Jeśli unikasz witryn z recenzjami, nadszedł czas, aby wkroczyć w centrum uwagi, mój przyjacielu. Niezależnie od tego, czy jesteś najlepszym deweloperem w mieście, czy agencją, która produkuje wyjątkową pracę na czas i pod budżetem, recenzje biznesowe mogą pozwolić Ci zbudować publiczną reputację, która zwiększy Twoją sprzedaż i skierowania.
“Ale co, jeśli otrzymam negatywne recenzje?”ty mówisz. Niestety, negatywne recenzje są częścią życia recenzji, ale możesz zminimalizować ich wpływ przy odpowiednim podejściu. Otrzymasz o wiele więcej korzyści z recenzji firmy, takich jak SEO boost, ukierunkowane przewody, dowód społeczny i ciepłe uczucie “aw shucks”, które sprawi, że będziesz w trudnych dniach.
W tym poście wyjaśnię, dlaczego opinie nie tylko mają znaczenie, ale ponieważ wyszukiwanie głosowe staje się coraz ważniejsze. Zagłębimy się w opinie firm, w tym, jak poprosić o recenzję, jak nimi zarządzać, reagować na negatywne recenzje i najlepsze witryny z recenzjami online.
Dlaczego Twoja Firma Potrzebuje Recenzji
Nigdy nie jest za wcześnie, aby zacząć pytać klientów o opinie. Nie musisz mieć określonej kwoty przychodów, klientów, “prawdziwego” biura czy czegokolwiek. Wszystko, czego potrzebujesz, to być zaangażowanym w swój rozwój, ponieważ proces ten nie jest bynajmniej łatwy, ale jeśli potrafisz poradzić sobie z prawdą, to naprawdę możesz poradzić sobie ze wszystkim.
Fail Faster
Jako właściciel firmy prawdopodobnie masz listę pytań, które próbujesz rozwiązać, aby móc się rozwijać, takich jak:
- Jaka jest twoja najpopularniejsza usługa lub produkt i dlaczego?
- Kto w Twoim zespole wywiera największe wrażenie, pozytywne czy negatywne, na Twoich klientach? Czy ta osoba wykonuje dobrą robotę?
- Jak kształtować istniejące produkty i usługi, aby lepiej dopasować się do potrzeb klientów i uzyskać większą sprzedaż?
Zamiast przechodzić przez proces prób i błędów, aby znaleźć odpowiedzi, możesz łączyć spostrzeżenia uzyskane z recenzji biznesowych z danymi sprzedażowymi i analizami. Będziesz w stanie poprawić się znacznie szybciej, ponieważ nie tracisz czasu na zastanawianie się, na czym polega problem.
Co to jest dowód społeczny
Dowód społeczny jest tym, czego szukasz, gdy nie jesteś pewien, co robić, więc patrzysz, aby zobaczyć, co robią inni. Dowód społeczny jest rodzajem społecznego konformizmu, ale nie wynika z potrzeby dopasowania się.
Social proof pyta: “gdzie inni umieszczają swoje żetony?”Jeśli w jednym miejscu jest duży stos, ludzie zakładają, że prawdopodobnie jest dobry powód, więc więcej osób umieści tam swoje żetony, co przyciągnie więcej żetonów i więcej żetonów jak magnes.
Gdy już masz ten potężny magnes ludzi, możesz go użyć, aby przekonać ludzi, aby zaryzykowali twój biznes.
- Możesz używać swoich recenzji na kanałach społecznościowych, dzięki czemu nie musisz wymyślać tylu postów. Tylko pomyśl, nie więcej humblebragging o swoimsiebie.
- Korzystaj z najlepszych recenzji na stronach docelowych lub stronie głównej. Pozwól swoim klientom być copywriterami.
- Daj swoim kampaniom marketingowym trochę OOMPH! Twoi potencjalni klienci będą pod wrażeniem Ciebie i traktują cię jak gwiazdę rocka jesteś.
Bicz jest najpopularniejszym biuletynem e-mailowym dla profesjonalistów WordPress. Przyjdź po artykuły, zostań po Kalambury.Zapisz się na bicz
SEO
Yotpo zbadał wzrost odwiedzin strony organicznej dla firm 30,000 w ciągu 9 miesięcy, aby zobaczyć, jak opinie firm wpływają na SEO. W tym czasie liczba odwiedzin strony organicznej wzrosła z około 5500 do 8000, co stanowi wzrost o około 50%.
Google Business Reviews pomoże również Twojej firmie pokonać konkurencję w porównaniach obok siebie, ponieważ firmy z większą liczbą recenzji zwykle plasują się wyżej.
Dzięki ciągłemu strumieniowi opinii na stronach z recenzjami Google będzie miało świeże partie słów kluczowych, z którymi będzie kojarzyć Twoją firmę, w tym wiele długich słów kluczowych, które twoi klienci wymyślą, gdy opiszą Twoją firmę w swoich recenzjach. Długie frazy są również coraz ważniejsze dla wyszukiwania głosowego, ponieważ ludzie mają tendencję do mówienia więcej niż piszą.
Inspiracje
Niektóre recenzje sprawią, że twój dzień. Niektórzy zostaną z tobą dłużej i pozwolą Ci przetrwać te trudne dni. Oczywiście, po prostu tworzysz strony internetowe, ale nie będziesz wiedział, jaki wpływ wywierasz, jeśli nie zapytasz.
Strona, którą zbudowałeś, mogła odwrócić interes i tym samym uratować małżeństwo. Mogłeś stworzyć bloga, który pozwolił komuś rzucić pracę i robić to, co kocha. Można było zbudować produkt lub usługę, która dawała komuś dodatkowy czas, aby mógł w końcu dotrzeć na mecz baseballowy swojego dziecka.
Będziesz często “miał coś w oku”. Wydrukuj je i umieść, aby zmotywować swój zespół.
W jednej z firm, dla których pracowałem, czytaliśmy je na głos podczas spotkań zespołowych. Każdy opuszczał spotkanie z odnowionym poczuciem celu i motywacji.
Zostaw nam recenzję dość Proszę
Przekonałem cię, żebyś dał recenzje? Świetnie!
Zanim stworzysz tę błyszczącą nową stronę Yelp, potrzebujesz planu i procesu zarządzania recenzjami.
Prawidłowe obchodzenie się z recenzjami określi, czy można ich skutecznie używać jako narzędzia, czy też masz zamiar mieć szalejącą katastrofę, która pozostawia chore oparzenie. Wymyślanie planu pozwoli również znacznie szybciej przetwarzać recenzje.
W pewnym momencie osobiście zebrałem i zarządzałem recenzjami 150 w różnych witrynach w ciągu półtora roku i zrobiłem to w około 30 minut tygodniowo lub mniej. Polegało to na znalezieniu nowych recenzji, dodaniu recenzji do arkusza kalkulacyjnego, napisaniu odpowiedzi, ogłoszeniu jej zespołowi i dodaniu do kolejki, aby wyjść z mediów społecznościowych.
Zarządzanie recenzjami nie musi być ogromną męką czasu. Przejdźmy do tego, co twój plan zarządzania recenzją ma do rozwiązania.
W jaki sposób będziesz na bieżąco zbierać opinie?
Jest to najważniejsza część strategii recenzowania. Zbieranie opinii nie jest jednorazową działalnością gospodarczą. Nie wystarczy poprosić kilku klientów o recenzję podczas konfigurowania strony, a następnie o tym zapomnieć. Musisz zapytać tak wielu klientów, jak to możliwe na bieżąco i ułatwiają im pozostawienie recenzji.
Możesz zautomatyzować ten proces poprzez:
- Dodawanie wyzwalacza w CRM
- Korzystanie z formularza internetowego, który uruchamia wiadomość tekstową i e-mail w Zapier
- Wyzwalanie wiadomości e-mail, gdy projekt klienta osiągnie status gotowy w Trello lub innej tablicy Kanban
- Poproś wtyczkę o automatyczną recenzję
Zbieranie opinii to gra liczbowa. Potrzebujesz stałego strumienia pozytywnych recenzji, aby zneutralizować negatywne recenzje. Oczywiście niezaspokojeni klienci zrobią wszystko, aby cię trzasnąć w Internecie, ale jeśli są setki lub tysiące świecących 5-gwiazdkowych recenzji, będą kroplą w wiadrze i nie zrobią większego wrażenia.
Będziesz mile zaskoczony, ile osób pozostawi Ci ciepłe i pozytywne recenzje, gdy zaczniesz pytać.
