Krótki przewodnik po reklamach w mediach społecznościowych

Jeśli chcesz dotrzeć do nowych odbiorców, reklama w mediach społecznościowych może być najszybszym i najłatwiejszym sposobem na osiągnięcie celu!

Dzięki odpowiedniej strategii reklam w mediach społecznościowych możesz budować grono obserwujących, uzyskiwać kliknięcia w witrynie i zwiększać sprzedaż dla swojej marki lub firmy.

W naszym krótkim przewodniku po reklamach w mediach społecznościowych zagłębiamy się w różne typy reklam, których możesz użyć do rozwoju swojej firmy, jak wyznaczać jasne cele i wskazówki, jak tworzyć treści, które konwertują z docelowymi odbiorcami !

Zrozumienie różnych typów reklam w mediach społecznościowych

Wiedza o tym, jak wydawać pieniądze na reklamy w mediach społecznościowych może być przytłaczająca – zwłaszcza gdy dopiero zaczynam.

Każda platforma ma własny zestaw opcji reklamowych – każda z własnym, unikalnym zestawem korzyści, reguł i możliwości kierowania na grupę docelową.

Na przykład, jeśli jesteś marką e-commerce skierowaną do pokrewnych kobiet w USA, możesz rozważyć zainwestowanie w Promowane Piny na Pinterest .

Lub jeśli jesteś dostawcą żywności, który chce kierować reklamy na klientów lokalnych, możesz użyć Instagram lub Reklamy na Facebooku.

Niezależnie od celu, istnieje platforma reklamowa, która będzie działać dla Twojej marki. Rozpocznij od naszego przewodnika krok po kroku poniżej.

Reklama w mediach społecznościowych Krok nr 1: Wybierz cel kampanii

Pierwszym krokiem do stworzenia kampanii reklamowej w mediach społecznościowych – niezależnie od platformy – jest skupienie się na czym chcesz promować i dlaczego. Czy Twoja kampania jest napędzana sprzedażą? Jeśli tak, Twoim celem będą konwersje.

A może chcesz zwiększyć ekspozycję swojej marki? W takim przypadku Twoim celem byłoby zwiększenie zaangażowania, wyświetleń lub obserwujących.

Na Facebooku i Instagramie cele kampanii obejmują:

  • Świadomość marki
  • Zasięg
  • Ruch ( za kliknięcia prowadzące do Twojej witryny lub sklepu z aplikacjami)
  • Instalacje aplikacji
  • Zaangażowanie (tylko w przypadku zaangażowania po zakończeniu)
  • Wyświetlenia wideo
  • Konwersje (w przypadku konwersji w Twojej witrynie lub aplikacji)

A Beginners Guide to Social Media Advertising

Najlepszym sposobem jest określenie celów przed rozpoczęciem aby utrzymać kampanię na właściwym torze i pomoże Ci podejmować najlepsze decyzje dla Twojej firmy po zakończeniu procesu twórczego.

Reklama w mediach społecznościowych Krok nr 2: Wybierz najlepsze platformy mediów społecznościowych dla swojej kampanii

Gdy już zrozumiesz i wybierzesz cel kampanii, czas zdecydować, które media społecznościowe platforma jest najlepsza dla Twojej kampanii reklamowej. Oto krótki przegląd tego, jak działają reklamy na każdej platformie i na co zwrócić uwagę.

Reklama na Instagramie

Z ponad 200 milionami użytkowników miesięcznie, Instagram jest doskonałym miejscem do rozpoczęcia reklamy. Istnieje duża szansa, że ​​Twoi docelowi klienci już gdzieś tam są!

Wspaniałą rzeczą w reklamach na Instagramie jest to, że nie musisz dużo wydawać, aby odnieść sukces! Chodzi o planowanie i kreatywność w zakresie przekazu, projektu i rozmieszczenia.

UWAGA: Aby wyświetlać reklamy na Instagramie, potrzebujesz profilu firmy na Instagramie. Dowiedz się , jak je założyć tutaj.

