Przewodnik dla początkujących: co to jest VoIP i jak działa? (Wyjaśnił)

Początkujący często pytają nas: co to jest VoIP i jak działa VoIP? Jeśli nie jesteś użytkownikiem technicznym, być może słyszałeś, że możesz użyć VoIP, aby dodać firmowy numer telefonu do swojej witryny.

VoIP to tańszy sposób uzyskania firmowego numeru telefonu do witryny w porównaniu z tradycyjną linią telefoniczną. Jednak zanim podejmiesz jakąkolwiek decyzję, musisz w pełni zrozumieć, o co chodzi w tej technologii.

W tym przewodniku dla początkujących odpowiemy, czym jest VoIP i jak działa VoIP za kulisami. Celem jest pomoc w zrozumieniu, w jaki sposób VoIP może zaoszczędzić pieniądze i pomóc w rozwoju firmy.

What is VoIP and How it Works (Behind the Scenes)

Oto przegląd tego, co zamierzamy omówić w tym przewodniku. Możesz kliknąć te linki, aby przejść bezpośrednio do różnych sekcji.

Co to jest VoIP?

VoIP (Voice Over Internet Protocol) to technologia telefoniczna, która umożliwia wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych za pośrednictwem Internetu zamiast tradycyjnych linii telefonicznych.

W przeciwieństwie do stacjonarnych systemów telefonicznych, które są ograniczone do jednego telefonu stacjonarnego w biurze, VoIP umożliwia wykonywanie i odbieranie połączeń biznesowych z laptopa, tabletu, zwykłego smartfona (za pomocą aplikacji), a nawet zestawów telefonów biurowych zgodnych z VoIP .

Ponieważ wszystkie połączenia są wykonywane przez internet, jest to niezwykle opłacalne zarówno w przypadku połączeń krajowych, jak i międzymiastowych (międzynarodowych). Większość firmowych dostawców VoIP oferuje nieograniczone minuty bez dodatkowych kosztów.

Oprócz oszczędności kosztów, otrzymujesz również wszystkie zaawansowane funkcje telefonu, takie jak połączenie oczekujące, przekierowywanie połączeń, dźwięki dzwoniącego, automatyczna sekretarka, wiele numerów telefonów i wiele innych.

Z tego powodu większość małych firm, a nawet korporacji, odchodzi od tradycyjnych operatorów telefonicznych do firmowych dostawców VoIP.

W WPBeginner używamy Nextiva , wiodącego systemu telefonii biznesowej opartego na VoIP.

Jak faktycznie działa VoIP? (Wygląd zza kulis)

Aby zrozumieć, jak faktycznie działa VoIP, przyjrzymy się, co się dzieje, gdy wykonujesz lub odbierasz połączenie telefoniczne przez telefon VoIP.

How VoIP works Behind the Scenes

Kiedy wykonujesz połączenie telefoniczne za pomocą VoIP, ich aplikacja numeru telefonu służbowego lub adapter VoIP pobiera analogowy sygnał audio i zamienia go na sygnał cyfrowy.

Te cyfrowe dane głosowe są następnie wysyłane przez Twój internet do firmowego dostawcy usług telefonicznych, a na koniec wiadomość jest kierowana na telefon klienta.

Ten proces zachodzi niemal natychmiast, dlatego czasami jakość dźwięku VoIP jest nawet lepsza niż zwykłe rozmowy telefoniczne.

Czym różni się VoIP od tradycyjnego systemu telefonicznego?

VoIP działa inaczej za kulisami niż zwykły system telefonii stacjonarnej.

Tradycyjne systemy telefoniczne wykorzystują metodę komutacji łączy do łączenia rozmów. Gdy wykonujesz połączenie przez publiczną komutowaną sieć telefoniczną (PSTN), masz połączenie z osobą po drugiej stronie, a ona jest połączona z tobą w obwodzie.

Technologia „przełączania obwodów” jest używana od ponad 100 lat. Jest niezawodny i nadal działa, ale nie jest najbardziej wydajny ani opłacalny.

VoIP używa zamiast tego metody „przełączania pakietów”. Oznacza to, że dane są wysyłane tylko wtedy, gdy są potrzebne. Za każdym razem, gdy mówisz, tworzone jest krótkie, natychmiastowe połączenie. Połączenie nie musi przez cały czas działać w obie strony. Ty i osoba, z którą rozmawiasz, zwykle nie będziecie rozmawiać oboje w tym samym czasie.

Ponadto pakiety danych są przesyłane wydajnie. Mogą korzystać z wielu różnych ścieżek przez Internet. Paczki są następnie składane ponownie, gdy dotrą do miejsca przeznaczenia.