Wtyczka Smush WPMU dev ma ponad 4100 recenzji na WordPress.org, ze średnią 4.8 z 5 gwiazdek. Niesamowite, prawda? Prosimy o opinie automatycznie na wszystkich naszych darmowych wtyczek.
Jeśli chodzi o recenzje, najlepszą obroną nie jest ukrywanie się w cieniu i unikanie witryn z recenzjami. Potencjalni klienci uznają to za podejrzane. Nie chcesz też prosić swoich pracowników i przyjaciół o pozostawienie fałszywych recenzji.
Negatywne recenzje nie są tak szkodliwe, jak myślisz. Badanie przeprowadzone przez Harvard Business School wykazało, że konsumenci kupowali więcej od firm, które miały większą liczbę recenzji, a nie niewielką liczbę nienagannych recenzji.
Twoi klienci patrzą na szerszy obraz Twoich opinii. Jeśli masz tylko dobre recenzje i wszystkie są hiper entuzjastyczne, to wygląda podejrzanie. Ponadto neutralne i negatywne recenzje ze szczerym wglądem pomogą ludziom określić, czy to, co oferujesz, jest dla nich odpowiednie, dzięki czemu uzyskasz więcej klientów projektujących strony internetowe, którzy są lepiej dopasowani.
Jak szybko odkryjesz nowe recenzje?
Większość witryn z recenzjami wyśle Ci powiadomienie e-mail z powiadomieniem o nowych recenzjach po odebraniu strony. Miej na nich oko na wszystko, co jest pilne i wymaga natychmiastowego rozwiązania. Nie chcesz zostawić złej recenzji fester. W większości przypadków większość recenzji nie będzie pilna, dzięki czemu można bezpiecznie przetwarzać je wsadowo raz w tygodniu.
Niektóre witryny z recenzjami nie wysyłają wiadomości e-mail, więc musisz przypomnieć sobie, aby sprawdzić je pod kątem nowych recenzji podczas cotygodniowej rundy recenzji.
Aby upewnić się, że nic nie przechodzi przez pęknięcia, polecam skonfigurowanie alertu Google jako kontrolera recenzji.
Przejdź do Google.com/alerts i wpisz nazwę swojej firmy. Otwórz Opcje, aby określić, jak często chcesz otrzymywać alert i ustawić “ile” na “wszystkie wyniki”, aby uzyskać wszystko.
Kto będzie przetwarzał recenzje?
Zespoły i agencje, mówię do was. Kto będzie twoim wyznaczonym kontrolerem recenzji?
Kto będzie odpowiedzialny za Wyszukiwanie recenzji? Kto będzie odpowiedzialny za odpowiadanie na opinie? Jeśli istnieje problem, czy ta osoba mae autorytet i środki, aby podjąć rozwiązanie problemu?
Recenzje nie są czymś, co chcesz przekazać stażyście. Szanse są Wiele osób będzie zaangażowany, więc upewnij się, że wszyscy są na tej samej stronie.
Jak będziesz śledzić recenzje?
Mówiąc o tym, aby wszyscy byli na tej samej stronie, powinieneś zebrać wszystkie swoje recenzje w jednym miejscu, tak jak zrobiłem to w tym Airtable.
Jak widać powyżej, mam kolumny do śledzenia zadań związanych z recenzjami, na przykład, jeśli recenzja została opublikowana w mediach społecznościowych lub jeśli problem wymieniony w negatywnej recenzji został rozwiązany. Pozwoli to wszystkim zaangażowanym zobaczyć, co należy zrobić.
Będziesz chciał śledzić pracowników wymienionych w recenzjach, aby móc nagradzać pracowników, którzy są wymieniani w kółko w pozytywnych recenzjach.
Podziękuj
Czy wyślesz pocztą kartkę z podziękowaniami? Napisać ładny e-mail? Lub po prostu podziękować im w odpowiedzi na ich recenzję?
Wymyśl szablon lub idź kupić kartki z podziękowaniami, abyś był gotowy. Nawiasem mówiąc, kartka z podziękowaniem jest świetnym pretekstem do wysłania wizytówek, aby mogli je przekazać Poleconym.
Odpowiadanie na negatywne opinie
Po pierwsze, to tylko kwestia czasu, zanim ktoś powie Ci, jak bardzo jesteś do bani i da ci jedną gwiazdkę recenzji. Kiedy tak się dzieje i zdarza się każdemu, musisz zachować spokój.
Obsługa złej recenzji jest jak próba powstrzymania bomby przed wybuchem w miejscu publicznym. Twoja firma została wzięta na zakładnika, więc próba wygrania publicznej kłótni spowoduje tylko dodatkowe straty uboczne.
Nie próbuj chronić swojego ego i atakować recenzenta. Zamiast tego musisz rozproszyć sytuację i przeprowadzić szczerą dyskusję offline. Kiedy dotrzesz do nas, potwierdź, że wysłuchałeś swojej opinii i chcesz poprawić sytuację. Nie chcesz ich obwiniać ani usprawiedliwiać.
W końcu jesteś profesjonalistą, a to, jak odpowiesz na recenzję, będzie miało znaczenie tak samo, jeśli nie więcej niż to, co powiedział początkowy przegląd. Musisz natknąć się jako przyzwoity i rozsądny, zwłaszcza jeśli początkowa zła recenzja jest niegrzeczna.
Spójrz na tę odpowiedź:
Dziękujemy za opinie. Chociaż jesteśmy dumni z naszego ______, przykro mi, że cię zawiedliśmy. Skontaktuję się z Tobą bezpośrednio, ponieważ mam już Twoje dane kontaktowe, aby zobaczyć, czy jest coś, co możemy zrobić, aby sytuacja była poprawna.
Czy wiesz, że 33% negatywnych opinii na Yelp uaktualnia swoją recenzję, gdy poświęcasz czas na odpowiedź na zdenerwowanego klienta w ciągu 24 godzin? Miej to na uwadze, gdy dotrzesz bezpośrednio do klienta. Nadal możesz zmienić sytuację.
Kiedy dotrzesz bezpośrednio do nich, przypomnij im, że jesteś w ich zespole i naprawdę chcesz pomóc. Niech odpowietrzają i łączą się z nimi na poziomie osoby do osoby. Następnie pracuj z nimi, aby poprawić sytuację.
Jak wspomniałem wcześniej, firmy z mieszanką pozytywnych a negatywne recenzje uzyskują więcej odsłon na Yelp niż firmy z tylko pozytywnymi recenzjami.
Strony Z Recenzjami Online
Miejsce, w którym zbierasz opinie o firmie, zależy od obszaru, który obejmujesz. Dla programistów i agencji, które tylko lubią pracować z ludźmi twarzą w twarz, będziesz chciał skupić się na tworzeniu recenzji w lokalnych katalogach, takich jak Yellow Pages i Google Business Listings.
Agencje lub programiści, którzy nie lubią ograniczać się do lokalizacji geograficznej, mogą skupić się na globalnych recenzjach, takich jak te znalezione na Facebooku.
Gdy zaczniesz tworzyć strony profili dla swojej firmy, wypełnij je całkowicie. Dodaj zdjęcia, godziny pracy, dane kontaktowe itp. będą więc cennym źródłem informacji dla osób, które szukają kogoś z Twoim szczególnym zestawem umiejętności. Umiejętności nabyte przez bardzo długą karierę;)
Recenzje Biznesowe Na Facebooku
Dla początkujących recenzentów polecam zacząć od recenzji biznesowych na Facebooku, ponieważ na stronie biznesowej znajduje się ustawienie, aby ukryć wszystkie recenzje. Usuwanie recenzji wyeliminuje również możliwość sprawdzenia, ale ponieważ tak wielu programistów internetowych zwykle pracuje z domu, to kogo to obchodzi, prawda? Uzyskaj recenzje na Facebooku, tworząc własną stronę, a następnie prosząc klientów o pozostawienie recenzji.
Google Business Reviews
Okazało się, że poproszenie kogoś o pozostawienie recenzji na liście Google Business działa najlepiej za pośrednictwem wiadomości tekstowych. Ponieważ twój klient prawdopodobnie jest już zalogowany na swoje konto Google na swoim telefonie, będzie mógł szybko i łatwo zostawić opinię. Jeśli nie są zalogowani, muszą to zrobić najpierw, a dla niektórych to za dużo.
Yelp
Oto sekret, jak uzyskać recenzje Yelp, pytaj tylko swoich klientów, którzy są aktywni na Yelp. Jeśli twój Klient utworzy konto Yelp tylko po to, aby zostawić ci opinię, Yelp umieści ją w oddzielnej sekcji recenzji, których nie poleca. Będą wyświetlać tylko recenzje z kont Yelp z poprzednią aktywnością.
BBB
Lepsze Biuro biznesowe to oryginalne Yelp, więc chociaż robią rzeczy w staromodny sposób, jest wielu starszych ludzi, którzy naprawdę szanują firmy z oceną A+ na BBB. Chciałbym założyć profil na BBB, jeśli twoi klienci są wyżsi lub wyżsi, ponieważ proces reagowania i rozstrzygania sporów jest bardziej formalny, więc zajmuje więcej czasu i energii.
WordPress.org
Programiści wtyczek, powinieneś kierować ludzi korzystających z wtyczki, aby zostawić ci recenzję WordPress.org. to samo dotyczy twórców motywów, nie zapomnij poprosić ludzi o przejrzenie Twoich motywów, gdziekolwiek je sprzedajesz.
Twoja Własna Strona
Sprzedawać swoje usługi jako pakiety na swojej stronie? Masz największą kontrolę nad własną witryną, więc jest to również świetne miejsce, aby zacząć. Możesz już mieć kilka e-maili z pochwałami od swoich klientów. Zapytaj ich, czy możesz opublikować je na swojej stronie. Oto jak dodać Recenzje do swojej witryny.
Jak poprosić o recenzję
Chcesz poprosić o opinie i skierowania, gdy powiadomisz swojego klienta, że jego project zakończony. Im szybciej, tym lepiej, ponieważ ich projekt jest nadal w czołówce ich umysłu i są podekscytowani tym, co dla nich stworzyłeś.
Utwórz szablon wiadomości e-mail i dołącz linki do jednej lub dwóch witryn z recenzjami, do których kierujesz ruch. Możesz to zrobić również za pomocą wiadomości tekstowej. Oto przykład, jak poprosić o recenzję:
Gratulacje! Twoja strona jest już gotowa.
To była przyjemność stworzyć tę stronę dla Ciebie i życzymy wielu sukcesów we wszystkich przedsięwzięciach. Doceniamy twój biznes i zawsze jesteśmy tutaj, aby pomóc ci w razie pytań lub czegokolwiek innego, czego możesz potrzebować w przyszłości.
Czy mógłbyś wyświadczyć nam przysługę i zostawić nam szybką recenzję na naszej stronie biznesowej Google i na Yelp? Pomaga nam to zdobyć zaufanie nowych klientów, którzy skorzystaliby z naszych usług.
Wykraczamy poza klientów, którzy są do nas kierowani i okazujemy naszą wdzięczność, wysyłając ci dowód uznania. Jeśli jest ktoś, kto Twoim zdaniem potrzebuje naszych usług, będziemy niezmiernie wdzięczni, jeśli nas przedstawisz.
Chciałbym osobiście podziękować za wsparcie i mamy nadzieję ponownie współpracować z Tobą w przyszłości.
Jak już wspomniałem wcześniej, chcesz zautomatyzować ten proces w jak największym stopniu, dzięki czemu możesz zebrać jak najwięcej dobrych recenzji.
Przejrzyjmy
Słuchaj, Rozumiem, recenzje mogą sprawić, że poczujesz się odsłonięty i może być niezręcznie zapytać, więc łatwiej jest po prostu uniknąć całej sprawy. Wszyscy zastanawiamy się, czy potajemnie ssać i nikt nam jeszcze nie powiedział.
Jestem tu, aby ci powiedzieć, że gdy zaczniesz, będziesz żałował, że nie zrobiłeś tego wcześniej, ponieważ większość ludzi będzie miała wspaniałe rzeczy do powiedzenia o Tobie, witrynach, które budujesz i tym, co im pomogłeś osiągnąć. Pod wieloma względami otwarcie kanału recenzji przypomina otwarcie bloga na komentarze. Będziesz miał cenne rozmowy, które dadzą Ci nowy wgląd. Nawet trudne recenzje mają jasną stronę.
Po uruchomieniu systemu recenzje dbają o siebie. Osobiście widziałem firmy z tylko negatywnymi recenzjami, zacząłem prosić wszystkich swoich klientów o recenzje, a w ciągu półtora roku stałem się dostawcą usług nr 1 w swojej okolicy. Tak potężne mogą być recenzje.
W mgnieniu oka podniesiesz swoje stawki.
Tagi: