz zagwarantowany zasięg, lepsze targetowanie i uwagę swoich użytkowników, wtedy zdecydowanie zwiększysz przychody.

Ale czy e-mail nie jest martwy? Czy nie słyszałeś mediów społecznościowych jest gdzie każdy jest na?

Jest to powszechne stwierdzenie, ale jeśli użycie poczty e-mail było naprawdę martwe, to dlaczego każda platforma mediów społecznościowych wymaga, aby zarejestrować się z adresem e-mail?

Email był najbardziej niezawodną formą komunikacji elektronicznej przez ostatnie dwie dekady i nie zwalnia tempa. Dodatkowo, budowanie listy mailingowej jest o wiele łatwiejsze niż budowanie followersów na platformach social media.

Zarówno Facebook jak i Instagram ograniczają zasięg Twoich stron do niewielkiego procenta Twoich zwolenników, chyba że chcesz płacić za reklamy. Podobnie, Twoje tweety pojawiają się tylko na ograniczony czas w feedzie użytkownika.

Z drugiej strony, kiedy wysyłasz e-maila, dociera on do wszystkich Twoich subskrybentów i pozostaje w ich skrzynce odbiorczej do momentu podjęcia przez nich akcji.

Nie twierdzimy, że powinieneś porzucić media społecznościowe. Te strony są świetne do budowania zaangażowania użytkowników, ale email przyniesie Ci więcej odwiedzających, konwersji i sprzedaży.

Wreszcie, strona mediów społecznościowych może zniknąć lub stać się mniej popularna (pamiętasz Myspace?). Kiedy znikną, zabiorą ze sobą Twoich zwolenników.

Z drugiej strony, e-mail został wokół od zarania Internetu. I nadal jest to najpopularniejszy sposób, w jaki ludzie komunikują się w sieci.

Jak zacząć budować swoją listę e-mailową?

Pierwszą rzeczą, której potrzebujesz jest niezawodny dostawca usług email.

Firmy te specjalizują się w dostarczaniu wiadomości e-mail, a ty potrzebujesz ich, aby upewnić się, że Twój e-mail dotrze do skrzynki odbiorczej wszystkich Twoich subskrybentów (zamiast oznaczania Twojego e-maila jako spam).

Nawet jeśli możesz użyć WordPressa do wysyłania wiadomości e-mail, zdecydowanie odradzamy to (zobacz dlaczego nigdy nie powinieneś używać WordPressa do wysyłania biuletynów e-mail).

Ci profesjonalni dostawcy usług email wydają mnóstwo pieniędzy i zasobów na swoją infrastrukturę dostarczania emaili, aby upewnić się, że Twój email nie wyląduje w folderze śmieci Twojego subskrybenta.

Wszystkie duże firmy, takie jak Facebook, Apple, eBay czy Amazon, korzystają z zewnętrznych usług email marketingowych.

Oprócz możliwości dostarczenia wiadomości, firmy te dostarczają Ci również narzędzia do email marketingu, których będziesz potrzebował, aby Twoje e-maile były bardziej efektywne.

Z której usługi email marketingowej powinieneś skorzystać?

Istnieje wielu wspaniałych dostawców usług email marketingowych.

Jest to bardzo konkurencyjna branża, co oznacza, że firmy zawsze starają się utrzymać niskie koszty przy jednoczesnym oferowaniu wielu funkcji.

Poniżej przedstawiamy tylko niektórych dostawców, z którymi współpracowaliśmy i których gorąco polecamy.

Buduj swoją listę e-maili za pomocą oprogramowania do e-mail marketingu

Constant Contact jest najlepszym dostawcą usług email marketingu dla wszystkich rozmiarów firm i stron internetowych.

Pozwala wysyłać e-maile, zarządzać subskrybentami, śledzić e-maile, przeglądać analizy, ustawiać autorespondery, tworzyć piękne szablony e-maili, kierować subskrybentów i testować swoje kampanie.

To oprogramowanie pozwala na przechwytywanie adresów e-mail, łatwo współpracuje z WordPressem i ma integracje dla wszystkich najlepszych wtyczek i narzędzi WordPress.

Constant Contact homepage

Najlepszą częścią jest to, że Constant Contact pochodzi z dwumiesięcznym bezpłatnym okresie próbnym. To daje wystarczająco dużo czasu, aby skonfigurować swoją listę e-mail i rozpocząć przechwytywanie adresów e-mail.

Do końca okresu próbnego, Twoja lista będzie płacić za siebie. Zarejestruj się za DARMO!

Inne alternatywy to SendinBlue, Drip i ConvertKit. Wszystkie one działają dobrze z WordPress i są łatwe w użyciu dla początkujących.

Na potrzeby tego przewodnika pokażemy Ci, jak założyć listę e-mailową za pomocą Constant Contact. Jednak proces jest dość podobny, niezależnie od tego, którą usługę e-mail wybrać.

Tworzenie listy emailowej w Constant Contact

Skonfigurujmy Twoją listę emailową. Jest to po prostu lista, na której będziesz przechowywać dane kontaktowe wszystkich użytkowników, którzy zapiszą się na Twój newsletter.

Przejdź na stronę Constant Contact i kliknij na “zapisz się za darmo”, a następnie wypełnij swoje dane.

Po zapisaniu się, musisz kliknąć na przycisk “Kontakty” w górnej części pulpitu nawigacyjnego Constant Contact.

Contacts button in Constant Contact

Teraz zobaczysz stronę z kontaktami. Na tym ekranie, kliknij na niebieski przycisk “Utwórz listę”.

Create your Constant Contact list

Na tym etapie, nadszedł czas, aby nazwać swoją listę e-mail. Może to być cokolwiek chcesz, ale będziemy nazywać go “Moja lista e-mail” dla tego przykładu.

Name your Constant Contact email list

Zakończyłeś tworzenie listy, na którą będą mogli zapisywać się użytkownicy. Następnym krokiem jest dodanie formularza subskrypcji wiadomości e-mail do Twojej witryny WordPress, w której Twoi czytelnicy mogą się zapisać.

Aby uzyskać więcej szczegółów na temat konfigurowania listy e-mailowej, zobacz nasz przewodnik po tym, jak dodać subskrypcje e-mail do swojego bloga WordPress.

Dodawanie subskrybentów do listy e-mailowej za pomocą WPForms

Podczas gdy Constant Contact jest wyposażony w kreator formularzy zapisu e-mail, najszybszym sposobem na rozpoczęcie pracy jest użycie WPForms. Integruje się on bezproblemowo z Constant Contact, aby łatwo skonfigurować formularz optin.

Po pierwsze, musisz zainstalować i aktywować wtyczkę WPForms. Jeśli potrzebujesz pomocy, a następnie postępuj zgodnie z naszym przewodnikiem, jak zainstalować wtyczkę, aby uzyskać szczegółowe instrukcje.

Uwaga: Istnieje również bezpłatna wersja o nazwie WPForms Lite, która zawiera wsparcie Constant Contact, ale ma ograniczone funkcje.

Po aktywacji przejdź do strony WPForms ” Dodaj nowy, a następnie wybierz szablon “Formularz zapisu biuletynu”.

Add new WPForm

Zobaczysz przykładowy formularz zapisu do newslettera wewnątrz interfejsu konstruktora formularzy.

Na następnej stronie otrzymasz powiadomienie, aby podłączyć swoją usługę e-mail marketingu w zakładce marketingowej. Więcej na ten temat za chwilę.

Upewnij się, że zmieniłeś nazwę swojego formularza klikając na tytuł. Dla tego przykładu, nazwaliśmy go ‘Zapisz się na regularne aktualizacje’, ale możesz nazwać go jak chcesz.

Kliknij na pomarańczowy przycisk ‘SAVE’. Teraz, będziesz chciał ustawić wiadomość potwierdzającą. Kliknij na “Potwierdzenia” po lewej stronie pod “Ogólne” i zaktualizujemy to.

Zobaczysz to:

WPForms confirmation message

Domyślna wiadomość potwierdzająca brzmi: “Dziękujemy za kontakt z nami! Wkrótce się z Tobą skontaktujemy.”, ale możesz tu wpisać cokolwiek zechcesz. Jest to wiadomość, którą zobaczą Twoi czytelnicy po zapisaniu się do Twojego newslettera.

Teraz kliknij na zakładkę marketing po lewej stronie:

WPForms marketing tab

Teraz zobaczysz przycisk “Constant Contact”. Kliknij go, aby połączyć swoją nową listę e-mailową z formularzem, który stworzyliśmy.

WPForm email list connection

W kolejnym kroku kliknij na przycisk “Dodaj nowe połączenie”, a zobaczysz okienko, które poprosi Cię o nazwanie Twojego połączenia. My nazwaliśmy go ‘My Newsletter Form’, ale możesz go nazwać jak tylko chcesz.

Po tym zobaczysz to:

Register your form

Kliknij na link “Click here to register with Constant Contact”, aby wprowadzić swoje dane Constant Contact. Teraz zobaczysz wiadomość, która poprosi Cię o pozwolenie WPForms na dostęp do Twojego konta. Kliknij na przycisk “Zezwól”, aby kontynuować.

Otrzymasz długi kod autoryzacji, aby zarejestrować swój formularz.

WPForm authorization code

Wprowadź swój kod, wraz z pseudonimem konta (upewnij się, że jest to coś znajomego) w te pola. Kliknij “Połącz” i gotowe.

Na następnym ekranie możesz wybrać pola, które chcesz przekazać ze swojego WPForm do listy Constant Contact. My wybraliśmy ’email’ i ‘pełne imię’, ale możesz wybrać tyle ile chcesz.

Po prostu upewnij się, że te dwa pola są na formularzu optin.

Email fields

Kliknij duży pomarańczowy przycisk “Zapisz”, gdy skończysz.

Teraz twój formularz jest skonfigurowany i nadszedł czas, aby umieścić go na naszej stronie internetowej WordPress. Dla tego przykładu, umieścimy go na pasku bocznym.

Przejdź do Wygląd ” Widżety strona, aby dodać widżet WPForms do paska bocznego.

Add WPForm widget to sidebar

Nadaj widżetowi tytuł i wybierz swój formularz zapisu do newslettera. Kliknij przycisk “Zapisz”, aby zapisać ustawienia widgetu.

Kiedy odwiedzisz swoją stronę, zobaczysz swój formularz subskrypcji e-mail na pasku bocznym.

Form in the sidebar

Teraz, za każdym razem, gdy ktoś wprowadzi swoje imię i adres e-mail do formularza, zostanie dodany do Twojej listy e-mailowej.

Rozwijaj swoją listę e-mailową szybciej z OptinMonster

Czy wiesz, że ponad 70% odwiedzających Twoją stronę nigdy więcej jej nie odwiedzi? Internet jest po prostu zbyt duży i jest mnóstwo stron internetowych, a konkurencja w większości branż jest bardzo ostra.

Masz tylko kilka sekund, aby przekonać odwiedzającego stronę internetową, aby pozostał i rozejrzał się.

To jest, gdzie OptinMonster przychodzi w. Jest to najlepsze oprogramowanie do optymalizacji konwersji na świecie i pozwala łatwo przekształcić odwiedzających stronę internetową w subskrybentów i klientów.

OptinMonster homepage

Z tego oprogramowania optin, można skonfigurować maty powitalne, exit-intent popups, slide-in form, pływające paski i więcej stylów optin do przechwytywania jak najwięcej subskrybentów e-mail możliwe.

Stamtąd możesz dostosować swój formularz w stylu i użyć inteligentnych reguł targetowania, aby wyświetlić go w dokładnym czasie i miejscu.

OptinMonster exit-intent popup

Oto przykład subtelnego i uprzejmego formularza slide-in użytego na blogu OptinMonster:

OptinMonster slide-in

Jedna rzecz jest tutaj kluczowa: doświadczenie użytkownika. Na WPBeginner, z powodzeniem wykorzystaliśmy ten popup lightbox i zauważyliśmy 600% wzrost liczby naszych subskrybentów bez wpływu na doświadczenie użytkownika lub widząc jakikolwiek spadek odsłon.

OptinMonster pochodzi z 14-dniową gwarancją zwrotu pieniędzy, więc jeśli go używasz i nie widzisz wzrostu liczby subskrybentów, możesz otrzymać pełny zwrot pieniędzy.

Interakcja z subskrybentami

Kiedy już zaczniesz budować swoją listę mailingową, bardzo ważne jest, abyś angażował się w kontakty z subskrybentami.

Idealnie byłoby, gdybyś wyrobił sobie nawyk wysyłania im regularnych emaili, czy to co tydzień, czy co miesiąc.

Nie każdy email musi być promocyjny. Możesz wysyłać emaile z prośbą o opinię, pomocne wskazówki lub informować o nowych treściach, które stworzyłeś.

Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci dowiedzieć się, jak zbudować listę e-mailową w WordPress. Możesz również polubić naszą listę sprawdzonych i łatwych sposobów na szybszy rozwój listy e-mailowej, a także nasze sprawdzone wskazówki, jak zwiększyć ruch na stronie.

Jeśli podobał Ci się ten artykuł, to proszę zasubskrybować nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Możesz nas również znaleźć na Twitterze i Facebooku.