Czy chcesz zmienić wygląd i sposób działania ekranu edycji postu podczas tworzenia postów WordPress?
WordPress jest dostarczany z intuicyjnym edytorem treści, z różnymi sekcjami i paskami narzędzi. Aby zmniejszyć rozproszenie uwagi, możesz chcieć ukryć obszary, których nie używasz.
W tym artykule pokażemy Ci, jak zmienić układ ekranu edycji postu w WordPressie.
Zmiana układu ekranu edycji postu WordPressa
Domyślnie edytor blokowy WordPress a oferuje eleganckie doświadczenie użytkownika. Jednak, gdy się do niego przyzwyczaisz, zauważysz, że używasz niektórych obszarów bardziej niż innych.
Istnieje kilka wbudowanych opcji, których możesz użyć, aby dostosować edytor postów do własnych upodobań.
Oto jak wygląda standardowy edytor:
Po prawej stronie masz swoje ustawienia dokumentu i ustawienia bloku, które pokazują się, gdy klikniesz na dowolny blok w swoim poście.
Jeśli używasz WordPressa od jakiegoś czasu, to Twój domyślny widok edytora może również zawierać pasek boczny administratora WordPressa.
Jeśli go nie widzisz, to istnieje opcja wyświetlenia paska bocznego administratora poprzez wyłączenie trybu pełnoekranowego (pokażemy Ci, jak to zrobić w dalszej części tego artykułu).
Pokaż / ukryj panele w edytorze postów WordPress
Co zrobić, jeśli chcesz ukryć niektóre panele w edytorze treści WordPress? Powiedzmy, że chcesz pozbyć się kategorii, tagów, wyróżnionych obrazów i fragmentów?
Po pierwsze, będziesz musiał kliknąć na 3 kropki menu w prawym górnym rogu, a następnie wybierz “Opcje” z menu.
Spowoduje to pojawienie się okna z listą paneli, które możesz pokazać lub ukryć.
Teraz możesz zaznaczyć lub odznaczyć każde z pól, które chcesz, aby były wyświetlane w prawym panelu.
Jest to pomocne, jeśli nie używasz niektórych paneli zbyt często.
Przyklejanie paska narzędzi bloku do góry
Gdy pracujesz nad blokiem, edytor pokazuje pasek narzędzi bloku tuż nad nim. Pasek narzędzi jest wyświetlany podczas przechodzenia między blokami.
Jeśli uważasz, że pasek narzędzi jest rozpraszający, to możesz go przesunąć na górę.
Aby to zrobić, należy kliknąć na 3 kropki w prawym górnym rogu, a następnie pojawi się opcja “Górny pasek narzędzi”.
Kliknięcie na nią spowoduje przesunięcie paska narzędzi bloku na górę, dzięki czemu Twoje bloki będą mniej rozpraszające.
Oto jak by to wyglądało:
To ustawienie może ułatwić edycję każdego bloku, gdy pracujesz nad złożonymi układami z kolumnami, grupami i tabelami.
Bonus: Zobacz naszą listę najlepszych wtyczek do bloków Gutenberga, aby w pełni wykorzystać nowy edytor bloków.
Usuń prawy panel boczny
Chcesz usunąć panel po prawej stronie, abyś mógł skupić się na treści?
WordPress sprawia, że jest to super proste. Wystarczy kliknąć na ikonę koła zębatego u góry, a prawa kolumna zniknie.
Ponowne kliknięcie koła zębatego spowoduje wyświetlenie prawej kolumny, dzięki czemu będziesz mógł korzystać z ustawień dokumentu i bloku.
Korzystanie z edytora pełnoekranowego w WordPressie
Edytor WordPress jest wyposażony w edytor pełnoekranowy, który usuwa pasek boczny administratora WordPressa i pasek narzędzi. Możesz wejść do edytora pełnoekranowego lub wyjść z niego w dowolnym momencie.
Wszystko, co musisz zrobić, to kliknąć na menu z 3 kropkami w prawym górnym rogu, a następnie wybrać “Tryb pełnoekranowy” w rozwijanym menu.
Powtórz te same kroki, gdy chcesz wyjść z edytora pełnoekranowego.
WordPress zapamięta Twoje preferencje i następnym razem otworzy edytor postów w tym samym widoku, który wybrałeś.
Aby uzyskać więcej na ten temat, oto jak wyłączyć edytor pełnoekranowy w WordPress.
Użyj trybu Spotlight w edytorze postów
Domyślnie WordPress używa trybu reflektora, aby podświetlić blok, nad którym pracujesz. Zasadniczo, po prostu przyciemnia nieprzezroczystość innych bloków, dzięki czemu możesz skupić się i zlokalizować blok, który aktualnie edytujesz.
Jednak czasami chcesz zobaczyć wszystkie swoje bloki razem, aby zorientować się, jak będą wyglądać. Możesz wyłączyć tryb światła punktowego, po prostu klikając na ikonę menu z trzema kropkami i wybierając “Tryb światła punktowego”.
Powtórz te same kroki, jeśli chcesz go ponownie włączyć.
Zwijanie sekcji panelu dokumentu
Panel dokumentów w prawej kolumnie pokazuje wszystkie standardowe ustawienia WordPressa dla postu. Twoje wtyczki i motywy WordPress mogą również dodawać sekcje do tego panelu.
To sprawiłoby, że panel byłby nieco dłuższy i trudny do zlokalizowania rzeczy.
Możesz po prostu zwinąć sekcje dokumentów, klikając na strzałkę w górę obok każdej sekcji.
A kiedy klikniesz na strzałki, zwiniesz je, dzięki czemu Twój dokument będzie wyglądał znacznie czyściej.
To wszystko.
Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci dowiedzieć się, jak zmienić układ ekranu edycji postu w WordPressie. Możesz również chcieć zobaczyć te przydatne skróty klawiaturowe WordPress, aby zaoszczędzić czas, a także nasz przewodnik po tym, jak tworzyć treści tylko dla członków w WordPress.
Jeśli podobał Ci się ten artykuł, to proszę zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla tutoriali wideo WordPress. Możesz nas również znaleźć na Twitterze i Facebooku.