Chcesz wiedzieć, co to jest wybuch e-maili i jak to zrobić „we właściwy sposób”?
Wysłanie lub emisja e-maili to proces wysyłania pojedynczej wiadomości e-mail do dużej liczby subskrybentów na Twojej liście mailingowej.
Są one niezwykle skuteczne dla firm, aby uzyskać większą sprzedaż, a blogerzy używają ich, aby zwiększyć ruch w witrynie do nowych treści.
W tym artykule wyjaśnimy, jak prawidłowo wysyłać e-maile, a także udostępnimy kilka przykładów.
Co to jest wybuch e-maila?
Wybuch e-mailowy to pojedyncza wiadomość e-mail wysyłana na całą listę e-mailową , duży segment listy e-mailowej lub wiele list e-mailowych jednocześnie.
Te e-maile są kierowane do większości lub wszystkich kontaktów na twojej liście mailingowej, co sprawia, że twoje e-maile mają szeroki zasięg.
Blasty e-mailowe są również znane jako e-maile rozgłoszeniowe, e-maile masowe, e-maile masowe, e-blasty i kampanie e-mailowe. Większość ludzi używa terminu „kampanie e-mailowe”, aby uniknąć agresywnego tonu związanego z „wysypywaniem e-maili”.
Wiadomości e-mail są używane głównie do wysyłania treści promocyjnych i biuletynów . W WPBeginner używamy wiadomości e-mail do promowania naszych premium wtyczek WordPress , a także udostępniamy nasze pomocne samouczki.
Na przykład spójrz na kampanię e-mailową, którą wysłaliśmy w celu promowania naszej sprzedaży wtyczki MonsterInsights .
Jeśli chcesz poinformować wszystkich swoich subskrybentów o ofertach specjalnych, to najbardziej niezawodną i skuteczną formą komunikacji są wiadomości e-mail.
Czy wiadomości e-mail są nieaktualne?
Chociaż e-maile wysyłane świetnie nadają się do dostarczania wiadomości do dużej liczby osób, niektórzy uważają to za przestarzałą metodę komunikacji.
To dlatego, że e-maile typu blast to masowe e-maile wysyłane do wszystkich, niezależnie od ich wyboru, priorytetów i potrzeb. Czasami wiadomości e-mail typu “ blast ” mogą być bardzo nieistotne i bezużyteczne dla odbiorców.
Z tego samego powodu odbiorcy wiadomości e-mail mogą zignorować, oznaczyć wiadomość jako spam, a nawet wypisać się z listy e-mailowej.
Oto główne powody, dla których użytkownicy nie lubią e-maili:
1. Niesegmentowane : Wysyłanie wiadomości e-mail często wykorzystuje całą listę mailingową bez segmentacji. Często Twoi subskrybenci e-maili są bardzo różni i mogą być zainteresowani różnymi produktami lub usługami.
2. Bez celu : E-maile wysyłają tę samą wiadomość do wszystkich bez uwzględnienia ich osobistych zainteresowań, przeszłych interakcji lub potrzeb. Użytkownicy często wypisują się z listy mailingowej po otrzymaniu takich niechcianych wiadomości e-mail.
3. Niespersonalizowane : Wszyscy uwielbiamy czytać wiadomości, które odnoszą się do nas osobiście. Wiadomości e-mail, które nie personalizują wiadomości e-mail, są często oznaczane jako spam.
4. Nieoczekiwane : W przeciwieństwie do e-maili opartych na akcjach, e-maile nadawane są nieoczekiwane, przez co odbiorcy mogą odczuwać naturalny opór.
W przeciwieństwie do 10 czy 15 lat temu, dostępnych jest wiele nowych metod marketingowych, takich jak media społecznościowe, reklama płatna za kliknięcie itp. Żadna z nich jednak nie jest tak skuteczna jak poczta e-mail.
Odpowiadając na pytanie, czy wybuch e-maili jest martwy? NIE.
E-mail jest nadal najbardziej niezawodną formą komunikacji na świecie. Dzięki nowej technologii istnieją lepsze sposoby na wysyłanie e-maili, które zapewniają lepsze wyniki.
W poniższej sekcji wyjaśnimy, jak prawidłowo wysyłać e-maile.
Jak wysyłać e-maile „we właściwy sposób” – krok po kroku
Marketerzy związani z dużymi i małymi firmami nadal używają poczty e-mail do promowania wprowadzanych na rynek produktów, ofert rabatowych itp.
