Czasami nie ma znaczenia, ile ograniczeń nakładasz na obszar administracyjny WordPress dla swoich klientów. Nawet jeśli nie mogą wyrządzić (zbyt dużej) szkody swojej stronie, nie oznacza to, że nie będą czuli się bezradni, gdy przekażesz im nową i ulepszoną witrynę.
To uczucie bezradności może prowadzić tylko do złych rzeczy. Rozważ możliwości:
- Decydują, że WordPress jest zbyt “trudny” do nauczenia się, więc ich strona powoli umiera na winorośli, ponieważ nigdy nie jest aktualizowana.
- Decydują, że po prostu “pobawią się” z tym, a potem coś nieuchronnie się psuje, bez względu na to, jak bardzo ograniczasz ich dostęp.
- Trafiają do innego programisty lub przyjaciela rodziny, który ” zna ” WordPressa (i nie będzie ich obciążał), i zadzierają z całą twoją ciężką pracą.
Istnieje również możliwość, że skontaktują się z tobą po pomoc. Prawdopodobnie spotkałeś się z tym wcześniej. Minął miesiąc lub dwa, a twój klient wysyła Ci pilną wiadomość e-mail i telefon po pięciu minutach. “Pomocy! Chciałem tylko opublikować tego bloga, a teraz Nie wiem, co się stało.”To muszą być jedne z najstraszniejszych słów dla programisty WordPress.
“Nie wiem, co się stało.”
Dlatego sugeruję, aby każdy Web developer zapewniał szkolenia WordPress dla wszystkich swoich klientów. Pomyśl o tym jak o “WordPress dla manekinów”. Dasz im narzędzia, których potrzebują, aby przejąć kontrolę nad ich treścią, dzięki czemu możesz skupić się na tym, co lubisz i w czym jesteś dobry.
Korzyści płynące ze szkolenia WordPress dla klientów
Będąc w tej pozycji, nie wierzę, że wystarczy rzucić tutoriale lub linki wideo do klienta i założyć, że będzie dobrze zarządzać swoją witryną WordPress. Nie będą. dla wielu z nich woleliby błagać o pomoc lub pozwolić swojej witrynie stagnować, niż poświęcać czas, aby dowiedzieć się, jak to zrobić na własną rękę.
Oczywiście, jeśli klient powinien skontaktować się z tobą, ponieważ potrzebuje pomocy w aktualizacji swojej witryny, może to być dobra okazja do sprzedaży Twoich usług. Oznacza to, że jeśli jesteś zainteresowany bieżącym wsparciem i konserwacją WordPress.
Ale co, jeśli nie chcesz oferować tych usług? A co, jeśli twoi klienci po prostu chcą czuć się wystarczająco upoważnieni do zarządzania własnymi treściami? Jeśli jesteś na ogrodzeniu i myślisz ” ale szkolenie WordPress wymaga jeszcze więcej mojego czasu”, rozważ następujące korzyści:
1. Zapewnienie
Szkolenie WordPress pozwala dać klientom praktyczne doświadczenie w WordPress mogą nie dostać inaczej lub być w stanie zrozumieć, jeśli mieli oglądać lub czytać samouczek online. W ten sposób możesz upewnić się, że mają przynajmniej podstawowe umiejętności.
2. Empowerment
Nie ma nic bardziej denerwującego niż wejście w nowe doświadczenie i brak pojęcia, co robić. Umożliwiając im obsługę własnej strony internetowej (nawet jeśli jest to tylko małe rzeczy), zachęcisz ich do samodzielnego tworzenia nowych treści i zarządzania bieżącymi aktualizacjami.
3. Doświadczenie
Uważam szkolenie WordPress za wartość dodaną i coś, co poprawia ogólne wrażenia klienta. Chociaż niektórzy programiści mogą czuć potrzebę pobierania opłat za to, nie sądzę, że jest to konieczne. Informatyka nie powinno to zająć więcej niż godzinę twojego czasu i otwiera drzwi do przyszłych możliwości, z których zdecydowanie powinieneś skorzystać.
4. Sprzedaż
Najlepsze w oferowaniu tej “usługi” jest to, że możesz pójść o krok dalej i stworzyć nagranie wideo z jednego ze swoich treningów. Klienci oczywiście nadal będą mieli praktyczne doświadczenie za darmo, ale możesz sprzedać to nagranie odwiedzającym Twoją witrynę, a także innym zainteresowanym stronom. Lub możesz oddać go za darmo na YouTube, aby wygenerować świadomość swojej wiedzy WordPress.
5. Upsell
Słyszałeś powiedzenie: “niech chcą więcej”, prawda? Myślę, że szkolenie WordPress to doskonały sposób na pozostawienie wizytówki swoim klientom. Nauczysz ich, jak zarządzać prostymi rzeczami na swojej stronie i będą wdzięczni za twoją pomoc. Jednocześnie pokazujesz im, jak skomplikowany jest WordPress i jak można zrobić tam o wiele więcej – przy odpowiedniej pomocy.
Tak więc, niezależnie od tego, czy potrzebują przeprojektowania, chcą globalizować swoją witrynę, czy chcesz rzucić inną okazję do sprzedaży lub cross-sell, szkolenie WordPress to świetny sposób na pozostawienie otwartych drzwi.
WordPress dla manekinów: co musisz omówić w szkoleniu WordPress
Nie chcę, żeby wszyscy nasi klienci byli bezradni. Faktem jest jednak, że WordPress jest zastraszający dla początkujących.
Przykład: mam przyjaciela, który chciał pomocy w budowaniu strony internetowej dla swojego podcastu. Oczywiście zaleciłem mu korzystanie z hostowanego przez siebie WordPressa. Na to odpowiedział: “nienawidzę WordPressa!”
Po przeszkoleniu klientów na WordPress przez kilka lat, zaoferowałem mu pomoc, ponieważ nie chciałem, aby przyjął pół-ass podejście do swojego nowego biznesu. Zaplanowałem godzinę, żebyśmy spotkali się osobiście, gdzie mógłbym go poprowadzić przez Peron. Kiedy zobaczył, jak to było intuicyjne, można było zobaczyć niepokój związany z WordPressem. Teraz prowadzi regularny podcast ze swojej witryny WordPress, przestał wysyłać mi wiadomości z “nienawidzę WordPressa!”co pięć minut i jest całkowicie samowystarczalny. Misja wykonana.
Lekcja tutaj? Pod koniec dnia szkolenie WordPress polega na pokazaniu klientom, że naprawdę nie jest takie straszne. Oto jak możesz to zrobić:
1. Uproszczenie zaplecza
Zanim skontaktujesz się z Klientem na szkolenie (i naprawdę zanim przekażesz stronę internetową), upewnij się, że zaplecze WordPress jest oczyszczone i uproszczone. Nie ma sensu robić już zastraszającej platformy jeszcze bardziej.
2. Zaplanuj Szkolenie
Następnie musisz zaplanować szkolenie. Uważam, że 60 minut to więcej niż wystarczająco dużo czasu, aby przeprowadzić ich przez wszystko i dać im szansę zadawania pytań. Upewnij się, że członek zespołu, który faktycznie będzie odpowiedzialny za utrzymanie witryny WordPress, jest na szkoleniu.
Zawsze najlepiej zrobić to osobiście, jeśli możesz, choć nie zawsze jest to realistyczna opcja. Musisz więc użyć platformy do konferencji na żywo, takiej jak Join.Me lub GoToMeeting, gdzie możesz udostępnić ekran i przekazać elementy sterujące klientowi, aby uzyskać praktyczne doświadczenie.
Jeśli możesz użyć platformy, która records spotkanie, które jest idealne, ponieważ można następnie podzielić się nim z klientem w przyszłości.
3. Przygotować
Nie jest to rodzaj szkolenia, do którego można użyć gotowej prezentacji, ponieważ będziesz chciał przejść przez konkretną instalację WordPress i witryny klienta. Nie powinno to jednak powstrzymywać cię przed stworzeniem listy kontrolnej punktów, które musisz omówić w każdym treningu.
4. Tworzenie Kont Użytkowników
Gdy masz potwierdzoną listę wszystkich, którzy będą w szkoleniu (i którzy faktycznie potrzebują dostępu do WordPress), skonfiguruj konto użytkownika z odpowiednimi prawami dostępu dla każdego z nich. Sugerowałbym zrobić to nie więcej niż 5 minut przed treningiem. W ten sposób nie dostaniesz nadgorliwych użytkowników, którzy zdecydują się grzebać z wyprzedzeniem i zacząć zadawać pytania, zanim będziesz miał szansę wyjaśnić lub pokazać cokolwiek.
5. Przeprowadzenie szkolenia WordPress
To, co omówisz w tym treningu, zależy od tego, ile chcesz im pokazać. Na przykład, może twój Klient jest trochę bardziej doświadczony technicznie niż typowy klient i chce wiedzieć, jak dostosować ustawienia dostosowywania swojego motywu. To od Ciebie zależy, czy to właściwa decyzja.
Niezależnie od tego, istnieją podstawowe elementy, które powinny być omówione w szkoleniu WordPress. Oto oni:
1. Website Tour
Przejdź je bardzo krótko przez ukończoną stronę internetową (nie dłużej niż kilka minut). Dzięki temu możesz wprowadzić je do terminologii WordPress, jednocześnie umieszczając ją w kontekście, który rozumieją.
2. WP-Admin wprowadzenie
Następnie przenieś je na stronę logowania WordPress i upewnij się, że otrzymali adres URL administratora, zwłaszcza jeśli przeniosłeś go z wp-admin. Użyj testowej nazwy użytkownika i hasła, aby pokazać im, jak się zalogować.
3. WordPress Tour
Jedną z głównych przeszkód we wprowadzaniu WordPressa do użytkownika po raz pierwszy jest terminologia. Tak więc, podczas gdy dajesz im krótką wycieczkę po pulpicie nawigacyjnym i obszarze administracyjnym WordPress, pamiętaj, aby wyjaśnić każdy z kluczowych terminów, które muszą znać:
- Post
- Strona
- Media
- Temat
- Plugin
Zwykle odsyłam również do strony internetowej w tym samym czasie, aby mogli zobaczyć różnicę między stroną a postem lub zrozumieć, co mam na myśli, gdy mówię o wyskakującej wtyczce.
4. Utwórz nowy wpis na blogu
Dla wielu klientów zaufają, że projekt, który wykonałeś, jest bezbłędny i że nie ma nic, co trzeba zmienić. Jeśli więc chcesz dać im powód, aby faktycznie korzystali z WordPressa, zacznij od nauczenia ich, jak utworzyć nowy post na blogu. Pokaż im:
- Gdzie napisać treść
- Jak dodawać zdjęcia
- Dlaczego otaczające widżety dla kategorii i tagów, polecane obrazy i SEO
- Jak zapisać swój post jako “szkic”, a następnie “podgląd” swojej pracy przed publikacją
5. Edytuj stronę
Następnym najczęstszym żądaniem, które prawdopodobnie otrzymasz od klienta, jest aktualizacja treści na ich stronach. A to jest łatwe do przejścia.
Po prostu otwórz jedną ze stron na swojej stronie i znajdź coś do łatwej edycji. Może dodać lub zmienić znacznik nagłówka lub pokazać im, jak dodać obraz. Zapisz zmianę, a następnie ponownie uruchom ich stronę internetową NA ŻYWO, aby mogli zobaczyć zmiany tam odzwierciedlone. Nie zapomnijcie pokazać im, jak odwrócić te zmiany!
6. Przejrzyj Menu
Zawsze wydawało mi się dziwne, że tak wielu klientów chciało wiedzieć, jak edytować swoją nawigację, ale nadal zawsze upewniałem się, aby dać im krótkie wyjaśnienie, gdzie znaleźć menu w WordPress.
7. Zlokalizuj Media
Innym pytaniem, o które często pytano, było miejsce, w którym znajdowały się ich obrazy. Chociaż zawsze udostępnialiśmy naszym klientom pliki źródłowe po zakończeniu strony internetowej, nadal chcieli wiedzieć, gdzie “mieszkają” w WordPress, więc może warto przynajmniej pokazać im bibliotekę mediów. A jeśli masz zainstalowaną wtyczkę Smush Pro, rzuć im okiem na to, jak to działa.
8. Wprowadzenie Google Analytics
W pewnym momencie podczas tego szkolenia ktoś prawdopodobnie zapyta Cię o śledzenie wydajności swojej witryny. Na to powiesz: “Google Analytics!”Teraz, jeśli nie jesteś gotowy do walki z bestią, którą jest Google Analytics, polecam trzymać się z dala od samej platformy. Zamiast tego po prostu pokaż klientom, gdzie można znaleźć migawkę ich analiz z Pulpitu nawigacyjnego.
Jeśli używasz wtyczki, takiej jak Beehive, możesz umieścić ją z przodu i na środku, aby regularnie się odwoływać. Jest to również świetny sposób na ciągłe motywowanie ich bez konieczności aktywnego przypominania im o blogu lub aktualizacji witryny.
9. Zostawić Materiał Referencyjny
Oczywiście, nie zapomnij zostawić swoich klientów z dużą ilością remateriał ference i pokazać im, gdzie mogą go znaleźć podczas tego szkolenia. Powinno to obejmować:
- Nagranie z treningu. Wykorzystaj w pełni fantastyczne samouczki wideo WPMU DEV i dodaj je do swoich witryn klientów.
- Wszelkie inne materiały referencyjne–takie jak wideo, PDF lub FAQ-stworzone w tym celu
- Twoja strona internetowa i dane kontaktowe w przypadku, gdy będą potrzebować (płatnej) pomocy w przyszłości)
Powinieneś zostawić to wszystko za sobą w markowym pulpicie nawigacyjnym, aby zawsze był z przodu i na środku.
Wrapping Up
Zawsze dostajesz tego klienta, który błaga: “proszę, pomóż z tą jedną małą rzeczą”. Następnie zaczniesz racjonalizować robienie tego dla innych klientów i stanie się to niekontrolowaną Śnieżką losowych edycji WordPress, które zajmują zbyt dużo czasu.
Zamiast skończyć w tej sytuacji, wzmocnij swoich klientów szkoleniem WordPress. Zapewnisz im narzędzia do tworzenia nowych treści i samodzielnego zarządzania małymi aktualizacjami, pozostawiając drzwi otwarte na przyszłe możliwości upsell lub cross-sell, w których możesz zaoferować swoje usługi, gdy są naprawdę potrzebne.
Tagi: