Optymalizacja permalinków WooCommerce może pomóc zwiększyć ruch w Twoim sklepie. Jednak próba zrozumienia, która struktura URL będzie działać najlepiej dla Twoich potrzeb, może być trochę wyzwaniem. Na szczęście istnieje kilka bardzo prostych, ale skutecznych praktyk, które możesz zastosować.
W tym poście przyjrzymy się bliżej permalinkom WooCommerce i pokażemy, jak je skonfigurować. Omówimy również najlepsze praktyki dostosowywania adresów URL do stron sklepu i produktów. Zaczynajmy!
Wprowadzenie do Permalinków WooCommerce
W WordPress permalink to stały adres URL każdej strony, postu lub innego typu treści opublikowanej w Twojej witrynie. Na przykład będziesz mieć permalinks dla swoich postów na blogu, kategorii i tagów. Te adresy URL można skonfigurować tak, aby zawierały takie elementy, jak daty publikacji i nazwy postów.
Jeśli korzystasz ze swojej witryny do prowadzenia sklepu WooCommerce, będziesz mieć również stałe łącza do stron produktów i innych obszarów sklepu. Możesz uzyskać do nich dostęp, przechodząc do Ustawienia > Permalinks w Twoim pulpicie nawigacyjnym WordPress:
Jak widać, dostępnych jest sporo opcji. Rzućmy okiem na to, czym są i jak z nich korzystać.
Jak skonfigurować Permalinks WooCommerce
Dostosowanie permalinków WooCommerce jest kluczem do poprawy optymalizacji sklepu pod kątem wyszukiwarek (SEO). Zanim jednak przyjrzymy się najlepszym praktykom, przejdźmy przez różne dostępne ustawienia:
Zaczniemy od taksonomii, które obejmują kategorie produktów i tagi. W Opcjonalne w sekcji strony permalinks zobaczysz następujące ustawienia:
- Baza kategorii produktów. Domyślną bazą jest produkt-Kategoria, co oznacza, że link permalink dla kategorii produktów będzie wyglądał mniej więcej tak: mysite.com/product-category/clothes.
- Baza tagów produktów. Dla tagów produktów domyślną podstawą jest tag produktu. Twoje strony z tagami mogą wyglądać następująco: mysite.com/product-tag/waterproof.
- Baza atrybutów produktu. Ten link permalink zawiera atrybuty produktów, takie jak rozmiary i kolory (np. mysite.com/size/small).
Dla każdego permalink, masz możliwość dostosowania domyślnej bazy. Na przykład możesz edytować bazę kategorii produktów, aby każdy link permalink wyglądał tak: myshop.com/categories/clothes.
Jeśli przewiń w dół do Produkt permalinks, zobaczysz następujące opcje:
- Domyślne. Jeśli Twoja witryna używa “pretty permalinks”, każdy adres URL produktu będzie zawierał nazwę odpowiedniego produktu (np. mysite.com/product/waterproof-camera). Bez permalinków, domyślna struktura URL dla Twoich produktów będzie zawierać tylko ID Produktu (np. myshop.com/?product=123).
- Baza sklepów. Ta opcja użyje nazwy strony sklepu w permalinku produktu, na przykład mysite.com/shop/waterproof-camera.
- Baza sklepów z kategorią. Jeśli wybierzesz to ustawienia, permalinks produktu będzie zawierać zarówno nazwę strony sklepu, jak i nazwę kategorii produktu (np. mysite.com/shop/cameras/waterproof-camera).
- Baza niestandardowa. Masz również możliwość dodania własnego tekstu niestandardowego przed nazwą produktu, na przykład mysite.com/products/waterproof-camera.
Są to główne Ustawienia permalinków WooCommerce. Chociaż możesz wybrać, co chcesz, przestrzeganie najlepszych praktyk może pomóc ci skuteczniej poprawić pozycję w wyszukiwarkach.
Najlepsze praktyki dostosowywania Permalinków WooCommerce
Teraz, gdy masz jaśniejsze zrozumienie, jak działają permalinks, przyjrzyjmy się kilku sposobom optymalizacji ich, aby zwiększyć wydajność sklepu.
