Jak wybrać idealny motyw WordPress

Czy kiedykolwiek wybrałeś motyw WordPress i zacząłeś tworzyć stronę internetową tylko po to, aby zdać sobie sprawę, że wybrałeś niewłaściwy motyw? Przy zainwestowanych pieniądzach i czasie przełączanie może nie wchodzić w grę i możesz utknąć przy użyciu motywu, bez którego lepiej by było.

Wybieranie motywu jest trochę jak wybieranie samochodu: łatwo jest rozproszyć się pięknem i mocą pięknego produktu i skończyć z kabrioletem dwumiejscowym, gdy to, czego naprawdę potrzebujesz, to niezawodny sedan z wygodnym siedzeniem dla pięciu osób.

Znalazłem się w takiej sytuacji co najmniej kilka razy. Metoda prób i błędów doprowadziła mnie do opracowania Nieformalnego systemu definiowania wymagań projektowych oraz oceny i porównywania tematów kandydatów przed podjęciem zobowiązania. W tym artykule opiszę proces, którego używam do wyboru motywu i jak możesz go użyć, aby zwiększyć swoje szanse na wybór motywu, który dobrze pasuje do Twojego następnego projektu WordPress.

Wiedz, co próbujesz zbudować

Nigdy nie wybieraj motywu, dopóki nie wiesz dokładnie, co próbujesz zbudować. Wybór motywu jest zabawny, ale planowanie treści strony internetowej jest najważniejszą częścią procesu tworzenia strony internetowej i częścią, która wymaga najbardziej samodyscypliny.

Zawartość po pierwsze, wybór motywu po drugie.

Aby Strona internetowa była skuteczna, treść musi bądź pierwszy. Określ cel witryny, ogólną strukturę oraz zasoby multimedialne i tekstowe, które zostaną wykorzystane do budowy witryny, zanim jeszcze zaczniesz przeglądać motywy.

Utwórz katalog wszystkich stron, które będzie zawierać witryna i co będzie zawarte na każdej stronie. Bądź jak najbardziej szczegółowy. Na przykład, jeśli tworzysz witrynę firmową, która będzie zawierała stronę podkreślającą kluczowych pracowników firmy, twój opis tej strony może wyglądać mniej więcej tak:

Strona personelu: profile dla czterech członków kadry kierowniczej. Każdy profil będzie zawierał zdjęcie, biografię o długości od 125 do 150 słów oraz jedną lub dwie ikony społecznościowe.

Użyj tych informacji, aby zidentyfikować funkcje, których potrzebujesz w motywie. Następnie, gdy szukasz motywów, wróć do tej listy, aby wskazać motywy, które zawierają wbudowaną obsługę funkcji, których planujesz użyć.

Kluczem w tym kroku jest znalezienie motywów, które są zbudowane tak, aby robić to, co próbujesz zrobić. Niewłaściwe zastosowanie motywu jest receptą na frustrację, gdy próbujesz nagiąć motyw, aby dopasować go do swojej wizji – wizji, której nigdy nie zamierzano spełnić.

Wiele najpopularniejszych motywów w katalogu motywów WordPress , takich jak Sydney, jest bardzo ciężkich i idealnie nadaje się do wykorzystania jako strony internetowe portfolio dla agencji kreatywnych. Jeśli budujesz bloga, byłbym szczęśliwszy, unikając tematu takiego jak Sydney na rzecz takiego zaprojektowanego z myślą o twoim typie projektu, takiego jak Twenty Sixteen.

Sydney or Twenty Sixteen? Choose the theme that best fits your content.
Sydney czy 26? Wybierz motyw, który najlepiej pasuje do Twoich treści.

Czy możesz zmusić motyw taki jak Sydney do pracy jako blog? Jasne. Jednak będziesz bardzo szybko gotowy do pracyer, jeśli używasz motywów do tworzenia rodzajów stron internetowych, do których zostały zaprojektowane.

Wiedzieć, czego szukasz

Budżet projektu i ramy czasowe będą miały wiele do powiedzenia o tym, ile czasu możesz sobie pozwolić na spędzenie na stronie internetowej. Istnieją trzy różne kategorie tematów, które możesz rozważyć w zależności od wymagań projektu i czasu, jaki możesz poświęcić na doskonalenie gotowego produktu.

Ramy tematyczne są najlepszym rozwiązaniem, jeśli chcesz zacząć od pustej tablicy. Genesis i Thesis to solidne produkty, na których można zbudować każdy rodzaj strony internetowej. Przy odrobinie praktyki szybko zdobędziesz dobrą umiejętność tworzenia witryn dzięki ulubionemu frameworkowi. Jeśli jednak szybkość jest najważniejszym czynnikiem, możesz pominąć ramy na rzecz motywu lub wybrać skórkę lub motyw potomny wstępnie zbudowany dla ulubionej ramy.