A wyniki są znakomite. Dzieje się tak, ponieważ używają wiadomości e-mail we właściwy sposób.
Jeśli nie jesteś profesjonalnym sprzedawcą, możesz wykonać poniższe kroki, aby pomyślnie uruchomić wysyłanie wiadomości e-mail.
Spis treści
- Wybierz najlepszą usługę wysyłania e-maili
- Utwórz listę e-mailową
- Podziel swoją listę e-mailową
- Utwórz ukierunkowaną kampanię e-mailową
- Mierz wyniki i poprawiaj dostarczanie e-maili
Teraz przejdźmy dalej i zobaczmy kroki jeden po drugim.
Krok 1: Wybierz najlepszą usługę wysyłania wiadomości e-mail
Przede wszystkim potrzebujesz solidnej usługi marketingu e-mailowego , aby stworzyć wybuch e-maili. Usługa marketingu e-mailowego umożliwia tworzenie listy mailingowej, segmentację listy i wysyłanie zbiorczych wiadomości e-mail.
Na rynku są dziesiątki usług e-mail marketingu. Wśród nich najpopularniejsze firmy to Constant Contact , SendinBlue , Drip i ConvertKit .
Wypróbowaliśmy i przetestowaliśmy wszystkie powyższe usługi e-mail marketingu i uważamy, że są one świetne w tym, co oferują. Jednak zalecamy Constant Contact , ponieważ oferuje najlepszą ofertę ze wszystkich.
Constant Contact to najbardziej przyjazne dla początkujących oprogramowanie do wysyłania e-maili. Zawiera dziesiątki gotowych szablonów wiadomości e-mail, które pomogą Ci szybko rozpocząć pracę. Możesz wybrać szablon i łatwo go dostosować za pomocą ich edytora przeciągnij i upuść.
Posiada proste opcje zbierania e-maili, funkcje automatyzacji wysyłania / wyzwalania e-maili na podstawie działań użytkowników i nie tylko. Ponadto umożliwia segmentację subskrybentów i wysyłanie ukierunkowanych kampanii e-mailowych.
Aby rozpocząć, musisz odwiedzić stronę internetową Constant Contact i założyć nowe konto.
Możesz szybko utworzyć konto Constant Contact, ponieważ oferuje 60-dniowe bezpłatne konto próbne (bez kart kredytowych).
Po zakończeniu zobaczysz pulpit nawigacyjny Constant Contact, z którego możesz zarządzać listami e-mailowymi, subskrybentami i wysyłać wiadomości e-mail.
Alternatywnie możesz również użyć SendinBlue , który oferuje bezpłatny plan marketingu e-mailowego.
Krok 2. Utwórz listę e-mailową
lista e-mailowa to po prostu lista adresów e-mail, na które można wysyłać e-maile. Przypomina książkę kontaktową zawierającą adresy e-mail subskrybentów i potencjalnych klientów.
Aby utworzyć listę e-mailową w Stałym kontakcie, przejdź do menu „Kontakty” u góry, a następnie kliknij opcję Listy e-mailowe na pasku bocznym.
Teraz zobaczysz domyślną listę e-mail oznaczoną „Zainteresowania ogólne”. Kliknij link „Wprowadź nową listę”, aby utworzyć nową listę e-mailową.
Następnie nazwij swoją listę e-mailową i kliknij przycisk Dodaj listę.
Po utworzeniu listy e-mailowej następnym krokiem jest dodanie kontaktów do listy. Otwórz nową listę e-mailową i kliknij przycisk „Dodaj kontakty”.
Jak widać na powyższym zrzucie ekranu, Constant Contact umożliwia dodawanie kontaktów na wiele sposobów. Możesz wpisać kontakt, przesłać z pliku lub zaimportować z Gmaila, Outlooka i innych aplikacji.
Jeśli chcesz szybciej powiększyć swoją listę e-mailową, zapoznaj się z naszym przewodnikiem prostymi sposobami powiększania listy e-mailowej .
Krok 3: Segmentuj swoją listę e-mailową
Po utworzeniu listy e-mailowej następnym krokiem jest jej posegmentowanie. Segmentacja e-maili jest najważniejszym aspektem skutecznego wysyłania e-maili.
Segmentacja e-maili polega na podzieleniu subskrybentów poczty e-mail na mniejsze grupy lub segmenty w celu wysyłania wysoce ukierunkowanych wiadomości e-mail.
Możesz podzielić swoich subskrybentów e-mail na podstawie płci, wieku, lokalizacji geograficznej, zainteresowań, historii zakupów, aktywności kontaktów itp.
Na przykład księgarnia może tworzyć różne segmenty dla studentów sztuk pięknych, fizyki i matematyki oraz wysyłać różne e-maile.
Segmentacja wiadomości e-mail jest kluczowym zadaniem, które należy wykonać z jasnym celem. Musisz mieć jasność co do typu subskrybentów, którzy mają zostać uwzględnieni w segmencie.
Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z tym przewodnikiem dotyczącym inteligentniejszych sposobów segmentowania listy e-mailowej .
Aby utworzyć segmenty w Constant Contact , przejdź do menu „Kontakty” i kliknij łącze Segmenty. Następnie kliknij przycisk Utwórz segment.
Na następnym ekranie możesz utworzyć segment, wybierając kryteria odpowiednie do swoich potrzeb.
Jak widać na powyższym zrzucie ekranu, Constant Contact umożliwia tworzenie segmentów na podstawie aktywności kontaktów, takich jak e-maile wysłane, otwarte, kliknięte lub nieotwarte. Możesz również uwzględnić subskrybentów e-mail, podając dane kontaktowe, w tym stanowisko, miasto, kraj itp.
Krok 4: Utwórz ukierunkowaną kampanię e-mailową
Po utworzeniu segmentów następnym zadaniem jest utworzenie ukierunkowanej kampanii e-mailowej lub wybuchu e-maili. W zależności od używanego oprogramowania do marketingu e-mailowego mogą istnieć różne sposoby tworzenia kampanii e-mailowej.
Aby utworzyć kampanię e-mailową w Stałym kontakcie, przejdź do menu „Kampanie”, a następnie kliknij przycisk Utwórz.
Następnie możesz wybrać opcję E-mail.
Następnie zobaczysz setki gotowych szablonów wiadomości e-mail gotowych do użycia. Możesz wyświetlić podgląd szablonów jeden po drugim lub po prostu wpisać słowa kluczowe, aby wyszukać szablon.
Na przykład wyszukamy słowo kluczowe „sprzedaż”.
Jak widać na powyższym zrzucie ekranu, pojawią się dostępne szablony do sprzedaży. Na przykład wybierzemy „Wyprzedaż ograniczona czasowo”.
Następnie otworzy się strona kreatora kampanii e-mailowej. Najpierw nazwij swoją kampanię.
Następnie kliknij obszar nad szablonem, aby otworzyć ustawienia poczty e-mail.
Następnie musisz edytować wiersz tematu wiadomości e-mail. Możesz także spersonalizować temat wiadomości e-mail, dodając imię i nazwisko subskrybenta. Kliknij opcję „Personalizuj”.
Następnie możesz wybrać imię lub inne dane kontaktowe do wstawienia w temacie.
Możesz również wprowadzić nazwę ogólną, taką jak Klient, Użytkownik lub Przyjaciel, aby adresować adresy użytkowników, których nazwy nie są dostępne. Po zakończeniu kliknij przycisk „Wstaw”.
Zobaczysz tekst z dużymi nawiasami w temacie. Na przykład [[FIRSTNAME OR „User”]] na zrzucie ekranu poniżej.
Następnie edytuj preheader wiadomości e-mail w polu Nazwa (nazwa firmy lub organizacji), z adresu, a następnie kliknij przycisk Zapisz.
Następnym krokiem jest dostosowanie treści wiadomości e-mail. Możesz po prostu wskazać i kliknąć dowolny element w wiadomości e-mail, aby go edytować lub zmienić.
Możesz także przeciągać i upuszczać elementy Build i układy z lewego paska bocznego.
Po zakończeniu projektowania wiadomości e-mail możesz sprawdzić i wyświetlić podgląd wiadomości e-mail. Jeśli ci się podoba, kliknij przycisk „Kontynuuj” w prawym górnym rogu.
Na następnym ekranie zobaczysz opcje wysyłania (wysyłania) e-maili. Możesz wybrać odbiorców z list e-mailowych lub segmentów. Na przykład wybierzemy segment, który utworzyliśmy wcześniej.
Na prawym pasku bocznym zobaczysz opcje wysyłania kampanii e-mailowej teraz lub zaplanowania na później.
Krok 5: Zmierz wyniki i popraw dostarczalność wiadomości e-mail
Wysłanie kampanii e-mailowej nie oznacza, że twoja praca jest skończona. Po wysłaniu wiadomości e-mail musisz zmierzyć swoje wyniki i zobaczyć, jak odbiorcy wchodzą z nimi w interakcję.
Najlepsze usługi marketingu e-mailowego, takie jak Stały kontakt , mają wbudowaną funkcję statystyk e-mail.
Aby wyświetlić statystyki kampanii e-mailowej, kliknij menu „Raportowanie” u góry.
Możesz również zobaczyć skuteczność swoich kampanii e-mailowych indywidualnie, klikając je.
Zobaczysz współczynnik otwierania wiadomości e-mail, całkowitą liczbę wysłanych wiadomości e-mail, odesłania i udane dostawy. Raporty ujawnią również współczynnik klikalności, nieotwarte, anulowane subskrypcje i oznaczone statystyki spamu.
Największym wyzwaniem związanym z rozsyłaniem poczty elektronicznej jest ich dostarczalność. W wielu przypadkach Twoje e-maile w ogóle nie są dostarczane lub wysyłane bezpośrednio do skrzynki ze spamem.
Oto kilka sprawdzonych technik poprawy dostarczalności wiadomości e-mail:
- Aktualizuj swoją listę e-mailową od czasu do czasu, aby usunąć fałszywe adresy e-mail, usunięte wiadomości e-mail itp.
- Utrzymuj częstotliwość wysyłania e-maili (bez skoków)
- Unikaj wprowadzających w błąd tematów
- Spraw, aby Twoje e-maile były przydatne z vaubale i angażującymi treściami
Najlepsze przykłady wysyłania wiadomości e-mail
Istnieją głównie 2 rodzaje wiadomości e-mail używanych w celach marketingowych: e-maile rozgłoszeniowe (blasty e-mailowe) i e-maile wyzwalane.
Wyzwalane wiadomości e-mail to automatyczne wiadomości e-mail, które są wysyłane do użytkowników po ich działaniu. Na przykład możesz wysłać wywołaną powitalną wiadomość e-mail po tym, jak użytkownik zasubskrybuje Twoją listę.
Wysyłanie wiadomości e-mail jest inne, ponieważ ręcznie tworzysz kampanie i wysyłasz jednocześnie do dużego segmentu. Wysyłanie e-maili odbywa się z przekonaniem, że pojedyncza wiadomość przyda się każdemu subskrybentowi na liście lub w segmencie.
Oznacza to, że nie możesz wysłać powitalnego e-maila na całą listę e-mailową zawierającą już zakupionych klientów.
W związku z tym wysyłanie wiadomości e-mail może być używane tylko do określonych celów. Oto najlepsze przykłady wysyłania e-maili:
1. Wyprzedaż flash
Jeśli oferujesz sprzedaż błyskawiczną, możesz masowo wysyłać e-maile, aby poinformować wszystkich swoich subskrybentów.
Poniżej znajduje się kilka przykładowych tematów wiadomości e-mail dotyczących sprzedaży błyskawicznej:
- [FLASH SALE] Modne buty 40% -60% taniej!
- [OSTATNIA SZANSA] 40% -60% zniżki kończy się dzisiaj!
2. Informacje o wydarzeniach, takie jak seminaria internetowe
Jeśli prowadzisz szkolenia online i seminaria internetowe dla swoich użytkowników, możesz wysyłać masowe e-maile.
Oto kilka tematów wiadomości e-mail dla wiadomości e-mail z informacjami o wydarzeniu:
- Szkolenie NA ŻYWO: 10 kroków do stworzenia zwycięskiej kampanii e-mailowej
- Dołącz do nas NA ŻYWO jutro o 17:00 na DARMOWE zajęcia z marketingu
3. Nowe produkty
Możesz wysłać wiadomość e-mail po uruchomieniu nowego produktu. Najlepiej podzielić listę na już kupionych klientów i nowych subskrybentów, aby móc wysyłać do nich różne kampanie.
4. Biuletyny
Biuletyny to najpopularniejszy typ wiadomości e-mail. Wiadomości, strony internetowe magazynów, blogi , a także organizacje biznesowe lub non-profit wysyłają biuletyny, aby informować swoich subskrybentów o najnowszych wiadomościach.
Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci dowiedzieć się, czym jest wybuch e-maili i jak prawidłowo go wysyłać. Możesz również zapoznać się z naszym przewodnikiem , jak uzyskać bezpłatny firmowy adres e-mail .
Jeśli podobał Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube z samouczkami wideo WordPress. Możesz nas również znaleźć na Twitterze i Facebooku .