Pakiety danych można również kompresować, aby zaoszczędzić miejsce. Dzięki temu mogą podróżować jeszcze szybciej przez Internet.

Wszystko to dzieje się bardzo szybko. O ile nie wystąpi problem z połączeniem internetowym, nie zauważysz żadnego opóźnienia podczas rozmowy.

Two women talking on the phone

Chociaż VoIP może wydawać się dość techniczny i skomplikowany, najważniejszą rzeczą do zrozumienia jest to, że VoIP jest bardziej wydajną metodą przesyłania danych podczas rozmów telefonicznych.

Prawdopodobnie korzystałeś już wcześniej z VoIP, nie wiedząc o tym, za pośrednictwem aplikacji takiej jak Skype lub Google Voice.

VoIP wady i zalety w porównaniu

Ponieważ od lat korzystamy z usługi telefonii biznesowej VoIP w naszej firmie, można śmiało powiedzieć, że wiemy co nieco o zaletach i wadach.

Oto nasza szczegółowa analiza zalet i wad VoIP.

Zalety VoIP – Zalety korzystania z VoIP

Przejście z usługi tradycyjnej firmy telefonicznej na system telefoniczny VoIP oparty na chmurze ma wiele zalet.

Niższy koszt miesięczny

Jedną z największych zalet VoIP jest niższy miesięczny koszt połączeń krajowych i międzynarodowych.

Większość operatorów telefonii VoIP często oferuje nieograniczone połączenia krajowe za darmo. Połączenia międzynarodowe są również zazwyczaj bardzo tanie.

Oprócz tego zaoszczędzisz pieniądze na kosztach naprawy i konserwacji, które obecnie płacisz swojemu operatorowi telefonii stacjonarnej.

Odbieraj telefony z dowolnego miejsca – Całkowicie przenośny

Dzięki VoIP nie musisz przebywać w biurze, na miejscu, siedzieć przy telefonie na biurku, aby odbierać połączenia telefoniczne. Możesz odbierać połączenia przychodzące z dowolnego miejsca, korzystając z aplikacji na telefonie, tablecie lub laptopie.

Jest to duża zaleta dla zespołów pracujących zdalnie lub w terenie. Jest również świetny, jeśli podróżujesz.

Zaawansowane funkcje telefonu biznesowego

Rozwiązania VoIP zwykle zawierają wiele dodatkowych funkcji telefonu służbowego. Na przykład możesz łatwo zestawiać połączenia konferencyjne za pomocą VoIP.

Ponadto większość dostawców usług VoIP oferuje wirtualnego recepcjonistę, nagrywanie muzyki, połączenia oczekujące, pocztę głosową na e-mail lub SMS i wiele więcej. Możesz nawet uzyskać zaawansowane funkcje telekomunikacyjne, takie jak wideokonferencje.

Może to również przynieść dodatkowe oszczędności, ponieważ często tradycyjni dostawcy usług telefonicznych pobierają opłaty cykliczne za te dodatki.

Poprawiona skalowalność i elastyczność

Kolejną zaletą VoIP jest większa skalowalność. Niezależnie od tego, czy zatrudniasz więcej pracowników, czy otwierasz nowy oddział w nowym mieście, VoIP ułatwia rozwój.

W przeciwieństwie do tradycyjnej usługi telefonicznej, która wymagałaby wydawania pieniędzy na kosztowny sprzęt na dedykowanej linii, VoIP umożliwia dodawanie członków zespołu za pomocą zaledwie kilku kliknięć na pulpicie nawigacyjnym konta.

Ponieważ VoIP działa na wszystkich smartfonach, możesz nawet obniżyć koszty dodatkowego sprzętu i zwolnić miejsce na biurku, prosząc członków zespołu o zainstalowanie aplikacji na swoim telefonie osobistym.

Wady VoIP – Wady korzystania z VoIP

Chociaż VoIP to niesamowita technologia, może nie być idealna dla wszystkich. Istnieje kilka wad VoIP, o których powinieneś wiedzieć.

Do wykonywania rozmów telefonicznych potrzebne jest dobre połączenie internetowe

Jak wyjaśniliśmy w sekcji Jak działa VoIP, aby wykonywać połączenia telefoniczne, musisz mieć połączenie z Internetem.

Wolny internet może wpłynąć na jakość połączeń.

Dobrą rzeczą jest to, że technologia VoIP nie zużywa tak dużej przepustowości, jak mogłoby się wydawać. Dobre połączenie z mniej niż 70 ms pingiem i co najmniej 500 kb / s szybkości wysyłania jest wystarczające do połączeń VoIP.

Jeśli jednak masz w biurze wielu członków zespołu, być może będziesz musiał przyjrzeć się wymaganiom dotyczącym przepustowości pod kątem liczby jednoczesnych połączeń, które Twoja firma będzie wykonywała w tym samym czasie.

Musisz uwzględnić przerwy w dostawie prądu

Regularny serwis telefoniczny działa podczas przerw w dostawie prądu. Ale nie możesz wykonywać połączeń VoIP, jeśli nie masz zasilania lub dostępu do Internetu.

Zazwyczaj większość biur ma bezprzewodowy internet zasilany przez routery WiFi. Te routery potrzebują energii elektrycznej, więc jeśli w Twoim budynku wystąpi przerwa w dostawie prądu, Twój Internet również może ulec awarii, co wpłynie na usługę VoIP.

Sposób, w jaki możemy to złagodzić w naszym biurze, polega na zastosowaniu systemu zasilania awaryjnego w naszym routerze internetowym. Ponieważ nasz Internet jest dostarczany przez inną firmę niż nasza energia elektryczna, nigdy nie mamy obu przerw w tym samym czasie.

Ponadto, ponieważ członkowie naszego zespołu używają aplikacji VoIP na swoich telefonach, zawsze mogą używać danych mobilnych do wykonywania rozmów biznesowych.

Będziesz musiał przekwalifikować swój personel w nowym systemie

Przejście na nowy system telefoniczny oznacza, że ​​musisz przeszkolić swoich pracowników w zakresie korzystania z niego.

Na szczęście większość usług VoIP zaprojektowano tak, aby były jak najbardziej proste i intuicyjne. Oznacza to, że szkolenie członków zespołu w zakresie korzystania z systemów telefonicznych w chmurze powinno być łatwe, nawet jeśli Twoi pracownicy pracują zdalnie.

Jaka jest najlepsza usługa telefoniczna VoIP?

W WPBeginner używamy i polecamy Nextiva jako najlepszą usługę telefoniczną VoIP. Oferują bezpłatny numer lokalny lub bezpłatny we wszystkich swoich planach.

Nextiva

Nextiva oferuje wszystkie niezbędne funkcje, w tym przekierowywanie połączeń, nieograniczoną liczbę krajowych połączeń głosowych, nieograniczoną liczbę biznesowych wiadomości SMS, pocztę głosową na e-mail / tekst, przenoszenie numerów, identyfikator dzwoniącego, przekierowanie rozmówcy, niestandardowe powitania, automatyczną sekretarkę, muzykę w trybie wstrzymania, Internetowy faks VoIP, rozszerzenie numeru telefonu dla członków zespołu i nie tylko.

Mają łatwą w użyciu aplikację na smartfony dla Androida / iPhone’a (iOS) oraz aplikację softphone na Twój komputer.

Dla klientów korporacyjnych, możesz nawet przekształcić istniejący system PBX (centrala prywatna) w system telefoniczny w chmurze przy użyciu trunkingu SIP (protokół inicjowania sesji). Oznacza to, że możesz łatwo przekazywać połączenia do różnych działów i pracowników przy użyciu istniejącego systemu i sieci lokalnej.

Nextiva posiada również kilka przydatnych zaawansowanych funkcji. Na przykład, możesz połączyć swój system telefoniczny VoIP z czatem na żywo w czasie rzeczywistym oraz z systemem CRM , aby pomóc Ci stworzyć ujednolicony system komunikacji.

Ponadto ich zespół wsparcia jest niezwykle pomocny, dzięki czemu rozpoczęcie pracy jest naprawdę łatwe. Dlatego używamy Nextiva w naszej działalności.

Inne świetne alternatywy VoIP dla Nextiva to:

  • RingCentral – duża, znana firma VoIP, która kosztuje trochę więcej niż Nextiva. Mają wszystkie potrzebne funkcje, a także udostępniają ekran i narzędzia konferencyjne.
  • Ooma – łatwa w konfiguracji opcja oferująca bezpłatne numery oraz wszystkie oczekiwane funkcje. Otrzymujesz 500 minut za darmo, ale za więcej musisz zapłacić dodatkowo.
  • Grasshopper – kolejna świetna usługa telefoniczna dla przedsiębiorców i małych firm, która oferuje wszystkie niezbędne funkcje.
  • Phone.com – dobry telefon IP dla firm pracujących z Kanadą i wieloma krajami UE, ponieważ te lokalizacje są objęte jako połączenia lokalne.

Jak nawiązać połączenie za pomocą VoIP

Aby nawiązać połączenie za pomocą VoIP, najpierw potrzebujesz biznesowej usługi telefonicznej VoIP , takiej jak Nextiva. Potrzebujesz również połączenia internetowego o dobrej przepustowości. Zwykle oznacza to korzystanie z szerokopasmowego połączenia internetowego.

Następnie możesz nawiązać połączenie przez VoIP z dowolnym z następujących urządzeń:

  • Twoja obecna sluchawka telefonu. Można to podłączyć do systemu VoIP za pomocą ATA (adapter telefonu analogowego), który nadaje mu adres IP . Zasadniczo wystarczy podłączyć telefon do ATA zamiast prosto do gniazdka ściennego.
  • Specjalny telefon IP. Wygląda i działa jak normalny telefon. Ma słuchawkę z przyciskami, które można umieścić w podstawce ładującej. Jednak zamiast złącza telefonicznego RJ-11 telefon IP ma złącze RJ-45. Oznacza to, że podłącza się go do portu Ethernet routera, a nie do złącza telefonicznego. W zależności od pory roku niektóre firmy VoIP mogą oferować bezpłatną słuchawkę telefoniczną.
  • Twój komputer. Będziesz potrzebować aplikacji, która umożliwia wykonywanie połączeń przez VoIP. Jest to czasami nazywane „telefonem programowym”. Oczywiście będziesz też potrzebować karty dźwiękowej i zestawu słuchawkowego lub mikrofonu i głośników. Będziesz także potrzebować połączenia z Internetem za pośrednictwem sieci Ethernet lub Wi-Fi. Większość znanych firm VoIP ma aplikacje zarówno dla systemu Windows, jak i Mac.
  • Twój telefon komórkowy. Ponownie będziesz potrzebować odpowiedniej aplikacji i połączenia Wi-Fi. Możesz także skorzystać z mobilnego planu transmisji danych z prędkością 4G lub wyższą. Większość aplikacji VoIP będzie działać na wszystkich smartfonach, takich jak urządzenia mobilne z systemem Android i Apple iPhone (iOS).

Często zadawane pytania dotyczące telefonów VoIP (często zadawane pytania dotyczące VoIP)

Jest wielu różnych biznesowych dostawców VoIP i może być trudno określić, który z nich jest najlepszy dla Twoich potrzeb.

Przez lata pomogliśmy tysiącom początkujących użytkowników wybrać najlepszą platformę telefoniczną VoIP. Słyszeliśmy prawie wszystkie możliwe pytania dotyczące VoIP, jakie przychodzą Ci do głowy.

Poniżej znajdują się odpowiedzi na niektóre z najczęściej zadawanych pytań dotyczących VoIP (Voice over IP).

Ile kosztują połączenia krajowe i międzynarodowe w przypadku VoIP?

Większość usług VoIP obejmuje nieograniczone połączenia krajowe bez dodatkowych opłat. Jednak niektóre tańsze usługi VoIP pobierają opłatę na podstawie liczby wykorzystanych minut.

Stawki międzynarodowe będą się różnić w zależności od dostawcy VoIP, z którego korzystasz, ale stawki te prawie zawsze będą bardziej przystępne niż tradycyjne stawki za połączenia międzynarodowe za połączenia stacjonarne.

Czy mozesz zachowac istniejacy numer telefonu na VoIP?

Tak, przechodząc z tradycyjnego telefonu stacjonarnego na służbowy telefon VoIP, można poprosić o przeniesienie numeru, co pozwoli zachować dotychczasowy numer telefonu służbowego.

Większość dobrych usług VoIP pozwala na to, ale prosimy o sprawdzenie ich przed rejestracją.

Czy istnieje kopia zapasowa VoIP w przypadku awarii połączenia internetowego?

Niektóre usługi VoIP mają rezerwę na wypadek awarii połączenia szerokopasmowego lub utraty zasilania. Na przykład Nextiva może automatycznie przekazywać połączenia na telefon komórkowy.

Czy VoIP oferuje routing lub rozszerzenia polaczen dla czlonków zespolu?

Tak, większość dobrych dostawców usług telefonicznych VoIP oferuje routing połączeń, numery wewnętrzne, kolejkę połączeń i automatyczną sekretarkę bez dodatkowych kosztów.

Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł odpowiedzieć na pytania, czym jest VoIP i jak działa za kulisami. Może spodobać Ci się również nasze porównanie najlepszych platform do tworzenia witryn internetowych i najlepszych usług marketingu e-mailowego w celu rozwoju Twojej firmy.

Jeśli podobał Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube z samouczkami wideo WordPress. Możesz nas również znaleźć na Twitterze i Facebooku .