Na drugim końcu spektrum znajdują się w pełni funkcjonalne motywy przeznaczone do użycia z natychmiastowym wyjściem z pudełka i wymagają minimalnej modyfikacji. Możesz wybrać samodzielny motyw, taki jak wspomniany motyw Sydney, lub wstępnie zbudowaną skórkę dla ulubionego frameworka.

Na koniec, jeśli nie chcesz budować motywu od podstaw za pomocą frameworka i nie możesz znaleźć motywu, który jest idealny od razu po wyjęciu z pudełka, możesz wybrać motyw lub skórkę ramy, która jest zaprojektowana do łatwego dostosowania. Jest rzeczą oczywistą, że skórki frameworka są zaprojektowane tak, aby były łatwe w obsłudze. Jednak to samo nie dotyczy tematów. Niektóre są łatwe do dostosowania, podczas gdy inne są bardzo trudne do dostosowania i mogą łatwo się złamać. W ostatniej części tego artykułu omówimy sposoby określenia, jak łatwo będzie dostosować motyw na wypadek, gdybyś chciał przejść tę trasę.

Zignoruj zawartość Demo

Kiedy tworzysz stronę internetową, masz określone treści do pracy. Będziesz integrować starannie wybrane obrazy, grafiki, filmy i tekst. Każdy fragment treści, który trafi do strony internetowej, będzie miał określony cel.

Kiedy projektant motywów umieszcza witrynę demonstracyjną, nie napotyka tych samych ograniczeń. Ich celem jest stworzenie witryny, która będzie jak najbardziej atrakcyjna wizualnie i wykorzysta każdą dostępną funkcję motywu. Mogą wykorzystać jak najwięcej lorem ipsum i tyle zdjęć, ile chcą.

Kiedy patrzysz na demo pamiętaj, że nie jesteś tam, aby ocenić zawartość demo. Jesteś tam, aby ocenić, jak dobrze pasuje ten motyw Twój potrzeby.

Zwróć uwagę na funkcje Demo

Chociaż powinieneś zignorować zawartość witryny demonstracyjnej, powinieneś zwrócić szczególną uwagę na funkcje demonstracyjne.

Wracając do naszego przykładu dotyczącego profili pracowników, zapoznaj się z wersją demonstracyjną, aby poznać konkretne sposoby tworzenia profili. Czy demo zawiera funkcje, z których można łatwo korzystać w tym celu?

Sprawdź motywy z katalogu motywów WordPress, które oferują funkcję ukierunkowaną na tę potrzebę.

The Zerif Lite Theme includes a staff profiles feature.
Niektóre motywy WordPress zawierają funkcję profili pracowników.

Niektóre z najważniejszych elementów tematycznych, na które należy zwrócić uwagę, to:

  • Układ nawigacji witryny: elementy Nav będą miały pewien stopień elastyczności, ale upewnij się, że nadrzędny projekt pasuje do Twoich wymagań. Na przykład, jeśli potrzebujesz mega-Menu, budowanie ich będzie dużo easie jeśli wybierzesz motyw, który je obsługuje.
  • Jak obsługiwany jest branding witryny: jeśli masz już logo i slogan do pracy, upewnij się, że pasują do pozycji marki i rozmiaru wbudowanych w motyw.
  • Niezależnie od tego, czy funkcje są zasilane przez sam motyw, czy przez wtyczki: powinieneś preferować motywy, które oferują funkcje zasilane przez wtyczki. W ten sposób, jeśli kiedykolwiek będziesz musiał przełączać motywy, większość funkcji pozostanie funkcjonalna. Wracając do naszego przykładu mega-menu, lepiej byłoby, aby motyw zawierał wtyczkę Max Mega Menu niż zasilał mega menu z wbudowanymi funkcjami motywu.
  • Jak motyw jest dostosowywany: czy chcesz pracować z edytorem wizualnym, takim jak Visual Composer lub edytor początkowy, czy wolisz ręcznie pisać reguły CSS, aby zmodyfikować prezentację witryny? Jeśli masz silne preferencje w taki czy inny sposób, upewnij się, że motyw pasuje do Twoich preferencji. Jednym z błędów, których należy uniknąć, jest ręczne pisanie reguł CSS za pomocą strony internetowej zbudowanej przy użyciu edytora wizualnego.

Uzyskaj bezstronną opinię

Po ustaleniu kilku motywów, które pasują do treści i oferują potrzebne funkcje, istnieje kilka różnych testów, których możesz użyć do porównania wydajności technicznej motywów.

Jedną z opcji jest uruchomienie witryny demonstracyjnej motywu Za pomocą testu prędkości strony internetowej Pingdom. Nie martw się zbytnio o Czas ładowania lub rozmiar strony w tym momencie, chyba że otrzymasz niepokojące wyniki. Czas ładowania witryny może się znacznie różnić w zależności od konfiguracji hostingu i lokalizacji oraz buforowania i minifigurowania zaimplementowanego w witrynie demonstracyjnej. Rozmiar stron demonstracyjnych jest często dość rozdęty ze względu na użycie bardzo wysokiej jakości obrazów i tła wideo. Wskaźniki, na które należy zwrócić największą uwagę, to liczba wykonanych żądań HTTP i ogólny stopień wydajności.