Switching to a business profile

Oto różne rodzaje reklam dostępnych na Instagramie:

Zdjęcie z kanału na Instagramie i reklamy wideo

Jeśli dopiero zaczynasz korzystać z reklam na Instagramie, dobrym miejscem na rozpoczęcie jest wybranie reklamy ze zdjęciem lub wideo. Wyglądają jak zwykłe posty na Instagramie – trafiają bezpośrednio do kanału odbiorców docelowych, z wyjątkiem tego, że w polu lokalizacji jest napisane „Sponsorowane”.

Gdy konfigurujesz reklamę na Instagramie dowolnego typu, możesz kierować reklamy na określonych odbiorców, aby mieć pewność, że reklama będzie wyświetlana właściwym osobom. Możesz kierować reklamy na odbiorców na podstawie lokalizacji, danych demograficznych, zainteresowań, zachowania i nie tylko.

Często odnoszące największe sukcesy reklamy zdjęć i wideo na Instagramie przyciągają wzrok z jasnym i bezpośrednim przekazem.

Poniżej możesz zobaczyć, jak etyczna marka odzieżowa, Everlane , wykorzystuje czysty projekt i wyraźne wezwanie do działania, aby przyciągnąć odbiorców.

[ 19459001] Social Media Advertising: A Quick Guide for Beginners

Podczas gdy kanadyjska firma jest bliską firmą, Knixwear wykorzystuje przyciągające uwagę wideo „Kup teraz”, aby sprzedawać swoje najnowsze produkty.

Reklamy karuzelowe na Instagramie

Jeśli chcesz zaprezentować wiele produktów jednocześnie, reklamy karuzeli na Instagramie mogą być świetną opcją dla Ciebie.

Podobnie, możesz również zaprezentować jeden produkt z kilkoma różnymi zdjęciami, aby uzyskać bogatsze wrażenia.

Możesz udostępnić do 10 zdjęć w reklamie karuzeli na Instagramie. Podobnie jak w przypadku reklam fotograficznych i wideo, możesz ustawiać i definiować określonych odbiorców docelowych.

Reklamy na Instagramie

500 milionów ludzi korzysta z Instagram Stories każdego dnia – więc skorzystanie z tego hotspotu zaangażowania może być świetnym pomysłem dla Twojej firmy.

Instagram Stories Ads

Jeśli nie wiesz, jak tworzyć świetne historie na Instagramie, możesz skorzystać z wielu wspaniałych zasobów. Na przykład Canva i Ponad oba mają szybkie i łatwe szablony Instagram Stories , które można łatwo dostosować do Twoja kampania.

Ponieważ historie na Instagramie są krótkie, ważne jest, aby szybko przyciągać uwagę. Pomyśl, co możesz od razu powiedzieć lub pokazać, co sprawi, że moi odbiorcy przestaną się przewijać?

A jeśli masz więcej niż 10 000 obserwujących, upewnij się, że CTA jest wyraźne i bezpośrednie – zachęcając widzów do przesuwania w górę.

WSKAZÓWKA: Użyj aplikacji do animacji, takich jak Mojo , aby uzyskać dodatkowy element przyciągający uwagę.

Gotowy do tworzenia reklam na Instagram Stories, które zwiększają sprzedaż Twojej firmy? Sprawdź te 9 wskazówek dotyczących tworzenia historii na Instagramie Reklamy, które konwertują .

Reklamy z marką na Instagramie

Jeśli już pracujesz z twórcami lub wpływowymi osobami nad płatnymi kampaniami, możesz zamienić ich posty w reklamy za pomocą [19459043 ] Narzędzia Branded Content na Instagramie.

Narzędzia treści marki na Instagramie to świetny sposób na wyraźne oznaczenie płatnych partnerstw, a także zapewniają cenny wgląd w to, jak radzą sobie treści Twojego partnera.

Jeśli stanowisko partnera radzi sobie dobrze organicznie, może to być świetna okazja inwestycyjna dla Twojej marki.

Istnieją 3 główne kroki tworzenia reklam z treścią marki. Po pierwsze, firmy muszą zezwolić wpływowym osobom na oznaczanie ich we wpisach z marką. Następnie influencerowie muszą umożliwić swoim partnerom biznesowym promowanie ich postów jako reklamy.

Gdy to zrobią, firma będzie mogła zobaczyć post w Menedżerze reklam w obszarze Istniejące posty i będzie mógł wyświetlać go jako reklamę w kanale.

Interesują Cię reklamy treści marki na Instagramie? Przedstawiamy wszystkie kroki i więcej w tym poście na blogu.

Posty promowane na Instagramie

Jeśli szukasz szybkiego i prostego sposobu na utworzenie reklamy na Instagramie, możesz promować Instagram post, który już udostępniłeś w swoim kanale. Wybierz „podobnych odbiorców” na Instagramie, których wybiorą dla Ciebie, lub utwórz własną.

To szybki, trzyetapowy proces. Po prostu wybierz wpis lub historię i dotknij promuj.

W tym miejscu możesz wybrać, gdzie reklama ma kierować ludzi: Twój profil, witryna lub bezpośrednia wiadomość.

Następnie nadszedł czas, aby zdefiniować swoich odbiorców. Możesz wybierać między automatycznymi odbiorcami utworzonymi przez Instagram, tworzeniem własnych lub możesz wybrać grupę odbiorców, którą utworzyłeś w przeszłości.

Gdy już będziesz zadowolony z wyglądu, wybierz budżet i czas trwania, przejrzyj promocję i naciśnij „Utwórz promocję”.

Posty promowane na Instagramie są szybką i łatwą opcją reklamową. To także dobry wybór, ponieważ możesz już wziąć pod uwagę, jak post rezonuje z odbiorcami dzięki spostrzeżeniom.

Harmonogram na wielu platformach z Później!

Reklama na Facebooku

Facebook to platforma reklamowa oferująca jedne z najpotężniejszych narzędzi targetowania na rynku.

Z blisko 2,4 miliardami aktywnych użytkowników miesięcznie, Facebook jest zdecydowanie nadal okazją marketingową, o której należy pamiętać.

Ponieważ Facebook jest rodzicem Instagrama, reklamy nakładają się na siebie. Jeśli masz dość dobre pojęcie o reklamach na Instagramie, znalezienie możliwości dla Facebooka nie powinno być zbyt trudne.

Aby wyświetlać reklamy na Facebooku, musisz mieć konto firmowe na Facebooku. Posiadanie konta biznesowego zapewnia dostęp do Facebook Business Managera i Facebook Ad Managera. To wszechstronne narzędzie umożliwia tworzenie reklam, zarządzanie nimi i śledzenie ich skuteczności.

Pomyśl o Menedżerze reklam jak o swoim przyjacielu. Choć na pierwszy rzut oka może to onieśmielać, to tutaj możesz przejść do prawdziwych szczegółów swoich reklam na Facebooku.

Facebook ma 11 celów kampanii do wyboru, z których najczęstsze to świadomość marki, ruch i zasięg.

A Beginners Guide to Social Media Advertising

Podobnie jak Instagram, Facebook ma wiele formatów reklam do wyboru. Możesz wybierać spośród zdjęć, filmów, karuzeli, kolekcji, historii i wzmocnionych postów na Facebooku.

Po wybraniu formatu reklamy na Facebooku możesz wybrać, do jakiego typu użytkowników Facebooka chcesz dotrzeć.

Podczas tworzenia odbiorców w Menedżerze reklam możesz kierować reklamy na podstawie lokalizacji, danych demograficznych, zainteresowań, zachowania i nie tylko.

Facebook Ads Manager Objectives

Bądź tak zawężony, jak to możliwe, gdy Twój docelowy marketing. Im węższa publiczność, tym większa szansa na osiągnięcie celów. Świetnym sposobem na zrozumienie docelowej publiczności jest opracowanie personifikacji odbiorców.

Możesz się tym bawić. Zbierz informacje o swoich odbiorcach: co robią w wolnym czasie? Gdzie jeszcze robią zakupy? Jakie są ich zainteresowania?

Możesz znaleźć te informacje, zaglądając do swojego Facebooka i statystyk witryny. Pomyśl o słowach kluczowych dotyczących ich zachowania i stylu życia, aby móc użyć określonych słów w kierowaniu.

Facebook Ads Manager Custom Audiences

WSKAZÓWKA: Jeśli chcesz sprawdzić, czy Twoja reklama działa dla docelowych odbiorców, zalecamy skonfigurowanie A / B z Ads Manager . Najlepiej jest testować jeden element na raz. Na przykład, jeśli chcesz przetestować wezwanie do działania, zachowaj wszystko inne bez zmian i zmień tylko kopię.

Gotowy, aby zacząć? Zapoznaj się z tym przewodnikiem krok po kroku na temat korzystania z Menedżera reklam na Facebooku w pierwszej kampanii !.

Reklama na Pintereście

Pinterest nie jest zwykłą siecią społecznościową – bardziej przypomina wizualny silnik wyszukiwania.

Jednak przy odpowiedniej strategii reklamy na Pintereście mogą być doskonałym wyborem dla Twojej firmy.

Ponieważ wiele osób zazwyczaj używa Pinteresta jako wizualnego mechanizmu wyszukiwania, reklamy na platformie to świetny sposób na dotarcie do dużej grupy osób, które używają platformy z zamiarem, i często motyw do zakupu.

UWAGA: Aby zacząć reklamować się na Pinterest, potrzebujesz konta Pinterest dla firm. Nie martw się, jeśli jeszcze go nie masz, możesz po prostu przekonwertować istniejące konto!

Jak tworzyć wyróżniające się reklamy na Pinterest:

Biorąc pod uwagę, że Pinterest to wyszukiwarka wizualna, ważne jest, aby tworzyć oryginalne Piny, które wyróżniają się z tłumu !

Aby pomóc Ci w rozpoczęciu, oto trzy sposoby na zapewnienie, że Twoje Piny są na samym szczycie ich gry.

Spakuj swój podpis z ciosem

Pinterest umożliwia użycie do 500 znaków w Twoich Promowanych Pinach, ale Pinnerzy zobaczą tylko pierwsze 50-60 znaków na ich pasza. Mając to na uwadze, upewnij się, że najważniejsze i chwytliwe informacje umieszczasz na pierwszym miejscu.

Zachowaj wymiary Pinteresta

Chociaż Pinterest obsługuje reklamy w wielu wymiarach, zaleca, aby Twój Pin był 2: 3 (1000 x 1500 pikseli). Jest to wymiar najbardziej przyjazny dla urządzeń mobilnych i sprawi, że Twoja reklama będzie się wyróżniać.

Dodaj przezroczyste nakładki tekstowe do swoich pinów

Chcesz, aby Twoje reklamy przyciągały wzrok i były zgodne z marką, a jednocześnie pięknie trafiały do ​​kanału Pinnerów. Jednym z najlepszych sposobów na to jest dodanie nakładek z czystym tekstem. Twój tekst powinien być łatwy do odczytania i atrakcyjny dla docelowych odbiorców. Powinny wskazywać na wartość oferowaną przez Twoje treści, bez bycia przynętą na kliknięcia lub wprowadzaniem w błąd.

Według badania przeprowadzonego przez Pinterest , Piny z wezwaniem do działania w nakładce tekstowej zwiększyły sprzedaż o 6%!

Teraz możesz dodawać tekst za pomocą nowego i ulepszonego edytora obrazu i tekstu firmy Later . Dowiedz się więcej o funkcji tutaj.

Ustalanie celów kampanii na Pintereście

Podobnie jak na Facebooku i Instagramie, każdy format reklamy na Pintereście jest dostosowany do różnych celów kampanii . Cele reklam na Pinterest to:

  • Świadomość marki
  • Wyświetlenia wideo
  • Ruch drogowy
  • ] Instalacje aplikacji
  • Konwersje
  • Katalogi zakupów

Oto kilka rodzajów reklam, które można wyświetlać na Pinterest: [ 19459024]

# 1: Promowane zdjęcia lub szpilki wideo

Promowane piny wyglądają tak, jak zwykłe szpilki, które Pinnerzy zwykle widzą na Pinterest. Świetnie nadają się do budowania świadomości marki i prezentowania produktów i treści w prosty i atrakcyjny sposób.

# 2: Promowane karuzele

Promowane karuzele pozwalają dodać do pięciu zdjęć lub filmów w jednej reklamie. Jest to świetne rozwiązanie, jeśli chcesz pochwalić się nową kolekcją lub produktem z kilkoma różnymi funkcjami.

# 3: Szpilki zakupowe

Przypinki na zakupy są świetne na, zgadłeś, na zakupy. Jeśli na przykład prowadzisz firmę odzieżową, możesz przesłać produkty ze swojego katalogu i zamienić je w Piny, aby dotrzeć do osób, które szukają zakupu.

# 4: Piny instalacyjne aplikacji

Piny instalacji aplikacji prowadzą do sklepu Apple Store lub aplikacji Google Play, aby generować instalacje aplikacji od odbiorców.

Szukasz więcej inspiracji? Sprawdź nasz Kompletny przewodnik po marketingu na Pinterest!

Reklama na Twitterze

Pomiędzy memami a momentami wartymi opublikowania na Twitterze można znaleźć promowane tweety, trendy i konta.

W porównaniu z innymi platformami, opcje reklamowe Twittera mogą wydawać się ograniczone, ale jeśli wiesz, że Twoi odbiorcy są aktywni na Twitterze, jest to świetna platforma do reklamowania się.

Twitter ma podobne cele reklamowe jak Facebook i Instagram, takie jak kliknięcia w witrynie, zaangażowanie, obserwatorzy, świadomość i instalacje aplikacji.

Reklamując się na Twitterze możesz wybrać jedną z kilku opcji:

Promowane tweety, [ 19459076] Promowane konta , Promowane trendy lub możesz wybrać kampanię.

Reklamy na Twitterze są najskuteczniejsze, jeśli wiesz, że Twoi odbiorcy korzystają z aplikacji. Jest to również świetna platforma, jeśli interesuje Cię wyświetlanie reklam ściśle określonych w czasie.

Chcesz dowiedzieć się więcej o biznesie na Twitterze i wszystkich jego funkcjach? Przeczytaj więcej tutaj!

Jak tworzyć reklamy konwertujące dla Twojej marki

Gdy już zdecydujesz, która platforma i typ reklamy są najlepsze dla Twojego Cel, czas przejść do deski kreślarskiej i popracować nad obrazami i językiem reklamy.

Dobra wiadomość jest taka, że ​​nie musisz być projektantem graficznym, aby stworzyć oszałamiającą grafikę do swojej reklamy.

Istnieje mnóstwo potężnych, łatwych w użyciu i darmowych aplikacji do projektowania do wyboru.

Na przykład Canva to świetne, przyjazne dla użytkownika narzędzie, które ma szablony nie tylko dla Instagrama, ale także dla wszystkich platform.

Canva Pinterest Templates

Oprócz stworzenia świetnego projektu reklamy, napisanie dobrego podpisu z silnym wezwaniem do działania jest wisienka na wierzchu.

Kiedy zaczynasz tworzyć napisy, pomyśl o swoich odbiorcach i platformie, z której korzystasz.

Niektóre z najbardziej udanych reklam mogą być zwykłymi, organicznymi postami, z autentycznym głosem marki, a nie sztuczkami umożliwiającymi szybkie wygranie, na czele kampanii.

Na przykład Moonjuice wykonuje świetną robotę, utrzymując spójność przekazu swojej marki w reklamach i zwykłych postach.

I to wszystko! Powinieneś teraz mieć znacznie lepsze wyobrażenie o tym, jak działają reklamy w mediach społecznościowych na Instagramie, Facebooku, Pinterest i Twitterze.

Wszystko jest gotowe, aby rozpocząć planowanie nowej kampanii w mediach społecznościowych, która przyniesie realne wyniki dla Twojej firmy lub marki!

Gotowy do uruchomienia strategii mediów społecznościowych? Zacznij planować i planować swoje posty na Instagramie, Facebooku i Twitterze z Później za darmo już dziś!

Jessica Worb [ 19459012]

Jessica jest kreatywną osobą rozwiązującą problemy i autorką treści. Jessica pochodzi z Winnipeg, miasta w środku Kanady, ale obecnie mieszka i pracuje zdalnie w Paryżu we Francji. Śledź na @jessicaworb.