1. Keep it simple
Jeśli chodzi o dostosowywanie linków stałych, ważne jest, aby dążyć do krótkich i prostych adresów URL. W rzeczywistości Google odradza używanie długich linków lub adresów URL zawierających niejasny tekst lub niepotrzebne znaki.
Pamiętaj, że Twoje adresy URL będą widoczne w wynikach wyszukiwania. Długie i złożone linki mogą wyglądać jak spam i zniechęcać ludzi do klikania na twoje strony. Może to prowadzić do spadku zarówno ruchu, jak i sprzedaży.
Tymczasem posiadanie jasnych adresów URL może poprawić SEO i zachęcić do większej liczby kliknięć w witrynie. Dlatego zalecamy umieszczanie tylko niezbędnych atrybutów w bezpośrednich linkach WooCommerce, takich jak nazwy kategorii i produktów.
2. Być jasne i opisowe
Będziesz także chciał się upewnić, że Twoje permalinki WooCommerce zawierają wyraźne atrybuty i słowa opisowe. Użytkownicy powinni być w stanie zrozumieć, co sprzedaje Twój sklep i jakie produkty oferujesz, po prostu patrząc na adres URL.
Na szczęście WooCommerce umożliwia modyfikowanie ślimaków dla poszczególnych kategorii produktów i tagów. Oznacza to, że nazwa kategorii w linku nie musi być dokładnie taka sama jak ta, która pojawia się na stronie kategorii.
Aby rozpocząć, przejdź do Produkty > Kategorie i wybierz kategorię do edycji z listy:
Na następnej stronie możesz skonfigurować niektóre ustawienia dla tej kategorii. Możesz na przykład zmienić jego nazwę lub edytować ślimak, aby był bardziej rozpoznawalny i przyjazny dla użytkownika:
Gdy będziesz zadowolony ze zmian, kliknij na Aktualizacja. Jeśli chcesz edytować slug dla tagu produktu, wystarczy przejść do Produkty > Tagi i powtórz powyższe kroki.
Możesz także zmienić atrybuty produktu. Aby to zrobić, przejdź do Produkty > Atrybuty i wybierz opcję z listy, taką jak kolor lub rozmiar.
3. Użyj Słów Kluczowych
Podczas edycji ślimaków dla kategorii i tagów należy również pamiętać o użyciu odpowiednich słów kluczowych. Może to zwiększyć szansę, że Twoje strony pojawią się w najlepszych wynikach wyszukiwania. Podobnie, będziesz chciał upewnić się, że każda strona produktu zawiera główne słowo kluczowe w permalink.
Aby edytować produkt, przejdź do Produkty > Wszystkie Produkty i znajdź element, który chcesz edytować. Następnie kliknij na Szybka Edycja opcja:
Alternatywnie możesz wybrać Edycja aby otworzyć stronę w edytorze. Niezależnie od wybranej opcji, pojawi się pole do edycji ślimaka:
Używanie słów kluczowych w permalinach i stronach WooCommerce pomoże wyszukiwarkom lepiej zrozumieć, czym są Twoje produkty. Jednak będziesz chciał unikać wielokrotnego używania tych samych wyszukiwanych haseł w treści (co jest znane jako “wypychanie słów kluczowych”), ponieważ może to skutkować karą ze strony Google.
Wniosek
Jednym ze skutecznych sposobów na zwiększenie ruchu w Twoim sklepie jest optymalizacja permalinków WooCommerce. Na szczęście masz kilka opcji, jeśli chodzi o dostosowywanie adresów URL do swojego sklepu i produktów. Na przykład możesz wyświetlić kategorię produktu wraz z nazwą każdego produktu.
Dla celów SEO zalecamy, aby rzeczy były krótkie i proste. Adresy URL produktów powinny zawierać tylko najbardziej niezbędne informacje. Będziesz także chciał użyć odpowiednich słów kluczowych w swoich permalinks, aby zwiększyć swoją pozycję w rankingu.
Czy masz jakieś pytania dotyczące permalinków WooCommerce? Dajcie nam znać w komentarzach poniżej!
Featured Image via Hurca / shutterstock.com