Jeśli okaże się, że motyw lub framework, którego naprawdę chcesz użyć, nie działa zbyt dobrze po uruchomieniu tego testu, rozważ to, że musisz wybrać dobrą wtyczkę do buforowania i minifigurowania, taką jak Koliber, a nie powód do odrzucenia motywu.

Najlepszym sposobem wykorzystania wyników tego testu przy ocenie tematów jest porównanie tematów kandydatów. Na przykład, jeśli zdecydowałeś się na użycie Zerif Lite lub OnePress, na podstawie wyników tego testu możesz dać OnePress lekką przewagę, chociaż oba te motywy faktycznie testują się całkiem dobrze.

Comparison of Pingdom test results.
Porównanie wyników testu Pingdom.

Innym narzędziem, którego możesz użyć do oceny motywów, jest Google PageSpeed Insights. Po raz kolejny, nie ma konkretnego punktu odniesienia, którego szukasz. Uruchom wszystkie motywy, które rozważasz w tym teście i porównaj wyniki. Podczas pracy użyj wyników testu, aby zidentyfikować problemy z wydajnością, które musisz rozwiązać na podstawie wybranego motywu.

Zajrzyj pod maskę

Ostatnią rzeczą, którą chcesz zrobić, to zrozumieć, jak to jest pracować z tematem. Wiele motywów oferuje podgląd obszaru administracyjnego. Poświęć kilka minut na zapoznanie się z tym podglądem, aby zrozumieć, jak będzie pracować z tym motywem. Jeśli motyw lub struktura zawiera wizualny edytor przeciągania i upuszczania, sprawdź, czy możesz znaleźć podgląd na żywo edytora i poświęcić kilka minut na modyfikowanie pozycjonowania i wyglądu elementów Witryny.

Jeśli będziesz pisać Niestandardowy CSS, aby zmodyfikować motyw, Otwórz thstrona demo eme i spójrz na pliki CSS za pomocą narzędzi programistycznych. Celem jest wyczucie, jak łatwo lub trudno będzie dostosować stronę internetową. Oto kilka rzeczy, których szukam podczas oceny motywu CSS:

  • Ile linii CSS jest używanych? Często zdarza się, że motywy mają od kilkuset do kilku tysięcy linii CSS. Chociaż nie jest to absolutna zasada, zwykle łatwiej jest ręcznie edytować motyw, który ma mniej reguł CSS.
  • Ile plików CSS jest używanych? Większość motywów pobiera reguły CSS z kilku plików CSS. Jeśli jednak planujesz dokonać ręcznych zmian, im mniejsza liczba zaangażowanych plików, tym lepiej. Mniej plików wskazuje na lepiej zorganizowaną bazę kodu i taki, który będzie łatwiejszy do manipulowania.
  • Ile razy !ważne używane? Chociaż można oczekiwać, że praktycznie wszystkie motywy zastąpią standardowe dziedziczenie CSS tą wartością co najmniej kilka razy, jeśli planujesz dokonać ręcznych edycji i okaże się, że motyw używa tej wartości kilkaset razy, możesz spodziewać się, że ręczna manipulacja będzie trudna.

Jednym ze sposobów, aby zrozumieć, jak łatwo będzie edytować prezentację motywu poprzez ręczne pisanie reguł CSS, jest wybranie elementu, który chcesz zmodyfikować, i użycie panelu Style w narzędziach programistycznych, aby na żywo edytować witrynę demonstracyjną i dowiedzieć się, jak konkretny musisz być, aby wybrać element i wprowadzić pożądane modyfikacje. Jeśli wcześniej nie korzystałeś z narzędzi dla programistów Chrome, zapoznaj się z naszym artykułem, w jaki sposób wykorzystać je do tworzenia WordPress.

Lista Kontrolna Wyboru Tematu

Przejrzeliśmy sporo terenu. Aby wszystko było proste, oto lista kontrolna kryteriów omówionych w tym artykule:

  • Na pierwszym miejscu jest treść, a następnie design. Rozpocznij proces definiowania treści, którą będzie prezentował motyw.
  • Określ rodzaj motywu, którego szukasz: framework motywu, w pełni funkcjonalny motyw do użycia w stanie, w jakim jest, lub konfigurowalny motyw.
  • Oceniaj witryny demonstracyjne motywów szukając motywów zaprojektowanych z myślą o twoim typie projektu, które zawierają funkcje, z których planujesz korzystać.
  • Porównaj wydajność motywów kandydatów za pomocą testów, takich jak test szybkości witryny Pingdom i Google PageSpeed Insights.
  • Wypróbuj edytor wizualny wbudowany w motyw lub strukturę lub oceń podstawę kodu CSS motywu, jeśli nie ma edytora wizualnego.

Po uruchomieniu tej listy powinieneś być gotowy, aby wybrać framework lub motyw, który najlepiej pasuje do twojego projektu.

Tagi: